Gå til innhold

Mister hår - hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kvinne, 25 år. Jeg føler jeg har begynt å bli tynnere i håret. Merker det spesielt i panna, kanskje det virker veldig sånn fordi alt håret mitt er i lik lengde (ikke kort, hadde lob (long bob) som har vokst en del) og da ser man babyhårene veldig tydelig når jeg setter håret opp i hestehale.

Anyway, tips til hva jeg kan gjøre? Blir stressa bare av tanken på at jeg er blitt tynnere i manken.

Anonymkode: 2c009...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du mangler D vitamin og jern ! Sjekk dette med fast lege din . 

Prøv en god hårkur .Du kan kjøpe hos frisør 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk babyhår endte jeg opp med å få tykkere hår. Frisøren sa at man får sånne "vekstperioden" innimellom. Sikker på at du mister hår og ikke bare får nytt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, 25 år. Jeg føler jeg har begynt å bli tynnere i håret. Merker det spesielt i panna, kanskje det virker veldig sånn fordi alt håret mitt er i lik lengde (ikke kort, hadde lob (long bob) som har vokst en del) og da ser man babyhårene veldig tydelig når jeg setter håret opp i hestehale.

Anyway, tips til hva jeg kan gjøre? Blir stressa bare av tanken på at jeg er blitt tynnere i manken.

Høvle håret vekk da vel? det måtte jeg gjøre. Vært skalla siden ..hallo er det ikke personligheten som teller når alt kommer til alt da? 

Anonymkode: b7e09...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høvle håret vekk da vel? det måtte jeg gjøre. Vært skalla siden ..hallo er det ikke personligheten som teller når alt kommer til alt da? 

ØØØØØØØ, mamma, er det deg?!:eeeh: hehehehheheheh

Endret av Kristiansand123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kristiansand123 skrev:

ØØØØØØØ:eeeh:

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, isbjørnungen skrev:

Da jeg fikk babyhår endte jeg opp med å få tykkere hår. Frisøren sa at man får sånne "vekstperioden" innimellom. Sikker på at du mister hår og ikke bare får nytt? 

Jeg har egentlig alltid hatt babyhår. Men kan frisører se om man mister hår eller ei? Jeg har aldri vært hos frisør. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, snok skrev:

Kanskje du mangler D vitamin og jern ! Sjekk dette med fast lege din . 

Prøv en god hårkur .Du kan kjøpe hos frisør 😊

Jeg har aldri vært hos frisør, men vet du om det koster å få råd fra en frisør? Jeg har ofte jernmangel og d-vitaminmangel, skal ta pillene fast fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke å koste noe for å få råd fra en frisør ,men det er jo viktig du tar både D vitamin og jern !Spis sunn også og stress !😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, snok skrev:

Det tror ikke å koste noe for å få råd fra en frisør ,men det er jo viktig du tar både D vitamin og jern !Spis sunn også og stress !😊

Mente *unngå stress !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Har perioder jeg røyter endel men det har som oftest sammenheng med stress eller slanking. Håret har alltid kommet tilbake etterpå, ville ikke stresset så med det hvis det bare er litt heavy periodevis røyting TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt perioder hvor jeg har mistet mye hår hvis jeg har vært utsatt for langvarig stress. Vitaminmangel kan også føre til hårtap. Et annet tips kan være å massere lett i hodebunn, slik at blodgjennomstrømningen øker, noe som kanskje fører til at håret gror fortere/kommer fortere tilbake.

Anonymkode: 36a86...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har og blitt tynnere i manken, men det skyldes cellegift... 

De var så trege med å anbefale kjølehette, så får se om den funker noe og om jeg får igjen det jeg har mista?
Imens så skal jeg teste ut parykk snart. 

Anonymkode: d19f6...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste man kan gjøre er å gjennomgå en kur, ikke at man tar et middel eller vasker håret med sjampo noen ganger. Man må støtte seg helhetlig. Da bør man ernære håret fra foliklene til hårtuppene. Me en bra olje. Jeg har noen ideer jeg hvis du va interessert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 16.3.2016 at 10.24, EmmaDe skrev:

Det beste man kan gjøre er å gjennomgå en kur, ikke at man tar et middel eller vasker håret med sjampo noen ganger. Man må støtte seg helhetlig. Da bør man ernære håret fra foliklene til hårtuppene. Me en bra olje. Jeg har noen ideer jeg hvis du va interessert ;)

Ja, jeg er interessert i å høre, så kjør på! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker hun vil selge deg noe fra Forever Living :D

Men ang. h elhetlig, så mener hun nok både utvendig og innvendig.

Håret trenger masse næringsstoffer...

Å ta ølgjær er bra, og passe på hvordan man børster håret, ikke vaske håret for ofte osv.

Anonymkode: d19f6...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den 20.3.2016 at 9.56, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mente heller en helhetlig KUR, altså ikke at man smører håret par ganger og slutt. Jeg mener en olje, Vivese senso duo heter den. Du lar den virke over natta og gjentar dt 2-3 ganger i uka over noen måneder. Min mann har en sånn i baderomsskapet og jeg kan si man kan se forskjellen etter litt over 1 måned.

Anonymkode: 5224f...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mente heller en helhetlig KUR, altså ikke at man smører håret par ganger og slutt. Jeg mener en olje, Vivese senso duo heter den. Du lar den virke over natta og gjentar dt 2-3 ganger i uka over noen måneder. Min mann har en sånn i baderomsskapet og jeg kan si man kan se forskjellen etter litt over 1 måned.

Dette er tull. Artig at folk finner dette så troverdig. :)

Hårtap kommer ofte av sosiale/psykososiale forhold. Miljø spiller en STOR rolle. 

Ærnæring størst.

Gener står også sterkt da. 

Anonymkode: bfcda...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 21. mars 2016 at 14.29, AnonymBruker skrev:

Håret er egentlig dødt etter at det kommer ut fra hårsekken. Hvordan kan noe man gnir inn utenifra fungere på noe som er dødt...? 

(Samme med huden, den er jo designet fra naturen til å beskytte oss mot vann og andre stoffer, og så bare tror man at den blir fantastisk ved å gni ting utenpå..)

Anonymkode: b0d4b...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Monday, March 14, 2016 at 20.21, AnonymBruker skrev:

Bestill en legetime og finn ut om noe er galt. Ellers blir man tynnere i håret en gang etter fylte 20 år, avhengig av arv og gener. 

Anonymkode: df3fc...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...