Cob Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Hei! Har et lite problem, kanskje noen har kjennskap til dette?Vi har fått invasjon av små fluelignende dyr, sorte og mange. De har dekt til murveggen ute og flokker seg til treverket rundt vinduer og karmer.Størrelsen er ca 2-3mm, har et sett vinger og kroppen går i tagger ned mot noe som ender i en spiss. Derfor ble jeg litt usikker på om det er en flue eller noe annet med ekte eller fake brodd?Beklager litt dårlig bilde, håper noen har svar
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Det kan se ut som en sikade av et slag eller kanskje markkakerlakk? Hvis du bor sørpå så har sikkert varmen fått de til å våkne. Ser ikke ut som et skadedyr (som jeg kjenner til i hvert fall). Anonymkode: 7f220...9d5
MiniMjau Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Sikkert krøpet ut av hiet nå pga stigende temperatur
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Tja, bor sånn midt i landet men sola varmer, så har nok akk våknet ja. Men så skal de altså oppholde seg der og blir ikke færre, nå er vinduene dekt og veggen prikket av smådyr. Et skikkelig mareritt for noen som ikke er begeistret for store mengder smådyr samlet, youk.. Får bare håpe de forsvinner snart Kan godt være sikade av et slag. Fikk svar fra en annen tråd der det ble sagt psyllidae, som også ligner ganske bra. Tusen takk for svar Anonymkode: 1349e...f4a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Jaaaa, nå er de endelig borte <3 EKLE INNSEKTENE! Anonymkode: 1349e...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 På formen så kan det se ut som hjortelusflue, men de er vel ikke så lange tror jeg og de er mer aktive på høsten. Håper for din del at det ikke er det, de biter veldig sjeldent, men utrolig irriterende. De kryper langt inn i håret og kaster vingene. En sann plage på østlandet de siste årene pga mye hjortevilt. Anonymkode: 63be9...bf0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Never mind! Ser nå at den har lengre følehorn enn hjortelusflua! Anonymkode: 63be9...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå