Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har pco og gått på 1 kur av pergotime uten hell.. Etter snart 2 år med prøving har jeg nesten gitt opp litt og vi har sex ofte, men tenker lenger ikke på at det å bli gravid er en prioritet lenger, lkanskje fordi jeg har mistet litt av håpet..

uansett den siste uken har jeg vært småkvalm HELE tiden.. Jeg er ellers ikke syk, og kvalmen er som sagt ikke så sterk, men den er der og den er ubehagelig. Muligheten for at jeg innbiller meg kvalmen er heller ikke stor da f.eks mannen våknet klokken 5 for å gå på jobb og jeg våknet av at han bråket, prøvde å reise meg for å se hva han drev på med men ble kvalm med engang og la meg igjen.. Det er ikke akkuratt en ting å innbille seg på et slikt tidspunkt.. Tok også en ettermiddagslur i dag, når jeg våknet var det første jeg måtte gjøre å reise meg opp i sengen fordi kvalmen var uutholdelig mens jeg lå..

og ja.. Sånn er det hele tiden, ikke bare en morgenkvalme, men en kvalme som går gjennom hele dagen, nå i 4-5 dager.. Tør ikke å ta en test fordi jeg er redd den ikke skal vise riktighet, tør ikke å dra til fastlegen heller i frykt for å ikke være gravid og dumme meg ut..

Anonymkode: a5b63...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du plutselig er blitt kvalm nå, så er det jo ikke helt usannsynlig at du er gravid. :) Er jo uansett best å vite, så ta deg en test. Skal krysse armer og bein for deg :jepp:

Jeg har for øvrig og PCOS og er ofte kvalm pga. PCOS, et av mine første tegn på graviditet var at jeg ikke var kvalm, PCOS er merkverdige greier.

Skrevet

Hvordan er det med mensen da? Kommer den som vanlig?

AnonymBruker
Skrevet
Den 15. mars 2016 at 21.37, FrøkenMånestråle skrev:

Hvis du plutselig er blitt kvalm nå, så er det jo ikke helt usannsynlig at du er gravid. :) Er jo uansett best å vite, så ta deg en test. Skal krysse armer og bein for deg :jepp:

Jeg har for øvrig og PCOS og er ofte kvalm pga. PCOS, et av mine første tegn på graviditet var at jeg ikke var kvalm, PCOS er merkverdige greier.

Takk for at du keysser armer og ben for meg!! Virkelig! Har bestilt time til legen, men vet ikke om jeg tør å nevne det til henne.. Aner ikke hvorfor da men...

23 timer siden, Tvist skrev:

Har mensen sånn type 3-4 ganger i året, så den er det ingen som venter på her i hjemmet. I dag har jeg vært mindre kvalm da.. Nesten ikke noe i det hele tatt.. Men når sant skal sies kan jeg ikke huske sist jeg var kvalm sånn utennom denne uken, har liksom aldri hodepine eller er kvalm. Guri malla, i dag påpekte mannen at brystene mine var blitt større.. Og ja.. Det har de kanskje.. Men de er ikke ømme eller vonde da... Uææ.. Redd for å teste meg, skuffelsen kommer til å bli enorm selv om jeg vet jeg ikke er gravid, fordi jeg ikke kan bli gravid.. Har jo pco... :-( (joa, ok folk med pco kan og har blitt gravide, men føler liksom at det lenger ikke gjelder meg etter 2 år med prøving.....)

Skrevet

For noen så tar det jo bare lenger tid å bli gravid, uavhengig av om de har PCOS. :) Har en venninne som strevde i 3 år med å få det til og det var ingenting galt, da hun først var i gang så var det vanskelig å ikke bli gravid, hun fikk da 4 på 3 år.

Tror det er lurt å få tatt den testen jeg, jo lenger du går å tenker på det jo større blir fallhøyden hvis den skulle vise at du ikke er gravid, og skulle den vise det, så betyr ikke det at alt håp er ute. Da må dere bare prøve videre.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, carmabell skrev:

Krysser fingrene for deg!:blomst:

Den 16. mars 2016 at 1.17, Tvist skrev:

Den 15. mars 2016 at 21.37, FrøkenMånestråle skrev:

Okei, da var testen tatt, resultatet setter jeg som vedlegg. Noen av dere som vet hvorfor streken blir svak? Tok ikke morgenurin, men neste "urindose" som var 5 timer etter morgenurinen. Vært hos fastlegen, og hun synes testen viser gaske gravid og har derfor sendt henvisning om tidlig ultralyd. Bilde ble tatt 4 minutter etter gjennomført test.

image.jpeg

Skrevet

Du er gravid :) dette er absolutt en positiv test! Gratulerer! 

Skrevet

(Den testen der er forresten ikke særlig svak altså :))

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Britt Banditt skrev:

(Den testen der er forresten ikke særlig svak altså :))

Men hvorfor så svak stripe? Fastlegen ville ikke ta blodprøve siden det blir påskeferie og da må jeg vente 2 uker på svar... Så nå sitter jeg her og tror kanskje testen kan være negativ da den ser så svak ut og ikke like sterk som den andre streken som alltid er der uansett... :-(

Gjest Sisti
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor så svak stripe? Fastlegen ville ikke ta blodprøve siden det blir påskeferie og da må jeg vente 2 uker på svar... Så nå sitter jeg her og tror kanskje testen kan være negativ da den ser så svak ut og ikke like sterk som den andre streken som alltid er der uansett... :-(

Den er IKKE svak. Det der er en ganske tydelig graviditetstest. Gratulerer. :)

Skrevet

Mine tester var myyyye svakere enn det der, ble ikke så sterke føreren dager etter ikm. Og like sterk som den andre streken ble de ikke før dager etter det igjen. Når det gjelder graviditetstester så er en strek en strek. Altså: kommer det to streker er du gravid uansett hvor sterk eller svak streken er. Gratulerer! 

Skrevet

Gratulerer :hoppe::bolledeig:

Gjest Sobril
Skrevet

Gratulerer 😊 Det der var IKKE en svak strek. Det er på eggløsningstester begge strekene skal være like sterke. Graviditetstester er positive så fort det er to streker - selv om den ene streken er svak.

Skrevet

Gratulerer! For ein hyggelig tråd dette blei! 🎉

Skrevet

Gratulerer. Jeg skjønner at det er vanskelig å slippe jubelen løs etter så mange skuffelser. Hva om du kjøper en digital test hvor det står "gravid" istedet for å teste streker? Så slipper du å tvile. Du er jo gravid, dette er en tydelig strek, ikke svak, men kanskje den type test er lettere for følelsene å tro på?

Skrevet

For en herlig tråd!! 

Min var svakere, og det endte med baby, så jeg sier gratulerer!!

AnonymBruker
Skrevet
Den 17. mars 2016 at 21.54, Epleskall skrev:

For en herlig tråd!! 

Min var svakere, og det endte med baby, så jeg sier gratulerer!!

Den 17. mars 2016 at 19.35, lakrisbåten skrev:

Gratulerer. Jeg skjønner at det er vanskelig å slippe jubelen løs etter så mange skuffelser. Hva om du kjøper en digital test hvor det står "gravid" istedet for å teste streker? Så slipper du å tvile. Du er jo gravid, dette er en tydelig strek, ikke svak, men kanskje den type test er lettere for følelsene å tro på?

Den 17. mars 2016 at 17.54, *Frida* skrev:

Gratulerer! For ein hyggelig tråd dette blei! 🎉

Den 17. mars 2016 at 17.37, Sobril skrev:

Gratulerer 😊 Det der var IKKE en svak strek. Det er på eggløsningstester begge strekene skal være like sterke. Graviditetstester er positive så fort det er to streker - selv om den ene streken er svak.

Den 17. mars 2016 at 17.23, carmabell skrev:

Gratulerer!!:blomst:

Den 17. mars 2016 at 16.52, A4-livet skrev:

Mine tester var myyyye svakere enn det der, ble ikke så sterke føreren dager etter ikm. Og like sterk som den andre streken ble de ikke før dager etter det igjen. Når det gjelder graviditetstester så er en strek en strek. Altså: kommer det to streker er du gravid uansett hvor sterk eller svak streken er. Gratulerer! 

Den 17. mars 2016 at 16.51, Sisti skrev:

Den er IKKE svak. Det der er en ganske tydelig graviditetstest. Gratulerer. :)

Takk for alle gratulasjoner! Og ja ble en hyggelig tråd. Har ikke fått svart siden jeg ble innlagt på sykehus. Har vonde smerter i bekkenet, men de er over; nå er det den økende crp'en som vi vil finne ut hva er.. Også har feber på 38,5 da (ikke gøy)

fikk forresten se fosterets hjerte banke, gud så lite men så fort det slo (takk gud!) ok, men tusen takk jenter ❤️💚💙💜

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...