Gå til innhold

rettigheter etter permisjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å finne ut av rettigheter jeg som arbeidstaker har etter fødselspermisjon. Det står at en må jobbe 4 uker før en får tilbake rettigheter på egenmeldinger. Men hva innebærer de 4 ukene? Jeg begynte i arbeid igjen 10 mars. Bedriften jeg jobber i har stengt hele påsken, mandag-mandag. Skal på sykehuset for en operasjon 15 april, har jeg fått igjen rettigheter da? 

Rekker å jobbe i 19 dager.

Anonymkode: 81587...5aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det mener jeg. De fire ukene begynner å telle fra første dag på jobb, uavhengig av hvor mye du jobber i de fire ukene. Det går etter dato (eller altså, 28 dager).

Anonymkode: edf2c...934

AnonymBruker
Skrevet

...men altså, er du sikker på at denne fireukerskarantenen gjelder for deg? Mener den skal gjelde etter ulønnet permisjon, ikke lønnet...

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...men altså, er du sikker på at denne fireukerskarantenen gjelder for deg? Mener den skal gjelde etter ulønnet permisjon, ikke lønnet...

Hva mener du? Jeg tror jeg fant ut i arbeidsloven 8-24 at det er 4 uker. 

Skrevet

Bare husk å sjekke om du er omfattet av en tariffavtale med bedre vilkår enn AML :) Eks har jeg hos min arb.giver alle rettigheter tilbake dag 2 på jobb etter permisjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg tror jeg fant ut i arbeidsloven 8-24 at det er 4 uker. 

Har du hatt ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen din? Hvis ikke har du rettigheter fra dag 1. 

Anonymkode: 715cc...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...