Gjest Blondie65 Skrevet 27. mars 2016 #61 Skrevet 27. mars 2016 Jeg hadde en husvert av samme sorten. For å komme til badet måtte jeg krysse en fellesgang som husvert måtte ha tilgang til. Etter kort tid mistenkte jeg at husvert hadde vært inne i leiligheten. Så jeg låste innerdøren som førte til kjøkken, stue og soverom. "Hvorfor har du låst" og da svarte jeg som sant var at jeg ikke likte snoking. Da kom pisset om at vedkommende måtte ha tilgang grunnet brann hvorpå jeg svarte at dette fikk vedkommende ta på egen kappe siden de hadde snoket uten grunn. Det ble sure miner, men da jeg påpekte at jeg ikke marsjerte inn i deres bolig på tross av at døren mellom kjeller og deres bolig stod åpen ble det fred, selv om jeg fortsatt holdt døren låst. Jeg flyttet etter kort tid da det var flere ting feil med dette leieforholdet. Blant annet var det så lytt at det ikke var mulig å sove uten musikk på øret. Poenget her er at du har en sak, husveten har ikke. Så jeg ville ha konfrontert henne og sagt at med mindre hun kan dokumentere at grunnen for å gå inn er brann, fare for vanninntrenging eller skadedyr så forutsetter du at boligen heretter ikke blir kontrollert av henne. Forøvrig er det normalt å vaske og tørke støv slik at spindelvev ikke forekommer. Innsekter er mat for skadedyr som mus og rotter samt at maling på listverk og tapet kan skades av spindelvevet. Jeg har langt fra støv på hjernen, men det går da virkelig an å holde et minimum av rent, slik at ikke det gror spindelvev i krokene? Du ønsker å bo der, er det virkelig for mye for langt å holde det rimelig rent sånn at husverten ikke blir bekymret?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #62 Skrevet 27. mars 2016 Den 15.3.2016 at 15.38, AnonymBruker skrev: Dette er kontraktsbrudd, og dermed utkastelsesgrunn. Anonymkode: fc3d7...d8b Det kommer jo helt an på om den stand utleier krever er rimelig i følge husleieloven. En leiekontrakt kan ikke gi dårligere vilkår enn husleieloven, og så lenge man ikke påfører leieobjektet varige skader, som råte, skadedyr ol, kan man gjøre som man vil innefor sine egne vegger. (Rot på utsiden7fellesarealer blir også en annen sak.) Husk at det finnes mange rare utleiere også, jeg har feks mottatt klage fra husvertinne på at gardinene mine ikke var pene nok(!) og dette visstnok førte til at naboene snakket stygt om henne. (Huset jeg leide lå innerst i blindvei, så hei hallo liksom...) Anonymkode: b2eb8...20b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå