Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Warning: The following story has been known to make atheists cry! An atheist went to the zoo with his 5 year old son. In his hand he held a Bible. When they reached the chimp exhibit, the atheist said to his son "Look at the chimpanzees. See how similar they are to us? That's because we have a common ancestor, son. Evolution is true and God is not." The atheist tore a page out of the Bible and threw it into the chimp exhibit. A chimp quickly swung over to the Bible page and ate it. "See how the chimp ate that Bible page? If God really existed, he wouldn't have allowed the chimp to eat it." The atheist and his son continued to visit ever animal exhibit, and the atheist father did the same thing at each and every one. Finally, only one page of the Bible remained and only one animal remained to be visited. They came up to the aquarium where a big octopus was laying on a rock. The atheist ripped out the last Bible page and dropped it into the aquarium. Suddenly, the octopus grabbed the Bible page and began to come up, out of the water! The atheist and boy were so surprised their mouths fell agape! The octopus looked the father in the eye, and with an inhuman voice began to read from the page! " Psalm 14:1! The fool hath said in his heart," There is no God!" The atheist stood there, speechless! The octopus began to speak again "Do you think that because we animals ate pages of the Bible, it means that God is not real? Look how much of a fool you are! Do you not know that the Word of God is nourishment to all who partake of it! You fool!". The atheist dropped to his knees and began to cry. The octopus spoke again "Accept Christ, and your sins will be absolved, sinner". With a tear-stained face, the atheist said in a shaking voice: "I do! I accept Christ and God and the Holy Spirit! I was such a fool for not believing!". The former-atheist did the sign of the cross and stood up. His knees were still shaking but a bright glow surrounded him as he converted to Christianity. Så hvor mange av dere fikk dere en god latter av dette tøvet ? Eller var det noen av dere som faktisk begynte å grine ?
Gjest Kim Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Hørt den før, kanskje det dårligst konstruerte argumentet i verden. Hvorfor ville en ateist gå en tur i zoo med bibelen under armen?
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Et øyeblikk siden, Kim skrev: Hørt den før, kanskje det dårligst konstruerte argumentet i verden. Hvorfor ville en ateist gå en tur i zoo med bibelen under armen? Enig det er jo det som gjør det litt morsomt at det er et så ekstremt dårlig argument. Noe som hun på videoen påpeker
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Så et oppdiktet eventyr får ateister til å gråte? Det er nesten utrolig hvor dårlige argumenter enkelte klarer å komme med. Anonymkode: cd256...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 That octopus' name? Albert Einstein Anonymkode: 2cb54...507 3
Mann 42 Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Så, det som skal få ateister til å gråte, er ENDA flere eventyr? Var det ikke nok med de som allerede står i bibelen og lignende bøker? Jeg gremmes. Men jeg gråter ikke.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, Mann 42 skrev: Så, det som skal få ateister til å gråte, er ENDA flere eventyr? Var det ikke nok med de som allerede står i bibelen og lignende bøker? Jeg gremmes. Men jeg gråter ikke. Vel du vet hvordan religiøse er. De tror at religiøse argumenter fungerer på folk som ikke tror på det.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Snakkende blekkspruter. Er dette enda en myte i bibeleventyrbøkene? Anonymkode: 8547d...3f7
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Snakkende blekkspruter. Er dette enda en myte i bibeleventyrbøkene? Anonymkode: 8547d...3f7 Nei det er ingen snakkende blekksprut i bibelen.
Mann 42 Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 9 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Vel du vet hvordan religiøse er. De tror at religiøse argumenter fungerer på folk som ikke tror på det. Mange religiøse mener jo at de feteste delene av bibelen er de såkalte lignelsene. Så det er vel ikke rart at de tenker at ikkenoe er som en ekstra urealistisk lignelse for å røre en ateist til tårer og omvendelse.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 Kanskje noen gråter over hvor utrolig dårlig fantasi enkelte kristne har? Dummeste fortellingen ever. Anonymkode: fd30d...1a7
minister-mio Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Tviler på at noen ateister faktisk gråter av det der.
Gjest Egiett Skrevet 16. mars 2016 #13 Skrevet 16. mars 2016 At det var..? Dette er jo mer et forsøk på å få religiøse til å virke dumme, enn noe annet. Nei, det er ikke slik at jeg som kristen tror denne historien har noen effekt på ateister. Jeg synes selv den er rimelig tullete.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. mars 2016 #14 Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, Egiett skrev: At det var..? Dette er jo mer et forsøk på å få religiøse til å virke dumme, enn noe annet. Nei, det er ikke slik at jeg som kristen tror denne historien har noen effekt på ateister. Jeg synes selv den er rimelig tullete. Jeg tror alle vel de fleste er enige at den er tullete.
Gjest Egiett Skrevet 16. mars 2016 #15 Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev: Jeg tror alle vel de fleste er enige at den er tullete. Jada, men flere her virker altså til å tro at kristne tror dette - som altså gjerne ikke er tilfelle.
Kara W Skrevet 16. mars 2016 #17 Skrevet 16. mars 2016 Denne må jo være skrevet av en ateist som vil sette kristne i dårlig lys, ev som en parodi på noen av de dårlige argumentene en del kristne klarer å lire av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå