AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Hei alle sammen Vi skal flytte til Trondheim! Mor, far og et barn på 3 år. Mors arbeidssted blir Dragvoll, og der skal barnet også gå i barnehage. Far skal pendle med fly annenhver uke til en annen kant av landet, for å kunne beholde jobben sin. Nærhet til flybuss-stopp er derfor en fordel. Vi har ikke bil, og vil gå, bruke sykkel, eller reise kollektivt. Vi er ikke kjent i Trondheim. Spørsmålet mitt er: Hvor er det best for oss å bo? Mest praktisk? Nå har vi bare ett barn, men vi ønsker oss et til. Nærhet til barnehage og arbeidssted blir derfor viktig, særlig når mor da er alene mandag-fredag annenhver uke Vi skal leie boligen i Trondheim, og har akkurat nå to ulike steder i sikte. En bolig er på Stubban, og en på Ranheim (like nedenfor motorveien). Jeg bestemte meg for å poste her på forumet etter at jeg søkte på atbs reiseplanlegger og så at begge steder beregnes det rundt/over en halv time med buss til Dragvoll. Hvordan er det å sykle fra disse to stedene? Gå? Er det andre områder man kan anbefale? Er det mer praktisk å bo i sentrum pga bedre bussforbindelser? Det virker som få boliger leies ut oppe på selve Dragvoll. Håper noen trivelige Trøndere - innflyttere eller innfødte - kan hjelpe oss med å finne ut av dette eda Anonymkode: 5bf53...5c8
stan Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Begge områdene er fine, men sjekk ut nærhet til dagligvarebutikker. Både Ranheim og Stubban er såpass store områder. Det er fullt mulig å sykle til Dragvoll fra begge, endel oppover til Dragvoll, nedover hjem. Ellers tenker jeg Jakobsli, Charlottenlund, Brundalen og Angeltrøa er aktuelle områder. 1
NumberSix Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Moholt kan være et område å tenke på. Bussforbindelsene der er veldig gode, både til sentrum og Dragvoll. Det går også flybuss herfra, og det er kort vei med sykkel opp til Dragvoll. Det er vel fire dagligvarebutikker der, apotek og andre småbutikker og restaurant (var det når jeg bodde der for to år siden i alle fall), samt nærhet til Estenstadmarka hvor det er fint å gå tur. Ellers er også Strindheim, Jakobsli og Charlottenlund fine steder, som nevnt tidligere her.
eda14 Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Takk for svar stan og NumberSix! Moholt høres veldig praktisk ut, men jeg forbinder det med studentbyer (om jeg ikke tar feil?) og antar der er ganske mye støy/festing mange steder? I det minste i/rundt utleieboliger. Godt poeng med å sjekke avstand til dagligvarebutikker. På Stubban er det helt konkret snakk om Meteorveien. Tar jeg feil om jeg tror at oppoverbakken fra Stubban er mye mindre bratt enn fra Ranheim? Ser at boligen på Ranheim vi har sett på jo da ligger i nærheten av noe som heter Grillstad Marina, og virker å ha badeplasser etc. like i nærheten. Men Stubban-stedet virker å være svært rolig og barnevennlig. Er det slik at om man kommer over på andre siden av motorveien der med Ranheim, så vil bussforbindelsene bli bedre? Syntes det var så rart at det skulle ta rundt 40 minutt på de fire kilometerne fra Fredrik B. Wallems vei til Dragvoll...?
peppermyntete Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Det er mange fine boliger på Moholt som ikke er i nærheten av bråket fra studentbyen(e) Ellers er det også fint å bo mellom moholt og Dragvoll for dere tenker jeg. Voll og Lohove for eksempel har buss nr 5 som går veldig ofte, og flybussen går i alle fall fra voll.
Oz- Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 11 minutter siden, peppermyntete skrev: Det er mange fine boliger på Moholt som ikke er i nærheten av bråket fra studentbyen(e) Ellers er det også fint å bo mellom moholt og Dragvoll for dere tenker jeg. Voll og Lohove for eksempel har buss nr 5 som går veldig ofte, og flybussen går i alle fall fra voll. Helt enig i dette! Moholt er mye mer enn bare studentbyer. I tillegg kan dere jo sjekke ut Brøset og Valentinlyst 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Kan anbefale Angelltrøa. Barnevennlig og fint område. Like ved Dragvoll og 10 min gangavstand til flybuss. Og skolen der er veldig bra! Og barna kan gå alene uten å møte trafikk. Svært skjermet område og et godt og aktivt borettslag med mye som skjer. Anonymkode: bb836...11b
eda14 Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Fantastisk å få så mange hyggelige og informative svar Nå skal jeg gjøre litt mer research, og rette vår videre søken inn etter det dere har sagt. Tusen takk for hjelpen skal dere ha!
NumberSix Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Bare hyggelig eda14! Det er mange her som har gitt veldig gode forslag, og alle områdene er like bra, i mine øyne. Som en annen over her skriver, så er Moholt mer enn studentbyer, heldigvis! Fest og støy knytter seg stort sett til Moholt studentby hvor studentkjellerne (festbulene) ligger. På Moholt er det et par borettslag-områder, og så er det noen større boligstrøk med eneboliger og tomannsboliger. Håper dere finner det dere leter etter, og trives godt her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå