AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Jeg har i et par år nå slitt med å finne motivasjon til noe som helst, og det har dermed blitt mye sofa, chips og øl for å glemme alt mas. Nå har jeg imidlertid, helt uforklarlig, fått skikkelig mye energi og i dag fant jeg til og med frem et par joggesko og gikk ut for å løpe. Det var helt fantastisk og da jeg hadde løpt en runde på 13 km var det eneste som stoppet meg fra å ta en runde til at jeg var så ekstremt sulten. Under løpeturen bestemte jeg meg også for at jeg skal stille til start i et maraton eller kanskje noe enda lengre, og det er her jeg trenger litt motivasjonstips. Følelsen jeg har nå er som om jeg var bipolar og nettopp kommet inn i en manisk periode, men så vidt jeg vet er jeg ikke det. Uansett, jeg gleder meg til neste løpetur, men jeg vet samtidig at det ikke alltid vil være slik. Noe av problemet mitt er at om jeg tar det for rolig eller trener for sjeldent, så føler jeg det er enklere å droppe eller utsette det. Samtidig kjenner jeg jo at om en sitter i ro i et par år så tar det godt i knærne etter 13 km løping. Anonymkode: af10c...c83
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Imponerende med 13 km første gang på lenge!! Anonymkode: 15027...e13 2
Teethgrinding Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Legg deg en treningsplan og hold deg til den. Ser deg et mål og legg en strategi. Det pleier å være motiverende for meg iallefall.
Skywise Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Du burde lage deg en plan hvor du gradvis trapper opp løpingen. Tren styrkeøvelser som er rettet mot løping. Å starte med mye løping uten at man har et grunnlag og en muskulatur som tåler det er å be om belastningsskader, noe som gjerne gir den nye livsstilen en brå slutt. Invester også i gode løpesko og unngå asfalt så mye som mulig. 1
PrincessConsuela Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 (endret) Finn et maraton som er greit for nybegynnere (relativt flatt, mye tilskuere etc), og er du helt nybegynner burde du bruke minst 6 måneder på å bygge opp utholdenheten og musklaturen og forebygge skader - 10% økning per uke er bra. Finn en løpegruppe for å holde motivasjonen oppe, og om du vil investere litt ville jeg meldt meg på et maraton i utlandet hvor du kan ta en langhelg og bare nyte etter å ha kommet i mål Endret 16. mars 2016 av PrincessConsuela
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Takk for alle svar. Jeg tror i utgangspunktet ikke jeg vil ha noe problem med å fullføre et maraton i løpet at sommeren, men målet mitt er egentlig ikke å løpe et maraton, men å holde på energien og interessen for løping. Målet mitt er vel kort sagt; ikke havne tilbake i sofaen med en øl i den ene hånden og chipsposen i den andre. Ikke fordi chips og øl ikke er godt, men det er rett og slett grusomt når det er det eneste du orker og din eneste glede i livet. Selvfølgelig tar jeg også i mot treningstips, jeg vet jo egentlig ikke hva jeg holder på med. Jeg har allerede lest meg opp en del på løping og utholdenhetstrening, men erfaring og kanskje forståelse mangler jeg nok... Anonymkode: af10c...c83
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 Woohoo! Fikk den samme følelsen som deg ifjor og trente ingenting annet enn løping (noe jeg blei lei av), frem til et halvmaraton i september Men tips til å holde på motivasjonen er å kjøpe aktivitetsklokke (jeg bruker Polar M400 og er kjempefornøyd), varier treningen med både styrkeøvelser og noe annet du liker, og å finne en treningskompanjong Dette klarer du lett! Anbefaler også ei bok som heter "Løp som ei jente", den ga meg start motivasjon og gode tips ihvertfall :-) Anonymkode: aaddf...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå