AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Ja, spørsmål som i overskrift: Åpner dere for bøssebærere/loddselgere? Anonymkode: 7a162...c3c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Nei. Åpner sjeldent uansett, med mindre jeg kjenner de som ringer på. Anonymkode: 61bbd...5c6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Selvfølgelig åpner jeg døra dersom det ringer på. Men gir noe gjør jeg ikke alltid. Anonymkode: 675e1...2c7 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Nei, åpner ikke om jeg ikke kjenner den som står utenforbi Anonymkode: b5383...a99
Poserose Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Ja jeg åpner, men sier stort sett høflig nei takk. Syns det er dårlig gjort å la dem stå å vente lenger enn nødvendig. 1
Gjest Margit Spat Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Ja, jeg åpner så fremt jeg ikke ligger i badekaret eller sitter på do. Som regel kjøper jeg lodd, også. Da jeg var barn, hadde jeg flere aktiviteter der vi måtte selge lodd. Husker selv hvor teit jeg syntes det var at folk som helt tydelig var hjemme ikke åpnet døra da jeg ringte på. Når man ser det blafrer i kjøkkengardinene, og man hører folk gå på innsiden av døra, er det for dumt å ikke åpne. Det er jo bare å si nei takk hvis man ikke er interessert.
Vimselin Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Selvfølgelig åpner jeg for bøssebærere og andre som samler inn til veldedige formål. 4
Kontormus Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Ja. Å sitte på innsiden å ignorere det faktum at noen vil ha kontakt ved døren, høres usunt ut for meg. 4
GammelKaktus Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Nei, åpner kun døra hvis jeg venter besøk. Hører ikke at det banker på uansett og ringeklokka har jeg koblet ut.
Lollert Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 Bare hvis jeg vet jeg vil støtte formålet. Føler meg tvunget til å gi/kjøpe hvis jeg åpner døren, og det skjer en gang i blandt
dreamerspalace Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Ja. Gir alltid bøssebærere penger (så lenge de faktisk er bøssebærere, og ikke prøver å lure til seg penger...), og kjøper alltid lodd 2
EvaLena Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Ja, jeg åpner og beklager meg sterkt fordi jeg bare har bankkort og ingen kontanter. En gang fikk jeg en lapp med kontonummer til organisasjonen, så jeg kunne overføre. Jeg skal love at jeg overførte lappen rett fra hånda og over i søppelbøtta 😊 1
Berit Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 (endret) Jeg åpner alltid. Gir sjelden til aldri, kjøper aldri lodd om det ikke er noen jeg kjenner som jeg vil støtte. Hadde faktisk to bøssebærere her i kveld etter hverandre til innsamling til veldedighet. Jeg tror de var ordentlige. Men gav ingenting. Liker ikke at folk skal gå på dører og "tigge" penger. Det må da være andre måter å få inn penger på? Endret 15. mars 2016 av Berit
lillsunshine Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Jada. Åpnet for Kreftforeningen her om dagen og åpnet for Kirkens bymisjon i dag. Gav dem noen mynter begge ganger, men har aldri mye i kontanter, så ble lite. Vet lite hva kirkens bymisjon driver med egentlig, men tenkte det var fair. Kreftforeningen hadde jeg nettopp overført en større sum til, sa det til bøssebærene også. Men synest det bare er hyggelig å slippe dem inn og gi noen småkroner. De gjør en flott innsats, så synest de fortjener å bli møtt av et smil. Det vil nok motivere dem mer, uansett om det bare blir noen få mynter jeg gir. 2
Reveenka Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 Ja, selvfølgelig åpner jeg for bøssebærere og gir penger. Da jeg var konfirmant måtte vi gå med bøsse for fasteaksjonen (det er den som er i dag mener jeg) og jeg husker det så godt for det gjorde skikkelig inntrykk på meg å se voksne mennesker som var så feige og usle at de lot som de ikke var hjemme når vi ringte på. Det var flaut å se. Folk burde ha et minste minimum av integritet - vil du ikke støtte så si det da i det minste.. 2
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 Ja, har ikke mulighet til å sjekke hvem som er bak døren. Men om jeg hadde hatt mulighet, hadde jeg uansett åpnet. Jeg kjøper dog aldri lodd, og gir sjeldent penger (fordi jeg nesten aldri har noe).
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 Aldri! Tigging er en uting. De eneste jeg føler har lov til å tigge, er våre norske uteliggere. Hvis jeg ønsker å støtte et veledig formål, går jeg rett og slett inn på nettsida deres og gjør det av egen vilje. Det er en uting med fremmede på døra sånn. Jeg har én hund som går fritt på eiendommen min og blir like oppgitt hver gang uvedkommende kommer. Anonymkode: 7a162...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå