AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Del Skrevet 15. mars 2016 Naboen har høner. I dag da vi gikk forbi hønseburet så vi at en høne lå på bakken og to andre drev og hakket på den og plukket fjær av den som lå på bakken. Hvorfor gjør de det? Jeg synes så synd i den som lå der. Da jeg gikk forbi hønsehuset igjen hadde de sluttet. Burde jeg si ifra til naboen hva hønene gjør? Jeg er sikkert teit, men jeg kan ingenting om høner. Anonymkode: e7fa1...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. mars 2016 #2 Del Skrevet 17. mars 2016 De holder på med rangering av hakkeordenen. Det er vanlig å "mobbe" den som skal være på bunnen av hakkeordenen ved å nappe fjær og gode greier. Naboen har muligens nylig fått en ny høne på plass, og da må hønene ordne seg i mellom på nytt. Litt det samme som revirkrangling mellom katter om våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Del Skrevet 17. mars 2016 Mangler naboen en hane? Om det ikke er hane gjør høner slikt Anonymkode: 83482...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Del Skrevet 20. mars 2016 Det er slik høner markerer rang i flokken. Er dette et vedvarende problem tyder det på at tettheten av høner er for stor, dvs at det er for mange høner på for lite areal, eventuelt også at de har for kjedelige omgivelser. Øker man plassen pr høne, og lar området omfatte trær, busker, klatre/vaglestativ vil det bli mindre av dette. Høner vil alltid hakke noe på de under seg i flokken, i feks konfliktsituasjoner, passering osv, men direkte mobbing til den ene blør kan man altså i stor grad forebygge. Anonymkode: 78e74...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå