AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Del Skrevet 14. mars 2016 Hvordan ville du, som forelder, søster, kollega, vennine, lærer osv, reagert hvis du fikk vite at en du kjente har en 'usynlig' spiseforstyrrelse (normal/overvekt)? Anonymkode: 332bf...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 14. mars 2016 #2 Del Skrevet 14. mars 2016 Som forelder ville jeg vært nysgjerrig. Som kollega ville jeg vært ambivalent. Som venn ville jeg være støttende innenfor rimelighetens grenser. Som lærer ville jeg neppe interessert meg nevneverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 14. mars 2016 #3 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ville du, som forelder, søster, kollega, vennine, lærer osv, reagert hvis du fikk vite at en du kjente har en 'usynlig' spiseforstyrrelse (normal/overvekt)? Anonymkode: 332bf...91d Altså, dette er jo mange ulike roller du kommer med her da.. En lærer sin reaksjon vil ikke være identisk med en foreldre, kollega eller en venn sin.. Er jo helt avhengig av hvem man er i relasjonen her.. Er det barnet mitt det er snakk om må man jo gjøre alt man kan for å hjelpe. Var jeg lærer og det er et barn som ikke er myndig ville jeg vel gått i dialog med foreldre/ helsesøster ..? Var det en venn eller kollega er man mer på sidelinjen og bør kanskje ikke gå for voldsomt frem i dialog med vedkommende. Så litt vanskelig å gi en fasit her.. Endret 14. mars 2016 av cheshirecat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 15. mars 2016 #4 Del Skrevet 15. mars 2016 Gitt at det ikke var barne mitt ville jeg nok tenkt, "ok, da har h*n noe å slite med h*n også". Så ville jeg ikke tenkt noe mer over det enn andre sykdommer folk rundt meg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå