Gå til innhold

dårlig stemning i svangerskapsvikariat, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vikar for ei som skal ut i mammaperm og det har foreløpig vært veldig mye mer komplisert enn jeg var forberedt på. Er det sånn at det pleier å være kleint eller er dama bare himla sær? Detaljer følger.

Vi har hatt minimalt med overlapp, men dama har vært nesten umulig å få informasjon ut av. Informasjon jeg trenger for å gjøre jobben, altså. Rutiner, kontaktpersoner osv. Jeg har måttet gå via sjefen vår for å få svar. Hun har også sørget for at jeg ikke har blitt invitert på sosiale kollegatreff ved å direkte si til de andre at hun ikke vil ha meg med.

Dette er ikke standard prosedyre, eller? 

Hører med til historien at jeg antagelig er bedre kvalifisert enn henne. Og mer effektiv... 

Anonymkode: 88210...d38

Videoannonse
Annonse
Gjest Splitterpine
Skrevet (endret)

Er hun selv fast ansatt i stillingen? Mulig hun er redd du er bedre i jobben, og at du får forlengelse. Kanskje hun er redd at deres kolleger vil like deg så godt at de ikke vil savne hun :fnise: Uansett, en uverdig og råtten oppførsel  :angry:

Endret av Splitterpine
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Splitterpine skrev:

Er hun selv fast ansatt i stillingen? Mulig hun er redd du er bedre i jobben, og at du får forlengelse. Kanskje hun er redd at deres kolleger vil like deg så godt at de ikke vil savne hun :fnise: Uansett, en uverdig og råtten oppførsel  :angry:

Takk for svar! Hun har fast stilling og jeg skal ut når hun skal tilbake. Det er helt greit for meg. Hadde hun spurt, hadde hun også fått høre det.

Gjest cheshirecat
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vikar for ei som skal ut i mammaperm og det har foreløpig vært veldig mye mer komplisert enn jeg var forberedt på. Er det sånn at det pleier å være kleint eller er dama bare himla sær? Detaljer følger.

Vi har hatt minimalt med overlapp, men dama har vært nesten umulig å få informasjon ut av. Informasjon jeg trenger for å gjøre jobben, altså. Rutiner, kontaktpersoner osv. Jeg har måttet gå via sjefen vår for å få svar. Hun har også sørget for at jeg ikke har blitt invitert på sosiale kollegatreff ved å direkte si til de andre at hun ikke vil ha meg med.

Dette er ikke standard prosedyre, eller? 

Hører med til historien at jeg antagelig er bedre kvalifisert enn henne. Og mer effektiv... 

Nei det er ikke normalt. Hun er jo basicly en bitch. Kan jo skylde på graviditetshormoner men uansett.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, så klart det er standard prosedyre. Det står i rutinehåndboken, vet du.

:rolleyes:

Anonymkode: 50ae6...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ironien her er jo at hvis måten hun oppfører seg på er fordi hun er redd for at du skal gjøre en bedre og mer effektiv jobb, nettopp kan være det som gjør at du faktisk viser at du vil gjøre en bedre og mer effektiv jobb :fnise:

Anonymkode: 01f82...74e

• Liker 1
Skrevet

Det høres ikke hyggelig. Kan det være at hun på en eller annen måte har plukket opp din holdning og oppfatning om at du er mer effektiv og mer kvalifisert til henne? I så fall kan jeg skjønne at hun er fiendtlig innstilt, selv om det på ingen måte forsvarer den elendige oppførselen hennes mot deg! Du får være glad for at du ikke skal være der så altfor lenge, så kan du ta med deg verdifull jobberfaring til en mer hyggelig arbeidsplass!

Skrevet
Den 14.3.2016 at 23.10, cheshirecat skrev:

Kan jo skylde på graviditetshormoner

Kan jo ikke skylde på hormonene at man forsøker og klarer å fryser ut en vikar eller at man nekter å gjøre jobben sin som er å gi denne vikaren opplæring.

Til TS, det her ville jeg tatt opp med sjefen eller henne direkte om du føler deg komfortabel med. Kjerrina får ta seg sammen og ikke oppføre seg sånn på jobb eller noe som helst sted. Det å fryse deg ut av sosiale sammenhenger kan klasifiseres som mobbing og det skaper ikke et koselig miljø. Det at hun heller ikke gir deg den opplæringen du faktiskt trenger for å utføre jobben din er helt urimelig.

Dama er bare en drittkjerring.

Gjest cheshirecat
Skrevet
3 minutter siden, S00l skrev:

Kan jo ikke skylde på hormonene at man forsøker og klarer å fryser ut en vikar eller at man nekter å gjøre jobben sin som er å gi denne vikaren opplæring.

Til TS, det her ville jeg tatt opp med sjefen eller henne direkte om du føler deg komfortabel med. Kjerrina får ta seg sammen og ikke oppføre seg sånn på jobb eller noe som helst sted. Det å fryse deg ut av sosiale sammenhenger kan klasifiseres som mobbing og det skaper ikke et koselig miljø. Det at hun heller ikke gir deg den opplæringen du faktiskt trenger for å utføre jobben din er helt urimelig.

Dama er bare en drittkjerring.

Du drar sitatet mitt helt ut avkontekst, du kutter faktisk midt i sitatet, som er dårlig debattskikk. Jeg sier jo nøyaktig det samme som du. "Dama er basicly en bitch"og "kan jo alltids skylde på graviditetshormoner men uansett".. Altså uansett så er det galt og ergo graviditetshormonene unnskylder det ikke. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Du drar sitatet mitt helt ut avkontekst, du kutter faktisk midt i sitatet, som er dårlig debattskikk. Jeg sier jo nøyaktig det samme som du. "Dama er basicly en bitch"og "kan jo alltids skylde på graviditetshormoner men uansett".. Altså uansett så er det galt og ergo graviditetshormonene unnskylder det ikke. 

Nå var det ikke meningen å drive med dårlig debatteknikk. Jeg misforstod faktisk hele innlegget ditt. Skjønte at du mente hun var en bitch, men at det var mer akseptert ettersom hun var gravid.

For øvrig så høres hele dama ut som en som kan finne på å skylde på hormonene sine, sånn som hun oppfører seg. Noen vokse folk ass.

Gjest cheshirecat
Skrevet (endret)
15 minutter siden, S00l skrev:

Nå var det ikke meningen å drive med dårlig debatteknikk. Jeg misforstod faktisk hele innlegget ditt. Skjønte at du mente hun var en bitch, men at det var mer akseptert ettersom hun var gravid.

For øvrig så høres hele dama ut som en som kan finne på å skylde på hormonene sine, sånn som hun oppfører seg. Noen vokse folk ass.

Ja, ikke rart unger mobber viss de har slike voksne å forholde seg til.. Også enig i at om hun gir en elendig opplæring bør T.S ta det opp med sjefen, viss T.S merker at hun mangler elementære kunnskap for å utøve oppgavene. Klarer hun dog jobben uten crazy pregnant lady sin hjelp er det beste nesten å holde ut og vente på at hun går ut i permisjon. Er dama i stand til å drive med systematisk utfrysning og faenskap er hun også fullt istand til å lyve om det. Blir hun konfrontert av sjefen vil hun lett spille offer og uskyldig, og det blir ord mot ord, dessverre.. 

Endret av cheshirecat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...