AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Du som kjøper vesker som koster kr 80-90 000,- pr stk Hvor mye betalte du for bilen din? Anonymkode: 00abe...b20 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, EvaLena skrev: For en veske!!!!! Ja, jeg så det i denne tråden Anonymkode: 00abe...b20
LouiseL Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg hadde ikke kjøpt vesker i den prisklassen, men jeg har Chanel veske, og synes prisen på den også er ganske høy. "Rettferdiggjorde" kjøpet etter etter mye jobbing og fullførte studier. I tillegg bruker jeg ikke penger på det jeg betegner som tull (snus, alkohol, kaffe ute osv) Bilen min kostet forøvrig litt over 100k Endret 16. mars 2016 av LouiseL 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 20 minutter siden, LouiseL skrev: Jeg hadde ikke kjøpt vesker i den prisklassen, men jeg har Chanel veske, og synes prisen på den også er ganske høy. "Rettferdiggjorde" kjøpet etter etter mye jobbing og fullførte studier. I tillegg bruker jeg ikke penger på det jeg betegner som tull (snus, alkohol, kaffe ute osv) Bilen min kostet forøvrig litt over 100k Takk for ærlig og fint svar! Det er en fin påminnelse for oss som lar penger gå opp i røyk (på sigaretter) og annet tull (jeg er enig i at det du betegner som tull er tull) Anonymkode: 00abe...b20 2
Gjest GulSol Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 39 minutter siden, LouiseL skrev: Jeg hadde ikke kjøpt vesker i den prisklassen, men jeg har Chanel veske, og synes prisen på den også er ganske høy. "Rettferdiggjorde" kjøpet etter etter mye jobbing og fullførte studier. I tillegg bruker jeg ikke penger på det jeg betegner som tull (snus, alkohol, kaffe ute osv) Bilen min kostet forøvrig litt over 100k Velfortjent, absolutt. Folk bruker alt for mye penger på tull og synes det er absurd å kjøpe seg en Chanel når de drikker samme beløpet opp i latte på ett år liksom...
LouiseL Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Et øyeblikk siden, augustmami skrev: Velfortjent, absolutt. Folk bruker alt for mye penger på tull og synes det er absurd å kjøpe seg en Chanel når de drikker samme beløpet opp i latte på ett år liksom... Veldig enig. Har noen venninner som synes det var sinnsykt å bruke så mye penger på en veske. Vi regnet ut hvor mye de brukte på snus, røyk, alkohol, taxi og byturer på ett år. DA ble det stille, haha. 3
prt90 Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 Har ikke bil (Bor i sentrum med jobb, butikk og barnehage innenfor en radius på 100 meter så trenger ikke bil) Veske til 90 tusen er generelt en mye bedre investering enn bil. Lavere vedlukeholdsutgifter Billigere forsikring Bruker ikke bensin Synker mindre i pris Trenger ikke garasjeplass 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #10 Skrevet 16. mars 2016 Bil er generelt ikke investering. I hvertfall ikke en bil i 90000 kroners klassen. Om du kan definere veske som en investering vet jeg ingenting om. Kjenner ikke bruktmarkedet, men for at du skal kunne kalle det en investering må du ha muligheten til i det minste å selge veska for samme pris som du kjøpte den for. Anonymkode: 29954...f85
Kara W Skrevet 16. mars 2016 #11 Skrevet 16. mars 2016 10 timer siden, LouiseL skrev: Veldig enig. Har noen venninner som synes det var sinnsykt å bruke så mye penger på en veske. Vi regnet ut hvor mye de brukte på snus, røyk, alkohol, taxi og byturer på ett år. DA ble det stille, haha. Det handler jo kun om prioriteringer. Noen synes veske er viktigere enn bytur og omvendt. Noen velger å legge 100.000,- PC, og noen legger det samme beløpet i ferier. Ingen av disse tingene ville jeg si er mer "sinnsykt" enn andre. Jeg har bil til mange hundre tusen, og veske til 400,-, for det synes jeg er riktig prioritering for meg. Problemet oppstår jo først når man bruker masse penger på "unyttigheter" (enten det er vesker, byturer eller sjokolade), for så å klage over dårlig råd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå