AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Skal om noen uker på hyttetur med en jeg har datet en stund. Vi har som regel spist middag på restaurant, eller jeg har laget middag til han ett par ganger. Da har jeg prøvd meg på bl.a kyllingwok àla thai, indisk, hjemmelaget pizza. Problemet mitt er bare at jeg har så forferdelig dårlig selvtillit når det gjelder matlaging! Jeg selv spiser kun kylling/fisk, så blir ganske ensformig kost. Og han jeg dater er vant med litt mer eksotisk og sterk mat fra der han opprinnelig er fra, så jeg har ikke tenkt å servere han fiskeboller, liksom..😂 Vi skal kun være borte ett par netter og jeg lurer på hva jeg kan lage på hytta som er "romantisk" og enkelt? Og det bør inneholde kylling. Alle forslag taes imot med takk! Anonymkode: 23f55...7cf
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Kan dere ikke lage mat en kveld hver? Og helstekt kylling oppå en haug oppkutta poteter og andre rotgrønnsaker er aldri galt. Anonymkode: 69108...3a8 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Ertesuppe med kyllingbiter i. Så kan dere ha prompekonkurranse etterpå. Anonymkode: b9df9...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Lag hjemmelaget pizza sammen eller kylling filet i terninger bandet med nudler Anonymkode: b2feb...1dc
EvaLena Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Reker, loff, smør og majones + hvitvin Enklere får det ikke blitt ig godt er det også 😊 1
Sofia123 Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Lag mat sammen! Da kan han jo være med å friske opp retten, så slipper du å være så usikker. Er jo bare fint om han kan lære deg litt vel? 1
EvaLena Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Neste gang skal jeg lese hele innlegget i HI 😜
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Romantisk mat ... hva med grillspyd? Ta med poteter, et par paprika i ulike farger, sopp, zucchini, og annet grillegnet snadder. Kyllingen kan du evt. marinere forut i en litt småspicy marinade, evt. ha peanøttsaus til (kan omså lages ferdig før du drar). Kan jo bli rett så koselig med bål/peis. Evt. ta med marsmallows og "grill" de i peisen på hytta. Hvis han liker spicy mat, så er jo tom gha kai (thailandsk kyllingsuppe) også lett å lage. Jeg har ei idiotsikker oppskrift du gjerne kan få. Burger er heller ikke vrident. Og til slutt - hva med ost og vin?
Gjest cheshirecat Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 Ost, kjeks og vin. Tapas. Er enkelt, og du trenger ikke lage noe som helst..
Gjest GulSol Skrevet 16. mars 2016 #10 Skrevet 16. mars 2016 Pasta med kylling i kremet chilisaus? 600g kyllingfilet i biter, 1,5 paprika, 1 chili, 1 boks creme fresh, litt melk for å gjøre sausen tynnere om du vil det. Stek kylling til den får farge, tilsett oppkuttet paprika og chili i stekepannen, tilsett så creme freshen og litt sweet chilisaus, rør rundt og la det koke opp ca 5 minutter til kyllingen er gjennomstekt/kokt. Kok pasta samtidig, voilà! Enkelt, kan være så sterkt en selv behager ved å tilsette ekstra saus eller chili, kjempegodt og rask mat. Romantisk? Vil si det er mer romantisk enn wok... Lykke til!
John_Felipe Skrevet 16. mars 2016 #11 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er selv asiatisk og når jeg dater norske jenter og de skal lage mat, så tror de alltid at jeg vil ha mat fra hvor jeg er fra :S nooooo. Jeg tror det er mer romantisk hvis dere bestemmer hvem som lager mat hvilken dag og kansje en dag sammen? På den måten kan du vise han en del av den norske maten og han vise deg en helt annen verden (bare husk å be han lage det litt mildere enn vanlig). Du må seff ik bare lage norsk mat, lag maten du liker og nyter til vanlig. La han bli kjent med 100% deg. Slik lærer dere litt mer om hverandres kultur. win-win En av mine beste date var da jeg gikk på langrenn ski på norefjell. Alle så veldig rart på meg, (en guling på ski wuuuut ) Men den beste parten var da min date overrasket med Pinnebrød <3 Det var en helt spesiell stemning ved det. Vi lagde bål sammen,satt sammen og spiste noe så enkelt som pinnebrød + blåbærsyltetøy! Hva med å lage en antipasti brett? Slik kan du velger alt du liker og bare putte det oppå planken. Med noen skiver bruchetta så blir det mettende! Sett planken i midten + 2 glass vin og bordet vil se så fargerikt ut + mat på deling er alltid romantisk. https://gyazo.com/3188edf0ad20c7ede4528e5a1d82e1f0 <-- eksempel på antipasti el bare google antipasti for bilder. Lykke til og Bon apetito 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #12 Skrevet 16. mars 2016 Ta med kyllinglår med skinn, putt i ildfast form med halve poteter og løk rundt. Stekes. Veldig godt og veldig enkelt. Anonymkode: d88a8...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #13 Skrevet 16. mars 2016 "Romantisk og enkel mat"? Enkelt! Se her: Anonymkode: 831e0...0d7 5
Plotty Skrevet 16. mars 2016 #14 Skrevet 16. mars 2016 (endret) fisk i foiie... fisk som du liker, litt creme fraice/smør/olivenolje forskjellige grønnsaker du liker pluss krydder. (feks fersk hvitløk chili) ha alt i folie og plukk og kos dere sammen med noe godt i glasset. Kan stekes i ovnen eller på bål. veldig enkelt :D Forresten du kan også ha kylling i folie også med grønnsaker. bland inn litt kurrypaste eller no i det du bruker som saus. i olje eller creme fraice Endret 16. mars 2016 av Plotty La til en ide til 1
Jerry Lee Skrevet 20. mars 2016 #15 Skrevet 20. mars 2016 Viltgryte er hyttete og enkelt. Med god potetmos, rosenkål, brokkoli og ripsgele/tyttebær. 1
Mynona Skrevet 20. mars 2016 #16 Skrevet 20. mars 2016 Hva med reinskavgryte? Det er jo superenkelt og sikkert noe han ikke har smakt før siden han er litt eksotisk. Hvis du liker rein da? Eller Coq aux vin (skrev jeg det rett, kan ikke fransk (kokk æ væ)) - altså kyllinggryte med vin i. Skal egentlig være hane, men jeg har laget med kylling. Veldig enkelt, lager seg selv.
Jerry Lee Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 Den Tuesday, March 15, 2016 at 20.13, AnonymBruker skrev: Ertesuppe med kyllingbiter i. Så kan dere ha prompekonkurranse etterpå. Anonymkode: b9df9...2e8 Hahaha. Fabelaktig! 😀
Jerry Lee Skrevet 21. mars 2016 #18 Skrevet 21. mars 2016 Den Wednesday, March 16, 2016 at 3.33, AnonymBruker skrev: "Romantisk og enkel mat"? Enkelt! Se her: Anonymkode: 831e0...0d7 Ååeehh. .. 😀
Jerry Lee Skrevet 21. mars 2016 #19 Skrevet 21. mars 2016 Kjempegryte med lapskaus. Flatbrød. Nystekte baguetter. Hvitløkssmør. Ekstra salt og pepper for de som ønsker det. Tyttebær. Ripsgele. Rognebærgele. Rosenkål. Brokkoli. Og melne poteter og eller potetmos. Øl, vin akevitt...alt etter smak. 😀
Jerry Lee Skrevet 21. mars 2016 #20 Skrevet 21. mars 2016 Den Tuesday, March 15, 2016 at 20.21, EvaLena skrev: Reker, loff, smør og majones + hvitvin Enklere får det ikke blitt ig godt er det også 😊 Godt, men kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå