Gå til innhold

Får lett kviser, men huden er ekstremt fuktfattig - Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt da huden min er i fullstendig krisetilstand for tiden. Jeg har hud med grove porer og har en del pittesmå hudormer omtrent overalt og får lett kviser. Men nå er huden min så ekstremt fuktfattig, jeg trenger virkelig noe nødhjelp. Er det noen som har tips til en maske som gir myyye fukt, men ikke gir kviseutbrudd? 

Har lest litt om den drink up fra Origins, og at den skal gi veldig mye fukt, men finner ikke noe om hvilken hudtype den passer til. Men jeg antar at den passer best for de med tørr hud som ikke får kviser? Ser den inneholder avokadolje osv. 

Hadde satt enormt pris på litt hjelp og tips

Anonymkode: e22d8...7e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen tips til meg? :helen:

Skrevet

www.hildechristina.com her kan du finne mye informasjon. Lykke til!

Skrevet (endret)

Kan bare snakke av erfaring siden det virker som vi har samme type fjotthud.

Be noen på apoteket finne frem en lett hudkrem uten olje.  Og så smører du deg morgen og kveld.

Kviser + produkter med olje (som jo de fleste produkter mot tørr hud dessverre inneholder) =  1769376 flere kviser (iallefall for min del)

Akkurat for øyeblikket bruker jeg en uten olje fra la roche-posay som gir mye fukt uten å være oljete. Smører to-tre ganger om dagen og har merket stor bedring på min tørre hud :)

\\edit -  jeg styre unna masker ol. som skal sitte utenpå huden lenge, for det gir meg alltid nye kviser av en eller annen grunn, pluss at huden bare er fuktig samme dag.  Like forbanna tørr dagen etter.  Derfor jeg heller sverger til rett dagkrem.

Endret av Honningmor
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk DrinkUp svir... men jeg har sensitiv hud da. Men synes egentlig ikke jeg fikk noe mer fukt av den heller. 

Anonymkode: f083e...c99

AnonymBruker
Skrevet

Produkter fra hudpleieserien Excuviance reddet min hud! Ikke altfor dyrt heller, mellom 399 - 599 for en krem/serum :-) Jeg hadde prøvd alt (altså, sikkert 10 ulike kremer på apoteket som skulle hjelpe på fuktfatig hud- ingen av dem hjalp. Prøvde også dyre merker fra parfymerier, typ Shiseido og Clarins; NULL effekt. Tre dager med Excuvianse = fin, fuktet hud! 

Anonymkode: 08a55...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med denne type hud i snart 15 år.. 
Har til sist funnet ut at den aller beste kremen er faktisk A-krem uten parfyme på apoteket. Den er gull!

Anbefaler også å spise litt mer av walnøtter, olivenolje (ikke i steking, men kald som over brød etc, evt oliven) og det brune på laksen (det er der det gode fettet sitter, ikke i det rosa kjøttet). 

Anonymkode: f64ca...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Slike problemer oppstår innenfra. Det hjelper veldig lite å smøre ting på utsiden, når årsaken kommer fra kroppen selv. Det er jo åpenbart at noe er galt, om man er avhengig av å kjøpe "produkter" for å ha normal hud.  Det eneste jeg har hatt suksess med er å endre kosthold og livsstil. Spise nok fett og proteiner, kutte ut sukker, korn og evt andre ting kroppen ikke tåler, moderat trening, være ute i frisk luft hver dag, sove nok. Kremer er bare laget for kortvarige løsninger av folk som vil tjene mest mulig penger.

Anonymkode: 247f1...6e9

Skrevet

First Aid beauty ultra face moisturiser. Ser serien er kommet i Vita butikkene. Bestilte på netter før.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Produkter fra hudpleieserien Excuviance reddet min hud! Ikke altfor dyrt heller, mellom 399 - 599 for en krem/serum :-) Jeg hadde prøvd alt (altså, sikkert 10 ulike kremer på apoteket som skulle hjelpe på fuktfatig hud- ingen av dem hjalp. Prøvde også dyre merker fra parfymerier, typ Shiseido og Clarins; NULL effekt. Tre dager med Excuvianse = fin, fuktet hud! 

Hvilket serum bruker du? Har du dehydrert hud som får lett kviser? Må det brukes solkrem?

AnonymBruker
Skrevet
Den 14. mars 2016 at 22.46, AnonymBruker skrev:

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt da huden min er i fullstendig krisetilstand for tiden. Jeg har hud med grove porer og har en del pittesmå hudormer omtrent overalt og får lett kviser. Men nå er huden min så ekstremt fuktfattig, jeg trenger virkelig noe nødhjelp. Er det noen som har tips til en maske som gir myyye fukt, men ikke gir kviseutbrudd? 

Har lest litt om den drink up fra Origins, og at den skal gi veldig mye fukt, men finner ikke noe om hvilken hudtype den passer til. Men jeg antar at den passer best for de med tørr hud som ikke får kviser? Ser den inneholder avokadolje osv. 

Hadde satt enormt pris på litt hjelp og tips

Kremen du snakker om fra Origins er for dehydert hud, altså ikke for tørr hud. 

Anonymkode: 5e6a7...c01

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kremen du snakker om fra Origins er for dehydert hud, altså ikke for tørr hud. 

Da høres det jo ut som noe for meg. Men jeg blir så usikker når det står at den inneholder mye oljer. Og klarer ikke å finne noe sted at den er for dehydrert hud. Eller jo jeg fant vel ut at den er for dehydrert hud, men jeg vet ikke om den er bra for folk som får lett kviser.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket serum bruker du? Har du dehydrert hud som får lett kviser? Må det brukes solkrem?

Vespera bionic serum. Skal du kjøpe ett produkt fra Exuviance, ville jeg definitivt valgt det. Verdt hver eneste krone. Det passer til den huden du har ja, fruktfatet hud får lett kviser fordi huden er i ubalanse. Jeg bruker solkrem fra påske og utover ja. Akkurat nå varierer jeg mellom dagkrem med 20 i, og en solkrem for ansikt med 25. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Fuktfattig hud skulle det stå, ikke fruktfatet hud! Artig korrigering 😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har ganske lik hud som meg. Det viktigste er å passe på at du ikke bruker produkter som tørker ut huden din. Rens huden med milde produkter morgen/kveld og bruk ett godt fuktighetsserum og fuktighetskrem. En til to ganger pr uke bør du skrubbe huden din, samt bruke gode ansiktsmasker. Og ved behov, bør du bruke god fuktighetsmaske. Det kan også være en ide å tilføre en veldig fuktighetsgivende nattkrem.

Origins drink up overnight mask er veldig god på fukt, men den gir meg dessverre utbrudd. Altså får jeg lett kviser av denne. Min favoritt fuktighetsmaske er dessverre discontinued, så per nå bruker jeg Matis Youth Hydrating mask, og denne er veldig god den også. Jeg tar på ett tykt lag fuktighetsmaske, lar det virke ca 10 min, så tar jeg på ett nytt tykt lag. Lar gjerne det virke mye lenger enn 10 minutter, så lang tid jeg kan egentlig, før jeg masserer det inn og lar det virke over natten.

En annen ting som fungerer supert for meg er Kiehls Midnight recovery consentrate. Dette er ett serum/olje som du påfører før fuktighetskrem/nattkrem om natten, og det er ikke for fet for oss som lett får utbrudd/kviser. Det gjennomfukter huden min, og roer ned huden når huden min er stresset. Supert tilskudd for oss som har dehydrert hud.

Du kan også skaffe deg ett godt fuktighetsserum som du bruker under dagkrem f.eks, det vil også hjelpe mer enn fuktighetskrem når huden er veldig dehydrert. F.eks Matis Optimal moisturizing serum, dette fungerer fint på dagtid og vil ikke gjøre huden din blank, men gir allikevel veldig godt med fukt.

Anonymkode: 19ebd...cef

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da høres det jo ut som noe for meg. Men jeg blir så usikker når det står at den inneholder mye oljer. Og klarer ikke å finne noe sted at den er for dehydrert hud. Eller jo jeg fant vel ut at den er for dehydrert hud, men jeg vet ikke om den er bra for folk som får lett kviser.

Dehydrert hud er en hudtilstand, noe som absolut alle kan slite med - uavhengig av om du får kviser lett eller ikke. All hud er forskjellig og det er ikke noe fasitsvar på om noe vil fungere for deg eller ei, så det er bare å prøve og se. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør prøve noe med mye vann i. Har ikke lest alle svarene. Er ikke god på hva man får kjøpt i Norge da jeg bruker Koreanske produkter. Men produkter med Hyaluronic skal gi mye fukt :)

Anonymkode: 39948...964

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør prøve noe med mye vann i. Har ikke lest alle svarene. Er ikke god på hva man får kjøpt i Norge da jeg bruker Koreanske produkter. Men produkter med Hyaluronic skal gi mye fukt :)

Vann i seg selv vil ikke hjelpe. Det hjelper f.eks. ikke å dusje når huden er dehydrert. Produkter med hyaluronsyre kan derimot som du sier hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vann i seg selv vil ikke hjelpe. Det hjelper f.eks. ikke å dusje når huden er dehydrert. Produkter med hyaluronsyre kan derimot som du sier hjelpe. 

Har ikke sagt at hun må ta seg en dusj :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...