Gå til innhold

Endringer på Tyrolerhus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har pusset opp, bygget på eller gjort endringer på et tyrolerhus? Endringer som da gjør huset...mindre tyrolerhus-aktig? Vi vurderer å kjøpe et hus, mye pga plassering og tomt, men jeg er ikke veldig fan av tyrolerstilen. Jeg tenkte derfor at vi muligens kunne gjøre endringer for å dempe stilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor utpreget er det?
En ting er i alle fall å male det ensfarget, altså ikke ha kontrastfargene der hvis det har det pr idag.

Endret av Sapientia
Skrevet

Det er ganske utpreget tyrolerstil. Jeg prøver å finne et bilde som kan ligne, jeg har ingen bilder av det faktiske huset. Vi tenker at vi kommer til å bygge på litt, og har da mulighet til å utforme påbygget slik at det blir litt mindre utpreget. 

Skrevet

Litt sånn som dette...

image.jpeg

Skrevet

Jeg bare elsker den stilen der, synd du ikke gjør det samme 😍😊

Har dessverre ingen ide til hvordandet kan gjøres om

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville hørt med en arkitekt. Ganske voldsom form på bygget og fort å gjøre vondt til verre dersom man skal "klatte" selv.

Anonymkode: 230b2...c91

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok heller gått for et annet hus.

Anonymkode: ba1a8...7a7

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Cissacissa skrev:

Er det noen her som har pusset opp, bygget på eller gjort endringer på et tyrolerhus? Endringer som da gjør huset...mindre tyrolerhus-aktig? Vi vurderer å kjøpe et hus, mye pga plassering og tomt, men jeg er ikke veldig fan av tyrolerstilen. Jeg tenkte derfor at vi muligens kunne gjøre endringer for å dempe stilen.

Tyrolerhus er best :) jeg hater funkisboliger fyusj! 

Anonymkode: 1b6f9...78b

Skrevet

Gjort buegangene firkantet, laget nytt moderne verandarekkverk, ikke hatt to farger på huset...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Gjort buegangene firkantet, laget nytt moderne verandarekkverk, ikke hatt to farger på huset...

Dette er ganske enkle tiltak som antakelig ville gjøre mye for å endre stilen på huset. 

Anonymkode: d2838...119

Skrevet

Fjerne sprosser på vindu. Fjerne buene i muren og bytt til et renere rekkverk. Dersom muren har munkepuss så fjern dette.

Har sett mange tyrolerhus som har blitt modernisert uten å fjerne særpreget. Blir faktisk seende veldig bra ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...