Gå til innhold

Ullundertøy i tørketrommel på svak varme, går det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy i tørketrommel på svak varme, går det?

Den tørketrommelen jeg tenker på å tørke ullundertøyet i, har 3 forskjellige temperaturer; varm, middels varm og mindre varm (vet ikke eksakt antall grader, men kaldere enn kroppstemperatur). Vil det gå bra å tørke ullundertøyet (det er i 100% merinoull) på den laveste varmen i tørketrommelen? Eller vil ullundertøyet evt ta skade av å tørketromles?

Anonymkode: 582ca...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Ps

Hva med fleecegensere, kan jeg også tørke de i tørketrommelen på laveste temperatur uten at fleecegensrene tar skade av det?

AnonymBruker
Skrevet

To tråder om dette med ti  minutters mellomrom er vel kanskje litt masete?
Ull kan vanligvis ikke tørkes i trommel. Det er ikke temperaturen som er avgjørende, men det at man «skubber» på stoffet slik at det tover seg. (Man kan f.eks koke ull uten å ødelegge det.) Hvis ulltøyet er merket med «Total easy care», så kan det tromles. Se lenken: http://www.kk.no/mote/ja-du-kan-ta-ull-i-tørketrommelen-23151

Fleece varierer litt: følg vaskeanvisningen. Hvis du ikke finner vaskeanvisningen, så unngå tromling. 

Anonymkode: 8720a...781

• Liker 2
Skrevet

Har tromlet noe ull på "ulltørk" og det har gått bra, men vet ikke om det anbefales. Har ikke sett på vaskeanvisningen. 

Fleece tromler jeg på vanlig varme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To tråder om dette med ti  minutters mellomrom er vel kanskje litt masete?
Ull kan vanligvis ikke tørkes i trommel. Det er ikke temperaturen som er avgjørende, men det at man «skubber» på stoffet slik at det tover seg. (Man kan f.eks koke ull uten å ødelegge det.) Hvis ulltøyet er merket med «Total easy care», så kan det tromles. Se lenken: http://www.kk.no/mote/ja-du-kan-ta-ull-i-tørketrommelen-23151

Fleece varierer litt: følg vaskeanvisningen. Hvis du ikke finner vaskeanvisningen, så unngå tromling. 

Anonymkode: 8720a...781

Tusen takk for svar og link! Beklager at trådene mine ble masete,

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FantasDick skrev:

Har tromlet noe ull på "ulltørk" og det har gått bra, men vet ikke om det anbefales. Har ikke sett på vaskeanvisningen. 

Fleece tromler jeg på vanlig varme. 

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...