Trixi Skrevet 19. oktober 2004 #1 Skrevet 19. oktober 2004 Vi vurderer å reise til Thaliand i to uker i midten av januar. Jeg er litt (veldig...) skeptisk :-? . Vi har to små jenter som da vil være akkurat fylt 4 og 2 år (misnte fyller i februar). Det jeg eventuelt gruer for er flyturen! Vi får jo da bare tre seter regner jeg med ettersom minste ikke har fylt 2 på avreise dagen!? Jeg ser for meg noen hektiske timer på flyet :-( når godisen er spist og nye leker er testet, og det fortsatt er mange timer igjen til landing... Også - når vi først har kommet oss ned dit: er det ikke fryktelig varmt?? Det står 31 grader, men det er jo en annet luftfuktighet der enn vi er vant med også! Mannen vil så gjerne reise, og jeg vil selvfølgelig på ferie jeg også, men er ikke helt sikker på om jeg tør å reise dit! Men jeg har sjekket ut litt andre reisemål fra turoperatørene på den årstiden (januar-februar) og da er det ikke så mye å velge mellom; i alle fall ikke når jeg har som kriterie at det skal være et veldig barnevennlig hotell med bla. barneklubb, barnebasseng og mulighet for å låne barneseng +++ (jeg skal nemlig også ha ferie og kunne nyte solen ved bassenget/stranden :-) ). På f.eks. Gran Canaria er det jo kaldt på den tiden, hvis ikke synes jeg det hadde vært et "trygt" reisemål! Jeg håper noen kan komme med litt erfaringer, tips og gode råd (ser nemlig at vi må bestemme oss snart hvis vi skal til Thailand for det begynner å bli lite plasser igjen!)
Laban Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 Har ikke barn selv, men har vært i mye i Thailand. Veldig mange som reiser dit med barn, og thailenderne er veldig barnevennlige og elsker å dille og dalle med barn. Småbarn på fly er en prøvelse for barn, foreldre og ikke minst alle som sitter rundt dere. Mange flyselskap har nå tv-skjermer på setet foran som viser tegnefilmer hele turen, verdt å sjekke ut om dette gjelder flyet dere skal ta. Ellers er det viktig å ta med bøker og lignende til å aktivisere. Trolig flyr dere natt likevel, ikke sant? I januar ville jeg holdt meg på vestkysten, inni gulfen kan det bli veldig varmt og stillestående luft. Hvis du ikke vil til Phuket (noe jeg skjønner veldig godt), har mange operatører turer til Khao Lak, som ligger litt nord for Phuket og har en roligere setting.
Prycilla Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Var i Thailand for et par år siden. Flott land med hyggelige mennesker. Smilets land som det kalles, noe jeg kan bekrefte :-) Reiste med mannen min og sønnen vår som da var 13 år. Hadde tre uker der: først to netter i Bankok, deretter to uker i Krabi, så Bankok tre netter igjen. Jeg vil ikke anbefale å reise til Bankok med små barn. Veldig masete og bråkete selv når man bor i høy etg på hotellet. Vi hadde det fint i Bankok, men vi ble veldig slitne. Derimot vil jeg absolutt anbefale å reise til Krabi! Et flott familiested. Rolig og fredelig. Deilige sandstrender. God mat. Hvis dere reiser dit, vil jeg anbefale et besøk i tiger-tempelet og et besøk til Phi-phi islands! Der er det vakkert! Ville ha vært litt forsiktig med elefant-safari: ta i hvert fall med mye mygg-spray! Ellers merket vi ikke noe til mygg, kun da vi var i jungelen. Vi møtte mange barnefamilier med små barn og de storkoste seg! Dere bør vaksinere dere, ta kontakt med helsestasjon om dere ikke er vaksinert fra før. Der får dere råd om hva dere bør vaksinere dere mot. Dette må gjøres noen uker (mnd) i forveien. God tur :-)
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Var i Thailand for noen år siden, og kan absolutt anbefale det. Men jeg har ikke barn...MEN: Har en venninne som har reist to år på rad med barn til Krabi-området i Thailand. Første gangen de reiste var barna mindre enn dine, faktisk, og de likte seg så godt at de dro tilbake året etter. Hun sier at flyturen har gått greit: fordelt nye småleker utover, også skal det jo spises litt og soves litt og dermed er de fremme. Før hun fikk nr. 2 var de i Karibien, så hun har en viss erfaring med lange flyturer med barn....Hun sier at reisen er verdt det, for ungene koser seg så veldig der. God tur!
Samantha Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Eg har ikkje barn sjølv, men har vore i Thailand to gangar. Begge gangane var det mange familiar med små barn på flyet. Eine gangen havna eg ilag med ein familie med 4 ungar i alderen 10mnd - 6 år, var LITT skeptisk då ja... :o Men det gikk veldig fint! Personalet på flya er veldig oppmerksomme og hjelpsomme. Små TV-skjermar med filmar og spill, spennande mat osv. I tillegg så slår dei jo av lyset, så det blir "natt" på flyet. Trur ikkje ditta blir noko problem, utan at viss du har uvanlig urolige ungar. Lykke til!
Smurfa Skrevet 20. oktober 2004 #6 Skrevet 20. oktober 2004 Vi reiste til Thailand i januar og hadde med vår lille datter som fylte 2 år uka etter hjemkomst. (hun er også født i februar) Flyturen gikk over all forventning (3 minutter med gråt av totalt 24 timers flytid t/r :o Og det var når flyet skulle lande i Bangkok. Da fikk hun litt vondt i ørene.) Også jeg var skeptisk til å dra så langt med Lille, men alt gikk bare så fint. Vi var 3 dager i Bangkok-skulle gjerne hatt mange flere! 7 dager på Koh Samui- skulle hatt maaaange flere! Dette stedet anbefales virkelig-paradis! PLUSS-SIDER MED THAILAND Billig land å feriere i Vi hadde 36 grader på et varmeste(selv om det sto 31 i brosjyren) og til og med JEG som ikke tåler varme så godt STORTRIVDES!!! Det var rett og slett herlig! 36 grader på feks Kreta føltes som en pine, men i Thailand var det ingen problem. Morsomt og BILLIG å få skreddersydd klær! Maten var nyyydelig. Befolkningen var superkoselige og lette å komme i kontakt med. De var veldig opptatte av Lille og alle ville prate med henne. (hun satt bare i trilla si, smilte stort og sa "bye, bye!) Flyvertene la alt til rette for at vi skulle få en fin tur. På hjemreise fikk ordnet de det slik at personen ved siden av meg flyttet seg lenger bak i flyet, og Lille fikk eget sete , dessuten fikk hun tegnesakerog andre pusleting begge veiene:) Når man skulle gjennom passkontrollen på flyplassen i Bangkok, kom de og plukket ut oss med barn. Vi fikk komme i en egen skranke og hele "pass-seansen" tok 2 minutter, mens de uten barn sto leeeenge og ventet. MINUS-SIDER MED THAILAND :veldigsur: Upraktisk med vogn til Lille mens vi var i Bangkok, for det var høye fortauskanter, laaange rulletrapper opp til "sky-train"-(sånn togbane som er "bygd oppe i lufta". ...om du skjønner...Innmari god på å forklare, altså... ) Vi hadde med oss bæremeisen for å bære henne i på flyplassene, da det gjerne blir mye trasking sånne steder. Det ble etterhvert slik at vi brukte meisen istedetfor trilla i Bangkok også. Tja... det var vel den eneste minus-siden jeg kommer på... Drømmen er å reise tilbake sammen med Smurfemannen, Lille, Bittelille (som bare hadde vært 4 mnd inni magen min da vi reiste) og et vennepar med deres barn. TIPS; Ta med barnemat-glass fra Norge til minstejenta. Det gjorde vi til Lille og da visste vi at hun likte maten. Itillegg viste det seg at det var ganske vanskelig å finne sånne barnemat-glass der. Bestill tur og GLED deg!!! Dere kommer til å få en FLOTT tur! Anbefaler dere å bo på Siam City hotell i Bangkok. Fin pris, god mat, hyggelige ansatte og fine rom!) Dersom det er noe mer du lurer på er det bare å "rope ut" eller sende meg en PM Lykke til! Smurfa
Angelica Skrevet 21. oktober 2004 #7 Skrevet 21. oktober 2004 Var i Thailand for 4 år siden, min beste ferie (bortsett fra Florida!). Vi var der før vi fikk barn, men var mange barn med på flyet. Vi var i Bangkok og Hua Hin, vil nok ikke anbefale Bangkok med små barn. Men Hua Hin var kjempeflott. Har også vært på Gran Canaria i januar, det var 20 - 25 g. på dagen, kanskje 10 g mindre på kvelden. Omtrent som en fin norsk sommerdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå