Gå til innhold

Støtte til treningsopphold

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min bestemor er uføretrygdet, har vært det i omtrent 10 år og er veldig fysisk redusert. Hun er ikke mer enn 62, men er ikke i stand til å gå opp en trapp på vanlig måte engang. Det er innlysende at hun trenger opptrening, men hun har ikke råd til å betale det selv. Det høres jo ut som om dette er en sak for trygdekontoret, men hun har fått avslag om støtte derfra tidligere, så da har hun ingen muligheter, sier hun.

Er det virkelig riktig at folk må betale slik opptrening selv? Synes det høres groteskt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun bør ta kontakt med fastlegen sin om dette, evnt en sosionom som kan hjelpe henne igang med en prosess.

Det finnes støtteordninger, men dette tror jeg går via fysioterapi evnt rekreasjonshjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rekreasjonshjem er et sted der man får hjelp til å bygge seg opp igjen. Har selv en svigermor som skal dit i 3-4 uker nå for å bygge seg opp igjen. Bygge opp muskler, lære å spise riktig (hun har anoreksia) etc.

Søknaden er det sosionomen på det lokale sykehuset som hjelper til med. Det i samsvar med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg varierer fra sted til sted. Der hvor feks Bondevik lå da han var psykisk syk, hadde en egenandel på 3000,- pr uke, men det min svigermor har søkt på nå - tror jeg det offentlige betaler. Jeg er ikke helt sikker. Det kommer litt an på hvor hun får plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...