Gå til innhold

Vræææl! PCn ødelegger forholdet...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Efelia ikke innlogget

Har vært sammens i 7 år nå- Samboere i 6 år.

Typen min har kun en hobby, og det er å sitte forran PCn. Enten internett eller spill. Jobber også med data.

Jeg synes det eer helt greit at han har dette som hobby. Det er bare det at han gjør ingenting annet! Sitter forran PCn fra han kommer hjem fra jobb til han legger seg. Tid til å finne på noe sammen med meg har han ikke.

I helgene er vi ofte sammens med andre og det synes han er kjempemoro. Men det ser ikke ut til at han forstår at vi trenger faktisk å gjøre noe sammen bare vi to også. Han er et ekstremt tilfelle, han har bokstavlig talt sittet forran PCn etter jobb i 2 år nå. I helgene er det verre hvis vi ikke er sammen med andre da.

Vi har pratet om dette opp og ned i mente, men han skjønner det ikke. Dette er med på å ødelegge forholdt vårt. Vi prater lite sammen, og hver gang jeg foreslår noe vi kan gjøre er svaret NEI. Foreslår istede jeg kan gjøre det selv i stedet for å mase på ham. Men det er jo bare det at det er jo ham jeg vil tilbringe tid sammen med. Jeg gjør alt annet av aktiviteter alene føles det som.

Etter en diskusjon vi hadde nå nettopp ser jeg det klart som dagen; Han ser virkelig ikke at vi har problemer i forholdet!? Han mener det bare er jeg som er misfornøyd og klager. Ikke at det er noe i det jeg sier!! Han er fornøyd med situasjonen han.

Jeg blir overgitt og betenkt. Synes han er noenlunde egoistisk og ser ikke lenger enn til sin egen nese.

Jeg fatter virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er helt tom for ideer. Har tenkt som så at jeg bare skal la være å bry meg om det, men da vet jeg jo hvor dette forholdet ender... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt! Og husk å send en mail slik at du er sikker på at han oppdager det!

Skjønner ikke at du orker jeg, skjønner ikke at du vil, skjønner ikke at du vurderer å bruke opp livet ditt på en så meningsløs fyr!

Sett hardt mot hardt, be han velge selv; pc'n eller deg...........

OK, la han beholde pc'n da, men med sterkt begrenset tidsforbruk.

På en annen side, en sak har bestandig to sider, kanskje han er så lei maset ditt at han setter seg ved pc'n for å slippe å høre mer?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er for en gangs skyld enig med waco

hadde det delvis på samme måte i mitt forrige forhold. enten var det data spill, eller trening. det eneste vi faktsik gjorde sammen var å se på tv. i løpet av 7 års forhold kan jeg telle på fingrene hvor mange hjemmekvelder vi hadde med tv'en av :o ikke sunt...

lykke til

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det jeg som sliter ut PCen.

Men det er ikke snakk om å sette seg ned før alt annet er ordnet.

Vi gjør ting sammen også, men jeg trenger en time eller to forran skjermen for å slappe av!

Sett grenser! La ham få tid til spill og annet, men ikke la ham overdrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med modning av individet kommer hans forhold til en Personlig Computer til å endres i mer pragmatisk retning, dvs. mer som et verktøy og ikke som et leketøy/tidsfordriv.

Mye av hans arbeidsdag består sikkert i mestring av autodidakte ferdigheter, så en viss dose oppdatering på egen fritid er sikkert nødvendig.

Hvis derimot pc blir et substitutt eller en kjernefaktor i hans/hennes liv, så er det stor sannsynlighet for at det følelesmessige får unngjelde, forhold til venner, familie og ikke minst partner vil lide, og denne onde sirkelen må brytes, enten ved tvang eller ved terapi.

Still noen kjernespørsmål:

Hva er viktig i ditt liv?

Hvordan forholder du deg til dine nærmeste?

Kan du leve et halvt år uten kontakt med en PC?

Hvorfor er pcen så viktig for deg?

Er din sosiale kontakter via nett viktigere enn de reelle?

Lykke til!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett deg foran PCen før han kommer hjem og sørg for at den er opptatt utover kvelden! Se hva han finner på når rollene er byttet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Tove, sett deg foran pc'en før han rekker det, og han vil snart finne ut hvor kjedelig det blir da... sånn er i alle fall jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah! Her var det mange "lure" svar. Har diskutert dette med venninner også, uten å komme videre. Tror faktisk jeg skal la ham lese dette innlegget når han kommer hjem jeg. :wink:

Og ja, jeg må kanskje sette grenser. Har bare ikke lyst til å bestemme for ham. Han bruker PCn for å slappe av etter jobb, men det kan jo være en ide å spørre ham om det er andre måter han kan gjøre det på.

Han sier selv at jeg ikke maser om dette. Men jeg får enkelte perioder når ingenting skjer at jeg blir lei meg og VIL finne på noe med ham. Og når vi fremdeles ikke finner på noe ilag blir jeg enda mere lei meg og fortvilet. Så prater vi om det, men det er glemt like fort virker det som.

Det har vel litt med vane også tenker jeg.

Han er 27 og har holdt på med PC de siste 5-6 åra. Blir bare mer og mer avhengig virker det som. Vet selv at tiden går j..... fort når du setter deg ned forran skjermen. Men alt med måtehold mener jeg.

Takk for alle svar isåfall, ble litt letteret il sinns av de!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åhhh! Dette innlegget kunne jeg ha skrevet! Det er slik hos oss også!

Vi bytter litt på hvem som sitter på pc'en (fordelingen er 90% på han og 10% på meg...) Når jeg sier at jeg skal ha pc'en traver han frem og tilbake bak meg og vet ikke hva han skal finne på.

Vi har også snakket om dette og for meg et det skummelt å tenke på hvordan det blir når vi får barn (er ikke gravid... enda). Han er jo ikke så god rollemodell for et barn slik han sitter nå, og jeg er redd han ikke kommer til å hjelpe til. Han sier at han er klar over at pc'en kommer sist når vi får barn, men jeg er ikke så sikker. Vi har vært sammen i fem år og han er fortsatt like avhengig av samme spill som han spilte da vi ble sammen. (det er kommet oppdateringer hvert år...)

Han skjerper seg en kort periode etter jeg har tatt dette opp (igjen...), men så er det på samme måte igjen.

Ofte er det frustrerende når han ikke har lyst til å finne på noe med meg. Når jeg spør om han har lyst til å gå en tur får jeg ofte nei. Er det fint vær en søndag og vil ha han men på piknikk i parken eller på stranden blir han aldri med. Da blir det til at jeg heller ikke drar, jeg gidder jo ikke å dra alene!

Det vi skulle gjort var å finne på noe hver eneste kveld med venner og komme sent hjem. Da kommer vel komentarene om at 'du er jo aldri hjemme...' etc.

Så Nå fikk jeg ut litt agresjon!

CJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...