Gå til innhold

#¤%=@$ brystpumpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-x :-x :-x

Jeg blir sprø av brystpumpen jeg bruker. Det er en Avent vakuumpumpe, og jeg strever fryktelig med å få til vakuum hver gang. Noen ganger kan jeg holde på i fem-ti minutter uten å få vakuum, og så vips, er det vakuum og den virker som den skal, uten at jeg aner hvorfor. Noen som har opplevd det samme?

Når jeg er våken om natten og må pumpe fordi Plonkeliten ikke har spist opp alt, er det utrolig frustrerende å bruke tid på den hersens pumpen når det eneste jeg vil er å gå og legge meg igjen.

Det tar lang tid å pumpe også, men det er kanskje brystet mitt det er noe galt med og ikke pumpen. Har ikke problemer med dårlig utdrivingsrefleks sånn ellers (det flommer over når hun spiser selv), men jeg mangler kanskje emosjonell binding til pumpen... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall veldig viktig at du slapper av og er rolig når du pumper deg. Senk skuldrene! Jeg har selv brukt Avent pumpen mange ganger, og jeg likte den veldig godt. Det tar litt tid fra du setter den til brystet, til det "renner", men du kan i alle fall "hjelpe til" ved å sørge for at brystet er varmt og sitt gjerne litt foroverlent når du holder på. Lykke til.

Skrevet

Jeg har samme slags pumpe og har ikke opplevd problem med manglende vakum. Kan det være at du har satt den lille hvite "stjerne"-dingsen i på feil side? (Vanskelig å forklare hva jeg mener). Jeg gjorde det først og da virket ikke pumpen i det hele tatt for meg.

Kan være vanskelig å få igang utdrivningsrefleksen. Det står jo i instruksjonsbrosjyren at det hjelper å se på et bilde av babyen. Jeg syntes det hjalp å tenke på at den lille skulle få melken seinere, at jeg skaffet mat til henne på denne måten. (Hvis du har for mye melk nå så kan du likevel fryse det ned og bruke det i grøten hennes seinere når hun skal begynne med fast føde).

Prøvde å pumpe på jobben en stund, men det gav jeg opp. Der klarte jeg ikke å få roen, tenkte bare på den rapporten, mailen eller et eller annet som jeg måtte avbryte på halvveien for å gå til ammerommet og pumpe.

Hvis babyen er veldig liten så er jo et alternativ å vekke ham/henne for å gi melken istedenfor å pumpe.

Skrevet

Jeg vet at stjernedingsen må være i riktig vei, og det er den og jeg får jo pumpen i gang etter en stund. Det tar bare sånn tid å finne vakuumet. Når det er der, går det helt greit. Kanskje det har noe med fasongen på brystet mitt å gjøre, jeg vet ikke..

En annen ting som irriterer meg grønn er at det står i bruksanvisningen at pumpen er lydløs. Det er den ikke! Det knirker jo som bare ¤%&# i silikonet når det blir vått av melk! Holder på å bli sprø, vedder på naboene tror vi har oss som kaniner med den syke lyden...

Skrevet

Enig at den lyden var fryktelig. På jobben brukte jeg en elektrisk pumpe isteden som jeg leide på Babyshop. Den var derimot veeeldig treg i forhold til Avent-pumpen.

Skrevet

har prøvd både elektrisk (vet ikke navnet) og Avent. Sleit med begge to. Lurer faktisk på om det var mitt bryst som var for lite. :veldigsur: Aventen ble bedre da jeg presset den godt inn mot brystet. Da holdt vakumet seg.

Hvorfor må du pumpe om natten hvis babyen suger normalt?

Skrevet
har prøvd både elektrisk (vet ikke navnet) og Avent. Sleit med begge to. Lurer faktisk på om det var mitt bryst som var for lite.  :veldigsur: Aventen ble bedre da jeg presset den godt inn mot brystet. Da holdt vakumet seg.

Hvorfor må du pumpe om natten hvis babyen suger normalt?

Mitt bryst er sikkert også litt for lite, så jeg trykker pumpen så hardt inntil som jeg klarer...

Pumper ofte om natten fordi da har jeg mye melk som hun ikke alltid klarer å spise opp. Om dagen har jeg stort sett for lite, så jeg pumper om natten og setter melken i kjøleskapet til neste dag.

Skrevet

Har ikke Avent sånne innlegg for små bryster da? Medela har det til sine pumper i alle fall...

Ellers kan jeg anbefale å sjekke at den myke gummidingsen mot brystet er skikkelig satt på pumpa. Jeg har slitt med vakuum noen ganger når den ikke har sittet ordentlig på.

Huff, så leit at du må pumpe på natta for å ha nok på dagen da!

Skrevet

Jeg sliter også med Avent. (Har for mye melk, som forårsaker brystbetennelse, derfor må jeg pumpe dag og natt). Det er lettere å få til vakum dersom jeg tar av silikonen, men da blir det litt vondt. Ofte "lekker" det luft rundt silikonen, så jeg må presse den mot brystet ganske hardt for å få vakum.

Jeg har fått resept på en nesespray som letter pumping/amming. Du kan jo høre med legen din om du også kan få det?

Pumping er no dritt! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

quote="Tiny"]Jeg har fått resept på en nesespray som letter pumping/amming. Du kan jo høre med legen din om du også kan få det?

Skrevet

For en lettelse at det ikke bare er meg som sliter med Avent-pumpen. Føler meg jo helt teit hver gang. Det verste er at jeg blir så grinete og gretten, stakkars mannen min som må ligge i sengen og høre på hvordan jeg kaster besvergelser over oppfinneren av den dumme pumpen...

Jeg skal prøve uten silikonet neste gang, og det er også sant at det er bedre når silikonet er fuktig. Har begynt å lure på om det er derfor vakuumet kommer etter en stund - da er det blitt litt varmt og kommet litt damp på innsiden så den fester bedre.

Det er uansett kjipt med pumping, de siste dagene har jeg ikke orket og gir heller knøttet mme de gangene på dagtid når det er for lite i puppen. Og så skal jeg prøve akupunktur for å få opp melkeproduksjonen, så kanskje jeg slipper unna dette med å samle opp melkereserver i kjøleskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...