Gå til innhold

Dårlig selvbilde... hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg noen gode råd og tips? Er 23 år, ca 166 cm å veier ca 85 kg. Etter jeg ble 16/17 raste bare kiloene opp pga medisiner mot psyken (Seroxat). Hadde det ikke vært for medisinene hadde jeg ikke vært så stor som det jeg er i dag. Går også nå fast på medisiner mot psyken (Esciltaroram Actavis). Har kjempe dårlig selvbilde, pga kroppsformen. Skulle så gjerne gått ned 20 - 25 kg. Vil bli kvitt både mage,lår,hofter og rompe. Må også prøve drikke mer vann, er ikke noe flink til å få i meg det. 

Hva bør jeg trene og hvor ofte? 

Hva bør jeg spise/ikke spise? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg lite om slike medisiner, men går det an å bytte til noen som ikke påvirker vekten i så stor grad? Når det kommer til trening så er all trening er bra trening. Noen treningsformer er selvfølgelig mer effektive enn andre, men hvis du finner en treningsform du liker er sannsynligheten mye større for at du forsetter og dermed når målet ditt og holder det. Vil anbefale deg å melde deg inn i et treningssenter og prøve forskjellig gruppetimer. 

kostholdet ditt burde stå i hovedsak av rene råvarer, og du burde prøve å få i deg noen grønnsaker til hvert måltid. Holder du deg unna ting som raske karbohydrater, sukker og ferdigmat er mye gjort. 

Anonymkode: 64975...cf7

Skrevet

Hvis medisinene er grunnen til at du har gått opp i vekt, må du snakke med legen om evt endring av medisinering.

Hvis du har økt i vekt fordi du har spist for mye (tatt inn flere kalorier enn du har brukt), må du begynne å spise mindre og/eller bevege deg mer. Du kan spise hva du vil - ingen mat må spises eller unngås, ingen mat har magiske fettforbrennende egenskaper - så lenge du ikke overskrider det kaloribehovet du har for å holde din nåværende vekt stabil, og heller ikke spiser mindre enn kroppen din trenger for å holde livsnødvendige funksjoner i gang; men det er mye lettere å holde seg til et redusert kaloriinntak om du spiser en lett blanding av mat fra alle matvaregrupper, porsjonerer ut etter din egen rytme, og velger mat du liker. Du kan trene akkurat som du vil så lenge det får opp pulsen og du blir andpusten. Styrketrening er også bra, muskler brenner fett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...