Gå til innhold

Endringer på Tyrolerhus

Cissacissa

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har pusset opp, bygget på eller gjort endringer på et tyrolerhus? Endringer som da gjør huset...mindre tyrolerhus-aktig? Vi vurderer å kjøpe et hus, mye pga plassering og tomt, men jeg er ikke veldig fan av tyrolerstilen. Jeg tenkte derfor at vi muligens kunne gjøre endringer for å dempe stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor utpreget er det?
En ting er i alle fall å male det ensfarget, altså ikke ha kontrastfargene der hvis det har det pr idag.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utpreget tyrolerstil. Jeg prøver å finne et bilde som kan ligne, jeg har ingen bilder av det faktiske huset. Vi tenker at vi kommer til å bygge på litt, og har da mulighet til å utforme påbygget slik at det blir litt mindre utpreget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker den stilen der, synd du ikke gjør det samme 😍😊

Har dessverre ingen ide til hvordandet kan gjøres om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg ville hørt med en arkitekt. Ganske voldsom form på bygget og fort å gjøre vondt til verre dersom man skal "klatte" selv.

Anonymkode: 230b2...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville nok heller gått for et annet hus.

Anonymkode: ba1a8...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Cissacissa skrev:

Er det noen her som har pusset opp, bygget på eller gjort endringer på et tyrolerhus? Endringer som da gjør huset...mindre tyrolerhus-aktig? Vi vurderer å kjøpe et hus, mye pga plassering og tomt, men jeg er ikke veldig fan av tyrolerstilen. Jeg tenkte derfor at vi muligens kunne gjøre endringer for å dempe stilen.

Tyrolerhus er best :) jeg hater funkisboliger fyusj! 

Anonymkode: 1b6f9...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort buegangene firkantet, laget nytt moderne verandarekkverk, ikke hatt to farger på huset...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Gjort buegangene firkantet, laget nytt moderne verandarekkverk, ikke hatt to farger på huset...

Dette er ganske enkle tiltak som antakelig ville gjøre mye for å endre stilen på huset. 

Anonymkode: d2838...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne sprosser på vindu. Fjerne buene i muren og bytt til et renere rekkverk. Dersom muren har munkepuss så fjern dette.

Har sett mange tyrolerhus som har blitt modernisert uten å fjerne særpreget. Blir faktisk seende veldig bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...