Gå til innhold

Er du en god lytter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anser du deg selv for å være en god lytter? 

Har du noen gang opplevd at du har åpnet deg for noen og ikke opplevd at du ble hørt/forstått/møtt i det hele tatt? Hvordan var det for deg?

Har du noen gang opplevd at du har åpnet deg og virkelig blitt forstått og hørt? Hvordan opplevde du det? Hvordan følte du deg etterpå?

Når er det "riktig" å komme med sine egne erfaringer eller gi råd? Dette er ting jeg har gått og lurt på en stund, er en ganske dårlig lytter selv og ikke så god til å åpne meg, så vil gjerne høre om andre sine erfaringer og meninger. Svar på akkurat så mye du ønsker, så klart! På forhånd tusen takk! :)

Anonymkode: 57c76...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er en god lytter. Har evnen til å kunne sortere ut hva personen egentlig sier uten at det blir sagt.

En person sa til meg en gang at jeg var farlig å ha som venn for jeg gjennomskuet han så fort. Dermed ble jeg en han kunne snakke med om alt og de gangene han vridde litt på sannheten, så korrigerte jeg og han ble helt paff. 

Jeg kan gi gode råd og kan nevne egne erfaringer for å vise til hva jeg selv har opplevd. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Spørs hvor mottakelig den andre personen er for å komme seg feks videre i en problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...