Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hadde i sommer en episode med halebeinet om jeg ikke husker feil da jeg datt på en stein. Hadde veldig vondt da, og nå har jeg ikke særlig vondt, men kan ennå kjenne det innimellom(når jeg sitter for lenge)

Men når jeg leser på nettet så står det at det kan være: Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx.

Men om jeg hadde hatt det, så hadde vel jeg gradvis hatt være smerter i halebeinet? Kan noen berolige meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for helsa er å slutte det tøvet med å google symptomer og heller reise en tur til legen.

Anonymkode: f6bda...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hverken du eller Dr. Google har noe filter som stopper usannsynlige diagnoser og dommedagsscenarier. Den mest sannsynlige diagnosen her er malign googlemi. Hva er mest sansynlig - en sjelden kreftform eller ettervirkninger av et kjent traume?

Snakk med en ordentlig lege!

Anonymkode: b059c...547

AnonymBruker
Skrevet

Å briste eller brekke halebeinet er vondt og tar lang tid før det heles, kan ta fra 1-2 år før det er helt bra, snakker av erfaring. 

Anonymkode: 3ef68...876

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hverken du eller Dr. Google har noe filter som stopper usannsynlige diagnoser og dommedagsscenarier. Den mest sannsynlige diagnosen her er malign googlemi. Hva er mest sansynlig - en sjelden kreftform eller ettervirkninger av et kjent traume?

Snakk med en ordentlig lege!

Jada.

Men om det hadde vært  Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx, så hadde vel jeg hatt verre smerter, som hadde blitt forverret for hver dag, eller?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste for helsa er å slutte det tøvet med å google symptomer og heller reise en tur til legen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jupp, skal slutte.

Men lurer på et spm så spør det samme til deg. Om det hadde vært:  Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx, er det sånn at halebein-smertene hadde blitt forverret over hver mnd? Eller?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Braah skrev:

Jada.

Men om det hadde vært  Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx, så hadde vel jeg hatt verre smerter, som hadde blitt forverret for hver dag, eller?

Slike svulster kan gi forskjellige kliniske symptomer ut fra lokalisasjon, størrelse og hvilke strukturer de presser på eller infiltrerer. Det er ikke mulig å gi deg noe entydig svar på dette. Det kan variere fra klinisk stumme tilstander til progredierende smerte til bortfall av sensorisk informasjon over coccyx. Infeksjoner gir generelt akutt innsettende stor smerte, rødme, hevelse og varme, som er tydelig lokalisert.

Når du har hatt et traume mot coccyx for såpass kort tid siden, så er sannsynligheten for at det er dette du kjenner ekstremt stor. Svulster i det området er sjeldne. En infeksjon ville du ha merket.

Når jeg hører lyden av hover, tenker jeg at det er en hest som kommer. Ikke en en sebra eller noe annet eksotisk. Og særlig ikke hvis jeg nettopp har gått forbi en stall.

Gle, de alvorlige diagnosene. Kan du ikke det, så må du snakke med en lege. Google er ikke din venn i slike spørsmål.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike svulster kan gi forskjellige kliniske symptomer ut fra lokalisasjon, størrelse og hvilke strukturer de presser på eller infiltrerer. Det er ikke mulig å gi deg noe entydig svar på dette. Det kan variere fra klinisk stumme tilstander til progredierende smerte til bortfall av sensorisk informasjon over coccyx. Infeksjoner gir generelt akutt innsettende stor smerte, rødme, hevelse og varme, som er tydelig lokalisert.

Når du har hatt et traume mot coccyx for såpass kort tid siden, så er sannsynligheten for at det er dette du kjenner ekstremt stor. Svulster i det området er sjeldne. En infeksjon ville du ha merket.

Når jeg hører lyden av hover, tenker jeg at det er en hest som kommer. Ikke en en sebra eller noe annet eksotisk. Og særlig ikke hvis jeg nettopp har gått forbi en stall.

Gle, de alvorlige diagnosene. Kan du ikke det, så må du snakke med en lege. Google er ikke din venn i slike spørsmål.

Okey takk.

Men når jeg tenker på det, så tenker jeg med engang at det må bli verre etter noen mnd iom at den vokser? Isåfall kan en ikke ha smerter bare når man sitter litt for lenge? Må vel ha konstante smerter, som kan variere fra veldig vondt til mildere. Samtidig har en vel også problemer med avføringen, da den presser på der?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva tenker dere andre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke blir tilfreds med noe svar før du får en legevurdering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...