AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Har hørt at dette er et trygt medisin å gå på når man er gravid. Noen som har hørt om det? Det er et antideppressant. Tøft liv og oppleves satte sine spor. Så jeg må nok bytte til den medisinen før jeg blir gravid. Den andre jeg går på er ikke tillatt i svangerskapet. Noen fler som går på slike piller? Noen som har klart å slutte ? Anonymkode: 47af1...ca4
Anna Maria Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Zoloft tilhører gruppen SSRI og de kan du bruke under svangerskapet. Leste akkurat at en psykiater på nett gikk god for det. Det er bedre for både deg og barnet at du tar vare på dere begge i løpet av svangerskapet. Din psykiske helse er viktig nå når du er gravid, så jeg ville ikke tenkt på å slutte akkurat nå. Lykke til i svangerskapet ditt:o)
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Ikke for å være slem, men burde du ikke bli bedre psykisk før du velger å få barn? Har sett litt for mange tilfeller, hvor det har gått galt. Anonymkode: 9b772...c69 2
supernaturalfan Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være slem, men burde du ikke bli bedre psykisk før du velger å få barn? Har sett litt for mange tilfeller, hvor det har gått galt. Anonymkode: 9b772...c69 noen må faktisk gå på slik medisin i maange år. de er gjerne helt fin med medisin. men slutter de går det dårlig igjen... det betyr ikke at de ikke kan ha barn, så lenge de tar medisinen er jo ting fint 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være slem, men burde du ikke bli bedre psykisk før du velger å få barn? Har sett litt for mange tilfeller, hvor det har gått galt. Anonymkode: 9b772...c69 Jeg er stabil nå. Har gått på medisinen i mange år pga traumer. Er redd dette kommer igjen siden man er sårbar når man får barn, tør derfor ikke slutte helt. Anonymkode: 47af1...ca4
Kvinne30 Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 Jeg bruker cipralex. Dette er sjekket opp av min fastlege, ig psykiatere, at jeg bare skal fortsette. Jeg hadde vært bra psykisk i mange år, før vi bestemte oss for barn. Trappet ned på cipralex. Da jeg ble gravid, kom ett stort tilbakefall. Da ble jeg rådet til å øke cipralex igjen, og fortsette med den. De sier det ikke er farlig. Var og i kontakt med trygg mammamedisin, på nettet. De og rådet til å fortsette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå