kanelsnurr Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Er det noen som har erfaring med klær laget av lyocell? Har funnet en trench coat jeg liker veldig godt, og den er laget av 100 % Lyocell. Aldri hatt klær av dette materialet før. Og har ikke lyst til å bruke mye penger på et plagg, der jeg ikke aner noe om kvaliteten på stoffet.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Lyocell er et mykt og behagelig stoff i god kvalitet. Jeg er veldig glad i de klærne jeg har som er laget av lyocell. Du kan lese mer om det her: http://www.futurmag.no/2011/06/hva-er-tencel®-og-er-det-miljøvennlig/ Anonymkode: 24d44...ed5 1
Gjest jippii Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg elsker Tencel (lyocell) :D Utrolig behagelig, puster veldig godt og føles litt som silke (men plaggene kan være behandlet på forskjellig måte/ha forskjellig tykkelse, så stoffet kan fremstå forskjellig ettersom hvor tykt det er/hvordan det er behandlet). Det kan ofte være litt tynnere i stoffet så jeg pleier å vaske tynne topper og bluser i vaskepose, men hvis det er en trench coat så regner jeg med at det ikke skal være noe problem der
metempsychosis Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Jeg har et par plagg i Lyocell, derav en bukse i litt tykkere material. Disse er veldig gode å ha på seg, samt at de holder formen fint Plagget bør derimot tørkes flatt (på samme måte som ull), da stoffet blir ganske tungt etter vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå