AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er 22 år, og begynte vel med foundation da jeg var rundt 15-16. Har helt ærlig aldri brydd meg med å fjerne sminken før jeg legger meg, har bare fikset på den morgenen etter. Det siste året har jeg vært plaget med slapp hud i ansiktet og fremtredende nasobiale (?!) linjer osv. Føler rett og slett at jeg kunne trengt en face-lift! Kan dette komme av sminkebruken, og har jeg i så tilfelle ødelagt huden min for alltid? Setter veldig stor pris på alle svar!! Anonymkode: f3c3b...e57
ClosedParadise Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er ikke sikker .. Men det er fullt mulig det har noe med det å gjøre.
Gjest Blomsterert Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 22 år, og begynte vel med foundation da jeg var rundt 15-16. Har helt ærlig aldri brydd meg med å fjerne sminken før jeg legger meg, har bare fikset på den morgenen etter. Det siste året har jeg vært plaget med slapp hud i ansiktet og fremtredende nasobiale (?!) linjer osv. Føler rett og slett at jeg kunne trengt en face-lift! Kan dette komme av sminkebruken, og har jeg i så tilfelle ødelagt huden min for alltid? Setter veldig stor pris på alle svar!! Anonymkode: f3c3b...e57 Det ødelegger huden å ha sminke på hele døgnet ja! Så det kan godt være grunnen. Den får jo aldri luft,og den må jo renses. 1
Cc Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 (endret) Viktig å rense ansiktet morgen og kveld for å forebygge urenheter og gusten hud. Det viktigste er å bruke solkrem med solfaktor 30/50. Veldig viktig. Egentlig året rundt. Ha det på under sminke. Endret 3. mai 2016 av Cc 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det siste året har jeg vært plaget med slapp hud i ansiktet og fremtredende nasobiale (?!) linjer osv. Eventuelt har du blitt noen år eldre og overdriver tingenes tilstand. Sminke fører ikke til slapp hud, det kan føre til uren hud, men slapp hud kommer av at man blir eldre. Og jeg tviler på at din er særlig slapp hvis du er 22 år. Anonymkode: c46b3...7d5 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Kanskje du skal ta sminkepause en periode. Ta en kur med dermarulle og se om det hjelper på å friske opp og fornye huden. Små mikronåler som rulles over huden for å stimulere til hudfornyelse. Dette vil stramme opp. Begynn med naturlig hudpleie, og ha en LANG periode uten sminke. Anonymkode: 0b1a9...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Hvordan i huleste er det mulig å ikke fjerne sminken før man legger seg!?!?!? Forstår ikke at folk greier å sove med det! Stakkars huden din!!! Anonymkode: 9e3d5...6ea 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 Jeg tror ikke dette har noe med sminken å gjøre. Men det er likevel lurt å fjerne sminke før du legger deg. Rynkene du beskriver kan bare være overfladiske rynker i det øverste hudlaget, som kanskje kan forekomme av tørr hud som resultat av å ikke fjerne sminke. Jeg hadde noen rynker i panna, som var et resultat av at jeg en periode slurvet litt med hudpleierutinene mine, men disse er borte nå som jeg tar bedre vare på huden min. Disse var overfladiske rynker, som ikke har "etablert" seg som ordentlige rynker enda. Angående slappheten, er nok dette mer en overdrevet fornemmelse, samt alder. Jeg er også 22 år og føler at ansiktet mitt har blitt slappere og føler noen ganger for å ta en ansiktsløft, men jeg tror egentlig det ikke er så ille som jeg tror. Man er jo bare 22 og da skal det godt gjøres å være kjempeslapp. Det kan bare hende at ansiktet har blitt litt mer voksent og at man nå besgynner å miste litt av den fyldigheten man har i ungdommene. Ellers sover jeg veldig mye på magen, og kan se litt forskjell på ansiktet når det gjelder hvilken side jeg sover mest på. Uansett, husk å fjern sminke før du legger deg: En god rens, fuktighet og peeling en til to ganger i uka er det mest grunnleggende. Anonymkode: e2831...e83 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #10 Skrevet 16. mars 2016 Nei, det har nok en genetisk sammenheng. Selv om man gjerne ønsker å skylde på ytre faktorer er det som regel noe som er genetisk betinget. Anonymkode: a1fcc...82e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #11 Skrevet 16. mars 2016 11 timer siden, Cc skrev: Viktig å rense ansiktet morgen og kveld for å forebygge utrenheter og gusten hud. Det viktigste er å bruke solkrem med solfaktor 30/50. Veldig viktig. Egentlig året rundt. Ha det på under sminke. Hvorfor må man bruke så høy solfaktor året rundt? Vi bor i Norge og ikke Afrika. Anonymkode: 718e8...aa3 1
Gjest Kaida Skrevet 16. mars 2016 #12 Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg kan bli litt sånn hvis jeg ikke er obs på å drikke nok vann, kanskje du er litt dehydrert? Endret 16. mars 2016 av Kaida
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #13 Skrevet 16. mars 2016 Viktigheten av daglig ansiktsrens er sterkt overdrevet. Gener, hudtype, soling og tilfeldigheter er de viktigste faktorene for hvor gammel du ser ut. Selv er jeg over 40, og har aldri vært veldig nøye med å fjerne sminke på kvelden. Vasker ansiktet med ansiktsvask fra dagligvarebutikken i dusjen hver morgen. Jeg er superblek, og bruker dagkrem med solfaktor fra mars til oktober, sånn ca. Huden min er verken slapp eller rynkete, men derimot elastisk og frisk. Huden min ser bedre ut enn huden til mange 30-åringer som er mye grundigere med rensingen enn meg. Anonymkode: 89196...3fc
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 Håper du vasker soveputen ofte. Anonymkode: 6e23c...e64 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 Du fjerner ALDRI sminken om kvelden og fikser bare på den om morgenen? Etter seks år må du ha et flere centimeter tykt lag av foundation... Anonymkode: 9519f...25f 3
Antoinette Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 Æsj og æsj og stakkars huden din som aldri får puste.
lovedrug Skrevet 17. mars 2016 #17 Skrevet 17. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fjerner ALDRI sminken om kvelden og fikser bare på den om morgenen? Etter seks år må du ha et flere centimeter tykt lag av foundation... Anonymkode: 9519f...25f Tror nok hun fjerner den først da håper jeg
Kontormus Skrevet 17. mars 2016 #18 Skrevet 17. mars 2016 Uff ja, lurer på hvordan det ser ut etter å ha klødd seg på haken...
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #19 Skrevet 17. mars 2016 1 minutt siden, lovedrug skrev: Tror nok hun fjerner den først da håper jeg Håper det Men hvorfor kan hun ikke bare fjerne den før hun legger seg istedenfor da? Anonymkode: 9519f...25f
EmmaDe Skrevet 28. april 2016 #20 Skrevet 28. april 2016 Den 15.3.2016 at 4.31, AnonymBruker skrev: Jeg er 22 år, og begynte vel med foundation da jeg var rundt 15-16. Har helt ærlig aldri brydd meg med å fjerne sminken før jeg legger meg, har bare fikset på den morgenen etter. Det siste året har jeg vært plaget med slapp hud i ansiktet og fremtredende nasobiale (?!) linjer osv. Føler rett og slett at jeg kunne trengt en face-lift! Kan dette komme av sminkebruken, og har jeg i så tilfelle ødelagt huden min for alltid? Setter veldig stor pris på alle svar!! Anonymkode: f3c3b...e57 Jeg tror det er naturlig og riktig å fjerne sminken, særlig når man er så ung. Din hud dannes i disse årene og det er avgjørende hvodan du behandler den nå for tida. Huden skal puste, og det er ogsa et indisium på hvordan du skal behandle den. Men heldigvis så er det slett ikke for seint for deg, bare jør hva du gjorde før, rens huden o g bruk en bra fuktighetskrrem, du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå