Gå til innhold

Gravid når man skal studere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig forum men prøver meg :)

Har søkt sykepleien til høsten, men prøver samtidig å bli gravid. 

Hvordan er det å være gravid/få barn samtidig som man studerer? Hva av støtte har man krav på? Samboeren har fulltidsjobb og stabil inntekt.

Takk for svar :)

Anonymkode: 1a122...4c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet med å bli gravid eller ventet med studiene til ungene var eldre (vært fall begynt på barneskolen og blitt  mer selvstendig)

Anonymkode: bcf55...7b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan risikere å bli sengeliggende hele graviditeten og måtte utsette alt, hvorfor risikere dette?

Anonymkode: 2f2a9...1c7

• Liker 1
Skrevet

Sykepleierne på HiOA på Kjeller har senger. Hun kan sikkert ligge der og late som hun blir ekspert på kosthold og gud vet hva.

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Sykepleien er jo et tungt studium med mye praksis. Hvorfor gidder du i det hele tatt å starte utdanning når du kommer til å sitte med en nyfødt etter et par mnd? Nei, enten studie eller barn først. Jeg stemmer for studie først. Så barn. Når du er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom mannen din har en veldig sikker stilling med god inntekt ser jeg ikke problemet. 'Haken' for de fleste er jo at de ikke får svangerskapspermisjon fra jobb. 

Anonymkode: 5b24a...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer på at jef ikke fikk barn som student.

Anonymkode: 598db...85c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barnet mitt på slutten av spl. studiet (ble ferdig med 2. år før permisjonen startet) og er ganske glad for at jeg ikke var tidligere i studiene.

Har dere råd til det, så er det jo bare å prøve, men sykepleierstudiet er et ganske ufleksibelt studie sammenliknet med mange andre. Halvparten av studiet er praksis, noe som kan være mer uforutsigbart enn en "vanlig" jobb med tanke på at man ikke har kontroll på hvor man skal i praksis og hvilken turnus man får.

Jeg ville ventet med å prøve til du er litt uti studiet. Da vet du mer om du trives i studiet/yrket i tillegg til at veien til arbeidslivet er kortere.

Anonymkode: 92219...ce5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...