AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Vi pusser opp badet for tiden. Jeg er ikke så glad i flis, synes det er hardt og vanskelig å vaske. Snuser derfor på kombinasjonen slette baderomsplater og vinylgulv. Stilen jeg isåfall vil gå for er vegger i lys limegrønt, innredning i hvit høyglans og benkeplate i tropisk tre/lønn (skal ha kjøkkeninnredningsmoduler pga vaskemaskin osv), og vinylgulv i samme farge som benkeplaten. Bildene jeg har sett på nett med denne fargekombinasjonen er veldig fine, men vil det funke live? Badet er 11 m2, og skal huske standard badekar m/ glassvegg til dusj, toalett, høyskap til skjuling av Vvb, samt benk på ca 2 m til servant og vaskemaskin+tørketrommel under benken. Anonymkode: 4a95c...4ee
prt90 Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Vinyl er veldig smart/fornuftig, men har aldri sett et eneste bad med det som har blitt pent :/
Sjela Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Syntes det hørtes utrolig kult ut jeg Det finnes veldig mange vinylgulv nå, og du gjør det smart i å legge dette fremfor flis (selv om jeg er litt flisemenneske selv ) . Flis er ikke tett og membran har en holdbarhet på 10-15 år, så da får man til slutt et bad som ikke vil være tett. Med vinyl har du garantert et tett baderomsgulv livet ut 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Det er sikkert et billigere valg. Men vær obs på at det er like lett å legge vinylgulvet utett som det er å legge membranen under flisene utett. Svakhetene viser heller ikke - det er ikke spesielt lett å se om hjørnet baki dusjen har et hull, feks. Og så kan en si at fliser kun varer 15 år, men jeg har ennå til gode å se et vinylgulv utsatt for varmekabler som ikke er seigt, gulnet og modent for bytte etter de samme 15 årene. Personlig ville jeg vurdert ekte tregulv og dusjkabinett. Men så er jeg over gjennomsnittet risikovillig. Anonymkode: 50872...7dc
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Det blir nok veldig bra. Godt flere enn meg syns flis er grusomt Anonymkode: 0b19b...88e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Vi skal også igang med å pusse opp badet, og vinylgulv eller annet er høyest på listen. Vi liker ikke flis Anonymkode: 85c85...d30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå