Gå til innhold

På hvilken side av veien skal man gå egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spørsmålet i tittel... Skal jeg gå på høyre eller venstre side, med eller mot bilene liksom? 

Anonymkode: 1c79a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som myk traffikant skal man gå mot bilene, venste side altså.

Dersom det er fortau på kun en side, da benytter man det.

Anonymkode: cdeea...660

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Venstre side som myk trafikk på fortau og vei, men dersom du går på vei i innersving skal du gå på høyre side (i svingen) for at ikke bilister får "sjokk" hvis de møter deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymousBruker skrev (På 23.11.2022 den 21.04):

Venstre side som myk trafikk på fortau og vei, men dersom du går på vei i innersving skal du gå på høyre side (i svingen) for at ikke bilister får "sjokk" hvis de møter deg.

Jaggu bra du kunne opplyse om dette 6 år senere. Vedkommende har nok stått og ventet på å kunne gå ut.

Anonymkode: 4536d...d48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymousBruker skrev (På 23.11.2022 den 21.04):

Høres idiotisk ut. Om man går seg en tur, kommer man fort opp i tresifret antall svinger, hvorav mange er uten sikt for motgående biler. Skal man krysse veien over til høyre hver gang? Og så tilbake? Da kan man like godt holde til høyre hele veien.

Anonymkode: 7b1ac...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres idiotisk ut. Om man går seg en tur, kommer man fort opp i tresifret antall svinger, hvorav mange er uten sikt for motgående biler. Skal man krysse veien over til høyre hver gang? Og så tilbake? Da kan man like godt holde til høyre hele veien.

Kommer vel an på hvor traffikert veien er, men jeg følger sjelden den regelen selv da... Har bare hørt det en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du spør, har gått og grunnet ett års tid på hvorfor 70% av de som jeg ser gå langs veien tror de er en bil og går på høyre side, man lærer kanskje ikke trafikkregler på skolen lenger har jeg tenkt. Hvor gammel er du TS?

Anonymkode: d1be7...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...