Gå til innhold

Dere som går med forlovelsesring..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går dere med den hele tiden, eller blir den tatt av innimellom? Vasker dere med den? Baker, lager mat, dusjer osv?

Og om dere tar den av, hvor har dere den da?

Dere som har en jobb der man ikke kan ha på ring, hvor har dere den?

Jeg er ganske nyforlovet, og går aldri med ring\smykker, men vil jo gjerne gå med denne. Samtidig er jeg redd for at den skal bli ødelagt, så nå blir den tatt av ved baking, når jeg vasker, dusjer meg eller barna. Holder på i jord. Måker snø.. osv. Må og ta den av på jobb (Helsevesen), så da har jeg den i veska, men burde kanskje ha en boks eller noe å ha den i.. Litt tungvindt og..

Anonymkode: 5a134...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en helt enkel ring i hvitt gull.Har den på alltid utenom når det ikke er lov i forbindelse med jobb etc. Er ikke overbeskyttende ovenfor den, for min del er det en bruksgjenstand. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har forlovelsesringen med diamanter og gifteringen som er slett, har også en aliansering med tre stener på omtrent hele tiden og gjør alt som om jeg ikke hadde de, har de inn til rens og rhodonering en gang i året og da er de like pene igjen. Mannen har en jobb som gjør at han ikke kan ha ring/klokke osv og da har han brukt legge den i esken den kom i som han har i nattbordet sitt..

Endret av Carrot
Skrevet

Jeg har vært forlovet i ca 6 mnd nå, og i begynnelsen var jeg veldig redd for å ha den på meg når jeg vasket, ryddet, dusjet osv. Men nå har jeg den på nesten hele tiden. Det er helt klart en vanesak. Jeg gikk heller aldri med ringer, men nå føles det nakent uten den :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rens og rhodonering (hva enn det er) høres lurt ut. Det skal jeg gjøre når det er gått ett år. :) 

Anonymkode: 5a134...ef0

Gjest Splitterpine
Skrevet

Har den på nesten hele tiden. Tar den av om jeg baker boller blant annet. Men da legger jeg den ved siden av på bordet, og tar den på når jeg er ferdig. Er mer redd for at den blir borte, enn at den blir ødelagt. Så tar den så sjeldent sv som mulig. Sender den inn til gullsmed annenhvert år for å pusse den, og sjekke at diamantene sitter. Blir like fin som ny  :rodmer:

Skrevet

Men hallo, æsj! Selvsagt må du/dere ta av ringen når dere baker og sånt.. Tenk alt dritt som er under den ringen!

• Liker 12
Skrevet

Jeg kan ikke bruke min på jobb, pleier å la den bli igjen hjemme heller enn å miste den i en veske eller noe. Tar den også av når jeg vasker, baker, holder på med jord etc, men har den på i dusjen og ved håndvask. 

AnonymBruker
Skrevet

Har den så sant jeg ikke baker eller lager annen mat der hendene må nedi. Når jeg jobbet som kokk festet jeg den på smykke mitt. 

Anonymkode: 3057c...fd3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kristiansand123 skrev:

Men hallo, æsj! Selvsagt må du/dere ta av ringen når dere baker og sånt.. Tenk alt dritt som er under den ringen!

ringer er noe av det mest uhygieniske man kan bruke på et kjøkken... gross

Anonymkode: 3c202...30b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ringer er noe av det mest uhygieniske man kan bruke på et kjøkken... gross

Anonymkode: 3c202...30b

Ja, det tror jeg på! Det er vel ingen vits i å vaske hendene før man knar deigen, om man fortsatt har ringen på seg?! Blærk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 16 da, så er ikke forlovet (helsigvis) men har tre diamantringer jeg alltid går med. En alliansering med tre stener, en som likner en forlovelsesring og en med 6 diamanter som "stikker opp" (vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men de er i alle fall en god del høyere enn ringen.) Har de alltid på meg i stallen, på ferie og alt det jeg ellers gjør. Skal litt til å ødelegge dem, men veldig lett å miste, og jeg har ikke lyst til å miste verdier til flere titusener.. Så har dem på!

Anonymkode: 9e153...467

Skrevet

Jeg har alltid min på. Sørger for å vaske den litt ekstra om jeg skal bake eller lign.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid min på. Når jeg skal bake e.l. "letter" jeg på ringen og vasker/spriter under før jeg tar den på igjen. Dersom jeg er et sted hvor jeg ikke kan bruke ring legger jeg den på et fast sted. Det viktigste er å ikke miste den.

Skrevet

Har den alltid på unntatt steder hvor smykker ikke er tillatt (laboratorium) . 

Er ikke redd for bassilusker i hverdagen så bolledeigen bekymrer meg ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare 16 da, så er ikke forlovet (helsigvis) men har tre diamantringer jeg alltid går med. En alliansering med tre stener, en som likner en forlovelsesring og en med 6 diamanter som "stikker opp" (vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men de er i alle fall en god del høyere enn ringen.) Har de alltid på meg i stallen, på ferie og alt det jeg ellers gjør. Skal litt til å ødelegge dem, men veldig lett å miste, og jeg har ikke lyst til å miste verdier til flere titusener.. Så har dem på!

Anonymkode: 9e153...467

Relevant much?

Reagerer litt på at du har dem på i stallen OG ellers, med tanke på den hygienediskusjonen lenger oppe... 

Anonymkode: 022f9...9c7

• Liker 4
Skrevet

Tar den av når jeg skal bake, da bare legger jeg den på benken så lenge. Har den på ellers.

Gjest Tekola
Skrevet

Henger ringene mine på en krok på kjøleskapet når jeg baker, graver i hagen og slikt, eller legger i lommeboken når jeg er på farten og må ta dem av. Vet noen i helsevesenet har dem på en stor sikkerhetsnål og henger inne i brystlomma f.eks eller på et kjede rundt halsen, om det er lov der. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har en ring i hvitt gull med en liten diamant og har den på hele tiden, med unntak av på jobb hvor det ikke er lov og ved veldig grisete matlaging som for eksempel elting av deig. Noen ganger glemmer jeg å ta den av når jeg baker, da bare skyller jeg den i vann. Har hatt den på i 5 år uten å rense eller noe, den er sikkert ikke like fin som ny, men det må man se nøye etter for å oppdage. 

Anonymkode: dc705...79a

Skrevet

Tar av ringene på jobb (helsevesenet), når jeg baker/lager mat, om natta (takler ikke å sove med noe smykker) og når jeg trener vekter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...