AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Jeg vil gjerne gå ned 15 kg, og det helst på 2 mnd, så jeg vil altså gå ned ca 2 kg i uken. Jeg er jente på 19 år som veier 70 kg og er 167 cm høy. For noen mnd siden veide jeg 60 kg og da så jeg ikke så veldig annerledes ut en det jeg gjør nå, så for at jeg skal bli tynnere må jeg ned i 55 Kg. Er det noe slags suppe/smoothie eller annen slags diett jeg kan gå på for å hjelpe meg gå ned 2 kg i uken? Jeg er ikke flink til å trene så kommer til å gå lange turer/jogge men ikke noe mer avansert en det, treningssenter er ihvertfal uaktuelt.. Så vil fokusere mest på mat unntaket. Noen som har tips? Anonymkode: b9f86...39e
Gjest chisandra Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Hvorfor vil du ikke heller prøve på en sunn og potensielt varig vektnedgang?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amputer en fot. Anonymkode: db415...ee5 Kan du ikke lese duda stakkars? Skrev at jeg ville bli tynnere, ikke mindre Anonymkode: b9f86...39e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 12 minutter siden, chisandra skrev: Hvorfor vil du ikke heller prøve på en sunn og potensielt varig vektnedgang? Fordi det tar for lang tid og da mister jeg motivasjonen Anonymkode: b9f86...39e
ajarRun Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 15 kilo er 115500 kalorier. Spis 115500 færre kalorier enn du forbrenner så er du i gang. Men pass på at du ikke spiser mindre enn 1300 kalorier om dagen, det er det minste moderatorteamet her sier er trygt å spise per dag.
Pringle Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne gå ned 15 kg, og det helst på 2 mnd, så jeg vil altså gå ned ca 2 kg i uken. Jeg er jente på 19 år som veier 70 kg og er 167 cm høy. For noen mnd siden veide jeg 60 kg og da så jeg ikke så veldig annerledes ut en det jeg gjør nå, så for at jeg skal bli tynnere må jeg ned i 55 Kg. Er det noe slags suppe/smoothie eller annen slags diett jeg kan gå på for å hjelpe meg gå ned 2 kg i uken? Jeg er ikke flink til å trene så kommer til å gå lange turer/jogge men ikke noe mer avansert en det, treningssenter er ihvertfal uaktuelt.. Så vil fokusere mest på mat unntaket. Noen som har tips? Anonymkode: b9f86...39e Du er akkurat på grensen til overvektig, og dermed kan du ikke gå ned så fort, og det er heller ikke nødvendig siden du altså har en normal BMI. Det finnes ingen supper eller smoothies med magiske egenskaper, det du trenger er et kaloriunderskudd på 105 000. Hvis du teller kalorier, kan du legge deg på ca 500-1000 kalorier mindre per dag enn du bruker, estimert her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Det vil kunne ta sånn omtrent 140 dager å nå 55 kilo, hvis du er påpasselig og tålmodig. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det tar for lang tid og da mister jeg motivasjonen Anonymkode: b9f86...39e Oj, da har jeg ingen tips til deg, dessverre!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Slutte å spise... Lykke til! Anonymkode: 79e96...08d 1
Mann 42 Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 Det høres kanskje ut som et dumt spørsmål, men hvis du har normal kroppsvekt og ikke ser påfallende feit ut, hvorfor vil du gå så mye ned i vkt så fort? Det vil garantert påføre deg plager mens det pågår. Først og fremst ved at du vil bli temmelig uopplagt. Og selv om du skulle klare å gjennomføre dette, så vil du sannsynligvis legge på deg igjen etterpå. Grunnen er at dietten du ønsker, er ekstrem, og ikke noe du kan fortsette med. Derfor vil du sannsynlgivis falle tilbake til den måten å spise på som gjorde at du la på deg i utgangspkt. MEN: Du kan gå gjennom kostholdet ditt og se på hva du spiser av usunn junk som du strengt tatt ikke trenger.. Jeg gjetter at du vil finne mye som du kan redusere eller kutte helt ut, og det i seg selv vil kunne gi deg det litte kaloriunderskuddet som vil få vekta til å gå ned. Øker du aktivitetsnivået i tillegg, så kommer du dit du vil på en måte som holder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå