Lou Salome Skrevet 15. mars 2016 #21 Skrevet 15. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ingen leieboerforening. Jeg fører min egen sak om nødvendig, evt får jeg litt bistand fra jurister jeg kjenner. Anonymkode: 15e51...fb3 Hva trenger du oss dumme nek og duster på KG for da? 28
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #22 Skrevet 15. mars 2016 Jeg synes alle skal roe ned. ts spurte om et spørsmål. Ingen av oss vet konkret hva TS har gjort. Og ikke all info om utleier. Ingen her har rett til å dømme noen. Det ts spurte om var et spørsmål om rettigheter. Jeg kan si meg enig i at mye av det ts sa i HI og ellers i tråden er dårlig formulert. Og kan virke veldig kvast og irritert. Men svært få her i tråden synes jeg har rett til å uttale seg, da dere faktisk er like kvasse og respektløse selv. Det er meg som va AB som har opplevd at utleier har låst seg inn hos meg uten grunn. Anonymkode: cb388...913 1
melatonin Skrevet 15. mars 2016 #23 Skrevet 15. mars 2016 Hvis utleier er 90 år kan det godt være hun ikke har ork til å drive utleie lenger og dermed vil si opp. Kanskje hun og har planer om å selge? Går ikke inn på at hun har gått inn hos deg eller leiligheten som ikke er holdt i ok stand. Men om du snakker til henne sånn som du svarer brukere som prøver å komme med gode råd her, så kan hun si opp kontrakt pga sjenerende adferd.. 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #24 Skrevet 15. mars 2016 Hvorfor vil du plage en 90år gammel dame med jurister, løgndetektor\løgner osv?! Hva vil du egentlig vinne? Greit, hun har gjort noe dumt med å gå inn i din leilighet, hun er tydelig på at du har brutt kontrakten.. Hvorfor ikke bare flytte?! Hvorfor vil du bli boende hos en 90år gammel dame du hater? Og hva får deg til å tro at hun vil ha deg som leietaker når du lager så styr? Anonymkode: 06229...eaa 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #25 Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes alle skal roe ned. ts spurte om et spørsmål. Ingen av oss vet konkret hva TS har gjort. Og ikke all info om utleier. Ingen her har rett til å dømme noen. Det ts spurte om var et spørsmål om rettigheter. Jeg kan si meg enig i at mye av det ts sa i HI og ellers i tråden er dårlig formulert. Og kan virke veldig kvast og irritert. Men svært få her i tråden synes jeg har rett til å uttale seg, da dere faktisk er like kvasse og respektløse selv. Det er meg som va AB som har opplevd at utleier har låst seg inn hos meg uten grunn. Anonymkode: cb388...913 Dårlig formulert? Haha. Eksempler ville vært fint. Jeg ser at det har sneket seg inn en skrivefeil her og der, men får dessverre ikke rettet det når jeg skriver som AB. Formuleringsevnen er det ingenting å utsette på. Anonymkode: 15e51...fb3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #26 Skrevet 15. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig formulert? Haha. Eksempler ville vært fint. Jeg ser at det har sneket seg inn en skrivefeil her og der, men får dessverre ikke rettet det når jeg skriver som AB. Formuleringsevnen er det ingenting å utsette på. Anonymkode: 15e51...fb3 Du kaller folk for dumme nek blant annet og et ufin. Anonymkode: 6a6ea...1fa 17
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #27 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du plage en 90år gammel dame med jurister, løgndetektor\løgner osv?! Hva vil du egentlig vinne? Greit, hun har gjort noe dumt med å gå inn i din leilighet, hun er tydelig på at du har brutt kontrakten.. Hvorfor ikke bare flytte?! Hvorfor vil du bli boende hos en 90år gammel dame du hater? Og hva får deg til å tro at hun vil ha deg som leietaker når du lager så styr? Anonymkode: 06229...eaa Har du virkelig ikke fått med deg at jeg vil unngå å bli kastet ut? Da gjør man noen grep, forteller utleier at man vil melde fra om denne invaderingen av mitt privatliv osv. Har du skumlest? Startet du på siste side og leste bakover? Herregud. Anonymkode: 15e51...fb3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #28 Skrevet 15. mars 2016 Fremover mente jeg. Anonymkode: 15e51...fb3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #29 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kaller folk for dumme nek blant annet og et ufin. Anonymkode: 6a6ea...1fa Stemmer, og jeg har allerede forklart hvorfor. Har ingenting med det å formulere seg dårlig å gjøre. Anonymkode: 15e51...fb3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #30 Skrevet 15. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig formulert? Haha. Eksempler ville vært fint. Jeg ser at det har sneket seg inn en skrivefeil her og der, men får dessverre ikke rettet det når jeg skriver som AB. Formuleringsevnen er det ingenting å utsette på. Anonymkode: 15e51...fb3 Nå prøvde jeg å støtte opp. Og roe situasjonen. Men selv da klarer du å lage dårlig stemning. De aller fleste her angriper hverandre. Ts svarer på ufine måter. Og ønsker å true og kaller andre for ting som ikke er greit. Mens andre ikke klarer å gi noe skikkelig svar men bare diskuterer og henger ut andre. Jo mer dere diskuterer. Jo mer vil det fortsette. Folk trigges av sure kommentarer. Anonymkode: cb388...913 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #31 Skrevet 15. mars 2016 Skal prøve å svare deg ordentlig: Hvis dette blir en sak, havner den i Konfliktrådet. Uten å vite noe særlig om grovheten i deres respektive overtredelser, vil jeg sterkt fraråde deg å komme med trusler ovenfor utleier i forkant, da det vil forringe saken din. Spesielt dumt å trur med løgndetektor - du er vel klar over at dette ikke brukes av noen seriøse aktører? Blir det ikke en sak, vil hun sannsynligvis ikke ha noen problemer med å få kastet deg ut. Du kan selvfølgelig trenere prosessen, men det er stort sett det eneste du kan gjøre også. Hvis du ønsker å bli boende, er vel det beste for alle parter at du kommer til forsoning med huseier på egen hånd. Anonymkode: ff883...02d 12
Pawn Hearts Skrevet 15. mars 2016 #32 Skrevet 15. mars 2016 Oi sann, du er den mest bråsinte trådstarteren jeg har vært borti her siden den legendariske bensinsugertråden (som for øvrig viste seg å være trolling). Du har selvsagt rett i at hun ikke kan låse seg inn uten ditt samtykke, med mindre det er en svært vektig grunn (f.eks. lekkasje), men har du prøvd dialog framfor konfrontasjon? Det hender at en konfekteske eller halvflaske med portvin er bedre konfliktløsere enn advokater og løgndetektorer. Jeg har selv hatt stor suksess med en flaske sprudlevin. 11
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #33 Skrevet 15. mars 2016 WOW! Gikk bare innom denne tråden fordi den dukka opp på siste innlegg og jeg kjeda meg. Jaggu fikk jeg ikke valuta for pengene! TS: Jeg er imponert. Og fryktelig takknemlig for at jeg mest sannsynlig aldri skal ha noe med deg å gjøre. 19
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. mars 2016 #34 Skrevet 15. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Jolene Skrevet 15. mars 2016 #36 Skrevet 15. mars 2016 Jeg håper den stakkars gamle damen har en god bevisføring . En leieboer fra helvete skal man lete lenge etter i hvertfall. 8
Purple Basil Skrevet 15. mars 2016 #37 Skrevet 15. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg som disponerer hybelleiligheten og i praksis "eier" den når jeg har leiekontrakt og betaler leie. Ikke svar på slike tråder hvis du ikke har kunnskap om emnet. Du vet heller ingenting om hvordan hun er eller hvordan jeg er, så jeg du tar bare ting ut fra løse lufta. Anonymkode: 15e51...fb3 Du bryter jo kontrakten når du ikke holder leiligheten i stand. Du eier ikke den hybelen nei, uansett hvor hardt du tydeligvis ønsker det 16
Purple Basil Skrevet 15. mars 2016 #38 Skrevet 15. mars 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder stedet i god nok stand til at dette ikke skal være noen utkastelsesgrunn. Men jeg ser jo at jeg kunne holdt stedet i litt bedre stand. Jeg mener bare at det ikke er fare for skade på hybelen. Hun har heller aldri nevnt noe om at jeg ødelegger hybelen. Hun sier bare at det ikke er bra for min helse hvis det er støv og spindelvev her og der. Ønsker jeg å eie hybelen? Har du lesevansker? Anonymkode: 15e51...fb3 Les ditt eget innlegg kjære TS, der står det svart på hvitt at du sier at du har et slags "eierforhold" til denne hybelen. Det er helt åpenbart. Ut ifra hvordan du oppfører deg i denne tråden så føler jeg med din utleier, det kan ikke være lett for henne å ha en som ødelegger hybelen hennes der. OM du ikke har rasert denne hybelen, si ifra på en saklig måte og klarer du ikke det så flytt ut. Endret 15. mars 2016 av Purple Basil 5
Gjest Blomsterert Skrevet 15. mars 2016 #39 Skrevet 15. mars 2016 Ts. Hun du leier av har ingen rett til å gå inn i ditt hjem. Skjønner veldig godt at du reagerer hardt på det. Det vil de fleste oppleve som en krenkelse. Du skriver at du ikke har det i stand som hun krever? Står det noe om dette i leiekontrakten,eller er det noe hun bare mener? Det ser ut til at det er rot innendørs hun har reagert på,iom at du skriver støv og spindelvev. Hun har ikke noe med dette så lenge det ikke er noen fare for skade på leiligheten. Regner med at det er ok på utsiden,noe som er viktigere. Det skal mye til for å kaste deg ut om du ikke har gjort noe som er verre enn det du beskriver. Råder deg til å forholde deg rolig uten noen "trusler",for da eskalerer det bare,og iom at utleier er gammel,så vil det bli i din disfavør. Du kan jo høre med advokat om du skulle få oppsigelse. Eller juristene du kjenner. Da blir det lettere å vite hva du kan gjøre.
Gjest cheshirecat Skrevet 15. mars 2016 #40 Skrevet 15. mars 2016 (endret) 5 minutter siden, Blomsterert skrev: Ts. Hun du leier av har ingen rett til å gå inn i ditt hjem. Skjønner veldig godt at du reagerer hardt på det. Det vil de fleste oppleve som en krenkelse. Du skriver at du ikke har det i stand som hun krever? Står det noe om dette i leiekontrakten,eller er det noe hun bare mener? Det ser ut til at det er rot innendørs hun har reagert på,iom at du skriver støv og spindelvev. Hun har ikke noe med dette så lenge det ikke er noen fare for skade på leiligheten. Regner med at det er ok på utsiden,noe som er viktigere. Det skal mye til for å kaste deg ut om du ikke har gjort noe som er verre enn det du beskriver. Råder deg til å forholde deg rolig uten noen "trusler",for da eskalerer det bare,og iom at utleier er gammel,så vil det bli i din disfavør. Du kan jo høre med advokat om du skulle få oppsigelse. Eller juristene du kjenner. Da blir det lettere å vite hva du kan gjøre. Dette er ikke helt riktig.. Om det er så ille at det tiltrekker seg skadedyr o.l er det høyst relevant for utleier hvordan det er innendørs.. Om man f.eks røyker inne og det er avtalt at dette ikke er lov, eller om man har urenslige husdyr, så er alt dette absolutt gode årsaker til at huseier må involvere seg.. Sjenerende lukt, klager fra naboer.. Huseier har også påpekt at standarden i boligen er helseskadelig for T.S. Tviler da på at det kun er snakk om litt spindelvev... Endret 15. mars 2016 av cheshirecat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå