Gå til innhold

tenåring og antall GB i mobilabo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver her også: kort sagt: datter på 14 mener hun må ha flere GB enn i dag for å bruke mobilen normalt. Hun er hovedsaklig hjemme etter skoletid, i helger og på kvelder og har wifi der. På buss bruker hun 4g for å kjøpe mobil-billett 3 ganger i uka til fritidsaktivitet og sjekker sikkert insta, face osv da. Påstår hun bruker spotify i offlinemodus.

Jeg har selv 1 GB og siden jeg har wifi både hjemme og på jobb holder det i lange baner selv om jeg sjekker facebook, aviser, mail osv når jeg er ute og rundt omkring. Men det gjør det visst ikke for tenåringen. Er jeg dinosaur eller hun kravstor? hvor mye har deres barn?

Anonymkode: 2f490...8e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det holder med en tråd!

Anonymkode: 68fbd...b9c

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det holder med en tråd!

Skarpt observert. Vet av erfaring at det er laber respons på data/elektronikk-forumet og siden dette temaet omhandler barn og familie så ser jeg ingen grunn til at jeg skulle være forhindret fra å poste her også. Har du et synspunkt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skarpt observert. Vet av erfaring at det er laber respons på data/elektronikk-forumet og siden dette temaet omhandler barn og familie så ser jeg ingen grunn til at jeg skulle være forhindret fra å poste her også. Har du et synspunkt?

Laber respons... Hvor har du fått flest svar?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hurra, jeg så det nå! :) Det er første gang jeg har fått så mange svar på det forumet noen sinne! :D Likevel; skjønner ikke at du orker bruke energi på å besvare en tråd uten å svare to ganger, er det ikke bare for deg å ignorere? Hvis du skal irettesette alle som lager tråder om det samme på flere forum, har du virkelig sysselsetting hver dag! Lykke til ;)

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Orker ikke finne den andre tråden så jeg svarer her jeg. Jeg har selv 1GB og trygler mine foreldre om mer. Ettersom jeg tar buss og har en del fritimer på skolen hvor jeg er alene såer jeg mye på mobilen min. 1GB er ikke nok. Heldigvis for meg har skolen nå fått nett for alle elever så jeg bruker skolenettet på mobilen. 4G bruker jeg da bare til og fra skolen. 

Men, vil du ha min mening; gi henne 1 GB eller to til. Det er forferdelig irriterende å være gjerrig og ikke kunne bruke 4G nettet i slutten av måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Gi datteren din 5 GB. Det trengs.

Anonymkode: c1c12...758

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun 200 MB :fnise: Holder i massevis når jeg en gang i blant sjekker Insta, Snapchat, Face osv.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det en mulighet at hun betaler for differansen for mer gb selv? 1gb burde holde til normal bruk om en ikke streamer musikk/film over mobilnett, det gjør det i alle fall for meg.

Anonymkode: 86c8e...733

Skrevet

Jeg kjøper 1 gb til min 17-åring, så kjøper hun 1 gb selv. Jeg betaler ikke for at hun skal bruke internett, men for at hun skal kunne kjøpe bussbilletter og andre nødvendige ting. Så moroen må hun stå for selv.

AnonymBruker
Skrevet

Snap tar mer data enn nyheter. Ganske logisk at ungdommer da trenger mer data enn "fossilene" :P

Anonymkode: 63634...2f4

• Liker 1
Gjest GulSol
Skrevet

Jeg har 3gb, funker akkurat for meg. 1gb ville gått tom på en uke, hadde 5 før men det ble litt for mye. :)  Er 22 år. 

Skrevet

Mye forvirrende benevninger her. Hvis dere snakker om datakvoter på mobilnett så er det Mb eller Gb. Liten 'b' for bit. Stor 'B' betyr byte som er åtte ganger så mye. Hvis dere snakker om hvilke generasjon mobilnett dere kobler til så er så er det alltid stor "G".

Skrevet

Jeg streamer musikk fra spotify på vei til og fra høyskolen, så ca. 40 min om dagen (sangene er ikke lastet ned eller gjort tilgjengelig i offline modus). Sjekker da også face, snapchat, nettaviser osv. osv. Noen ganger glemmer jeg også å ha på wifi på skolen så da går jeg hele dagen og får varsler fra face, snapchat og mail, og sjekker dette ofte på 4g. Noen ganger streamer jeg også musikk i 3-4 timer når jeg reiser. De aller fleste månedene hadde det holdt med 1 Gb, det ser jeg av appen jeg har som holder styr på det. Tror faktisk bare jeg har gått over i sommerferien når jeg har vært uten wifi i mange dager eller uker. 

Et tips for å minske bruk er å skru av automatisk avspilling av videoer på facebook sin app. Der går det mange Mb om man bare sjekker facebook nå og da. 

Skrevet

Min datter på snart 16år har 4 GB. Hun hadde 1 GB før, men jeg fant ut at det lønnet seg å endre abbonementet  - enn stadig å betale for det hun brukte over.

• Liker 1
Skrevet

1 GB er ganske lite, og går fort om man bruker mobilen hele tiden og sjekker ting som facebook, sender snap og sånn. Jeg bruker ikke mobilen mye utenfor huset, og kunne klart meg med 1 GB, men jeg betaler heller 50 kr ekstra i måneden så jeg får 3 GB. Da slipper jeg å spare nett og kan bruke den så mye jeg vil uten å tenke på at jeg skal bruke opp det jeg har. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Poserose skrev:

De aller fleste månedene hadde det holdt med 1 Gb, det ser jeg av appen jeg har som holder styr på det. Tror faktisk bare jeg har gått over i sommerferien når jeg har vært uten wifi i mange dager eller uker. 

Det at du har lav bruk betyr ikke at problemstillingen til datteren til TS ikke er reell.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det at du har lav bruk betyr ikke at problemstillingen til datteren til TS ikke er reell.

Jeg bruker mobilen MYE, som jeg jo beskrev. Det kan godt være at datteren til TS ønsker å bruke mer, men at hun trenger det? Nei den må hun lenger ut på landet med. 

Skrevet

jeg skulle til å si 500MB. Jeg hadde 75/100MB da jeg var 16år. Det var lite, det. 

Om du er dinosaur eller om hun er kravstor? Jeg vil si hun er kravstor. Hun kan få wifi hos venner når hun er på besøk. Mange restauranter/caféer har wifi. Båt/fly/tog har ofte gratis wifi. Om hun da har 1GB fra før så synes hun er kravstor og lite løsningsorientert. 

Men samtidig så er det opp til hver enkelt hva de vil bruke penger på. Jeg ville heller spart 200kr/mnd på å ha icenet til 99kr, enn 3GB til 300kr. Man får brukt mobilen en god del for 1GB, med mindre man konstant trykker på den over alt, og tar den frem hvert 10 sekund. Det er ikke sunt å være så avhengig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...