Redbull_1 Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg er 1.70 høy og veier nå 62 kg. På 1 år har jeg gått opp 6-7 kg bare fordi jeg ble singel og utelivet ble en ukentlig aktivitet i livet mitt. Greia med meg er at når jeg først legger på meg så er det på magen, og jeg har nå innsett at jeg må stoppe dette her før det blir ille. Jeg har egentlig en fin kropp, med bra sprettrumpe og godt utgangspunkt generelt, så hvis jeg klarer å få bort minst 4-5 kg er jeg nok "fornøyd" igjen:) Men, har som sagt gått opp en del ekstra kilo enn der jeg trives å ligge på, så hva er ditt beste tips til å stramme inn? Tar imot alt av tips, både trening, kosthold etc!! Jeg merker det går mer og mer utover selvbildet, jeg brukte senest ikveld 1 time på å finne antrekk til imorgen (fordi jeg føler meg stor i alt fortiden)... Endret 16. mars 2016 av Redbull_1
Doge Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 4 minutter siden, Redbull_1 skrev: Jeg er 1.70 høy og veier nå 62 kg. På 1 år har jeg gått opp 6-7 kg bare fordi jeg ble singel og utelivet ble en ukentlig aktivitet i livet mitt. Greia med meg er at når jeg først legger på meg så er det på magen, og jeg har nå innsett at jeg må stoppe dette her før det blir ille. Jeg har egentlig en fin kropp, med bra sprettrumpe og godt utgangspunkt generelt, så hvis jeg klarer å få bort minst 4-5 kg er jeg nok "fornøyd" igjen:) Men, har som sagt gått opp en del ekstra kilo enn der jeg trives å ligge på, så hva er ditt beste tips til å stramme inn? Tar imot alt av tips, både trening, kosthold etc!! Jeg merker det går mer og mer utover selvbildet, jeg brukte senest ikveld 1 time på å finne antrekk til imorgen (fordi jeg føler meg stor i alt fortiden)... Utelivet er nok grunnen til vektøkningen, Du inntar flere kalorier enn du har gjort før, fordi utelivsmaten og- drikke inneholder massevis av unødvendige kalorier. Så da er det jo en enkel løsning på problemet ditt: Inviter folk hjem til deg og drikk vann og te istedenfor å gå ut å drikke alkohol. Mye koseligere 1
Redbull_1 Skrevet 16. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2016 11 minutter siden, Redbull_1 skrev: 2 minutter siden, Doge skrev: Utelivet er nok grunnen til vektøkningen, Du inntar flere kalorier enn du har gjort før, fordi utelivsmaten og- drikke inneholder massevis av unødvendige kalorier. Så da er det jo en enkel løsning på problemet ditt: Inviter folk hjem til deg og drikk vann og te istedenfor å gå ut å drikke alkohol. Mye koseligere Jeg er 1.70 høy og veier nå 62 kg. På 1 år har jeg gått opp 6-7 kg bare fordi jeg ble singel og utelivet ble en ukentlig aktivitet i livet mitt. Greia med meg er at når jeg først legger på meg så er det på magen, og jeg har nå innsett at jeg må stoppe dette her før det blir ille. Jeg har egentlig en fin kropp, med bra sprettrumpe og godt utgangspunkt generelt, så hvis jeg klarer å få bort minst 4-5 kg er jeg nok "fornøyd" igjen:) Men, har som sagt gått opp en del ekstra kilo enn der jeg trives å ligge på, så hva er ditt beste tips til å stramme inn? Tar imot alt av tips, både trening, kosthold etc!! Jeg merker det går mer og mer utover selvbildet, jeg brukte senest ikveld 1 time på å finne antrekk til imorgen (fordi jeg føler meg stor i alt fortiden)... Ja, du har nok rett! Bare sinnsykt kjedelig å måtte kutte det ut, er 22 år bare og student, så er liksom ikke heelt klar for å roe meg ned. Men det burde jo absolutt være mulig å minske det, uten tvil! Men glir vel ikke tilbake til normalvekta mi uten å gjøre en større innsats vel??
Doge Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 4 minutter siden, Redbull_1 skrev: Ja, du har nok rett! Bare sinnsykt kjedelig å måtte kutte det ut, er 22 år bare og student, så er liksom ikke heelt klar for å roe meg ned. Men det burde jo absolutt være mulig å minske det, uten tvil! Men glir vel ikke tilbake til normalvekta mi uten å gjøre en større innsats vel?? Du må jo ikke kutte det ut, men da må du nok enten justere kaloriintaket andre steder, eller trene mer. All trening hjelper på forbrenningen 1
Pinecone Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Det er jo ikke komplisert overhodet. For å gå ned i vekt må du forbrenne mer kalorier enn du inntar. Ønsker du muskler eller "strammere" mage så må du i tillegg til å forbrenne mer enn du spiser begynne å trene. Det er mange flotte øvelser å finne på youtube, eller enkelte "apper". Lykke til!
Teethgrinding Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 Jeg fikk en liten pudding på magen ifjor og ser at den er tilbake nå i år også. Samme tid, samme årsak. For mye mat og for lite aktivitet. Det går ekstremt fort galt av sted. Jeg er godt trent så de færreste ville slanket seg med min kroppsbygning, men føre var er min leveregel. Erfaringene mine fra ifjor sommer er at det tar dobbelt så lang tid å slanke bort fettet enn det legger på seg. Tre måneders pudding tok seks måneder å fjerne. Da var six packen på plass igjen. Jeg endret ikke matinntak, men trente ti ganger mer. Fem økter i uka, 10 treningstimer. Høy intensitet utholdenhetstrening og vektløfting.
Gjest cheshirecat Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 21 minutter siden, Doge skrev: Utelivet er nok grunnen til vektøkningen, Du inntar flere kalorier enn du har gjort før, fordi utelivsmaten og- drikke inneholder massevis av unødvendige kalorier. Så da er det jo en enkel løsning på problemet ditt: Inviter folk hjem til deg og drikk vann og te istedenfor å gå ut å drikke alkohol. Mye koseligere ............. 😐
Mann 42 Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 3 timer siden, Arcturus skrev: Jeg fikk en liten pudding på magen ifjor og ser at den er tilbake nå i år også. Samme tid, samme årsak. For mye mat og for lite aktivitet. Det går ekstremt fort galt av sted. Jeg er godt trent så de færreste ville slanket seg med min kroppsbygning, men føre var er min leveregel. Erfaringene mine fra ifjor sommer er at det tar dobbelt så lang tid å slanke bort fettet enn det legger på seg. Tre måneders pudding tok seks måneder å fjerne. Da var six packen på plass igjen. Jeg endret ikke matinntak, men trente ti ganger mer. Fem økter i uka, 10 treningstimer. Høy intensitet utholdenhetstrening og vektløfting. No rest for the wicked! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå