Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kun har videregående utdanning som har fått lån til leilighet? Føler det nesten ikke er noen vits å prøve, men. Er hjelpepleier i 80% fast stilling. Har sett en leilighet til 1,3 mill. med noen felleskostnader i måneden. Det er jo veeldig billig i forhold til mye annet. Har egenkapital på ca 250000 kr. Vet at man får mest sikkert svar om man ringer banken og hører, men tenkte bare å høre her før jeg evt ringer banken.

Anonymkode: 17a50...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det gå med "kun" videregående utdanning? Jeg kjenner mange hjelpepleiere som eier eget... 

AnonymBruker
Skrevet

Er selv hjelpepleier og har både hus og billån. 

Anbefaler deg å høre med flere banker, hos noen kom det ikke på tale med lån og noen var det greit. Er du medlem i fagforbundet hat du fordeler i sparebank1 og er du ansatt i kommune får du gode betingelser hos klp :) lykke til!

Anonymkode: 7a699...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke over en mill i lån på hjelpepleierlønn alene.

Anonymkode: 49a3a...a72

Gjest cheshirecat
Skrevet

Det er ikke utdanningsnivået som er relevant men betalingsevne..

Skrevet

De fleste banker gir lån på omtrentlig 3 ganger inntekten din, med mindre det er ting som taler for å gi mer/mindre. Så kan du regne ut selv sånn roughly hva du vil kunne få låne.

Skrevet

Er du hjelpepleier eller det som nå kalles helsefagarbeider? Eller er du bare assistent som hjelper og pleier?

Om du har fagbrev så har du en utdanning. Snittslønnen er på over 400 000 som helsefagarbeider, tidligere kalt hjelpepleier(?), så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle få lån.

Hva har du i timelønn og årslønn? :)

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke over en mill i lån på hjelpepleierlønn alene.

Anonymkode: 49a3a...a72

Nei, du kan til og med få to slik som jeg gjorde. 

Anonymkode: c7480...185

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, cheshirecat skrev:

Det er ikke utdanningsnivået som er relevant men betalingsevne..

Og betalingsvilje. Derfor drittsekkene i DnB ikke engang vil gi meg høyere kredittgrense på mastercardet. Ikke rart jeg ikke betaler dem når de skal være så sjofle mot meg.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan til og med få to slik som jeg gjorde. 

Anonymkode: c7480...185

Hva tjener en hjelpepleier?

Skrevet
2 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Og betalingsvilje. Derfor drittsekkene i DnB ikke engang vil gi meg høyere kredittgrense på mastercardet. Ikke rart jeg ikke betaler dem når de skal være så sjofle mot meg.

Hva tjener en hjelpepleier?

Hva skal fordeler har det møkkakorte? Betal ned hele dritten og send en sint melding om at du sier opp. 

Skrevet
3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hva skal fordeler har det møkkakorte? Betal ned hele dritten og send en sint melding om at du sier opp. 

Noen ganger har de sånn 25 prosent avslag på Clash Olsen. Da ender jeg opp med å kjøpe masse dritt jeg ikke trenger. Heldigvis har jeg så lav kredittgrense at det er begrenset hvor mye jeg får kjøpt.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Noen ganger har de sånn 25 prosent avslag på Clash Olsen. Da ender jeg opp med å kjøpe masse dritt jeg ikke trenger. Heldigvis har jeg så lav kredittgrense at det er begrenset hvor mye jeg får kjøpt.

:ler: 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kun har videregående utdanning som har fått lån til leilighet? Føler det nesten ikke er noen vits å prøve, men. Er hjelpepleier i 80% fast stilling. Har sett en leilighet til 1,3 mill. med noen felleskostnader i måneden. Det er jo veeldig billig i forhold til mye annet. Har egenkapital på ca 250000 kr. Vet at man får mest sikkert svar om man ringer banken og hører, men tenkte bare å høre her før jeg evt ringer banken.

Anonymkode: 17a50...166

Jeg er uføretrygdet men har en uføreforsikring i et livforsikringsselskap i tillegg (som gir meg noen tusen ekstra utbetalt i mnd), så jeg har 402.000,- brutto i året i inntekt. Jeg fikk lånebevis på 1,8 millioner av Dnb, og mellomfinanseringsbevis på 2,5 mill. Skal nevnes at jeg har solid egenkapital, minst 700.000,-. Dette likte banken.

Skal nevnes at jeg er en svært presis og pålitelig betaler, jeg har aldri hatt en inkassosak, jeg har litt sparepenger og jeg har ikke noe strøgjeld. Ikke har jeg bil heller (stor utgiftspost som de tar med i vurderingen når de evt skal innvilge lån) Og til slutt, jeg har alltid penger igjen på konto når det nærmer seg lønningsdag. Dette bruksmønsteret viser at jeg bruker ikke mer penger enn jeg har. De har kanskje også tatt med i betraktningen at jeg har hatt konto der i 30 år, og vært en trofast kunde. De hadde altså en meget lang historikk å se på hos meg når de satt og vurderte om jeg var kredittverdig for et så stort lån.

Anonymkode: c31df...fd4

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hvorfor skulle noen ønske å gi deg høyere kreditt når du ikke har betalingsvilje? Herlighet

Anonymkode: f9fac...e31

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen ønske å gi deg høyere kreditt når du ikke har betalingsvilje? Herlighet

Anonymkode: f9fac...e31

Det er jo det jeg sier. Betalingsvilje er også veldig viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...