tapeted Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Hvordan får man jevn stekt kylling surret inn i bacon? Hvordan blir den godt gjennomstekt, uten at den blir svidd? Og hva er godt til? Pasta? Har du noen tips? hilsen sulten jente
Gjest ulvepopcorn Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Ha den i stekeovn? Da blir den jevn og saftig. Kan evt steke den i panna først for god stekeskorpe.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 synes det er lettest og steke det i ovn, ikke på stekepanne Passer veldig godt til ovnsbakte poteter synes jeg Anonymkode: 11565...b4c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Stek den i ovnen. Anonymkode: 3d146...43b
minienthe Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Tin kylling Rull inn i bacon Legg i ildfast form, jeg smører ikke formen da kyllingen ofte inneholder mye væske Sett ovn på 200 grader, over og undervarme Stek i 30 minutter midt i ovn. Finfin helstekt kyllingfilet med gylden bacon ut av ovn Synes det er godt med tagliatelle og carbonarara eller ostesaus + salat til her i huset.
Dolce Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 Jeg bruner kyllingen først i stekepanne. Ruller baconskiver rundt, legger i ildfast form og topper med mix av flere typer revet ost. Steker i 200 grader i rundt 30 minutter.
Gjest Puneune Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Vi lager ofte fylt kylling med serrano eller bacon. Pleier å steke kyllingen kjapt i stekepanna. Surrer bacon rundt å steker den ferdig i ovnen. Kommer an på størrelsen, men står ca 15-25 minutter på 220 grader. Har enten pasta eller ovnsstekte/ovnsbakte poteter til.
Carrot Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Personlig foretrekker jeg pharma, serrano og lignende over bacon, jeg har gjerne pesto for eksempel i eller over kyllingbrystet før jeg surrer de inn og legger de i formen. legger tomatskiver over, drysser revet ost, mozarella eller sånn over og så lar jeg de stå i ovnen i ca 35-45 minutter alt etter ovnen din..
Marissa Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Skjær en lomme i fileeten og legg inn fyll, f.eks kremost eller peste. Surr bacon rundt og stek i ovnen ca 25 min på 225 grader. Nam nam!
puffy123 Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 Den 16. mars 2016 at 12.48, tapeted skrev: Hvordan får man jevn stekt kylling surret inn i bacon? Hvordan blir den godt gjennomstekt, uten at den blir svidd? Og hva er godt til? Pasta? Har du noen tips? hilsen sulten jente Hei! Jeg svarer kanskje litt seint - men det kan jo være nyttig for andre eller for deg en annen dag Jeg stikker/skjærer flere små hull i kyllingen og fyller disse med ost (etter hvilke smak jeg ønsker, som regel en mild ost). Deretter surrer jeg fileten med bacon og steker i ovn. Resultatet er smeltet og gratinert saftig kylling med sprøtt bacon. Som tilbehør har jeg ris og salat, og en kyllingsaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå