AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Henger en måned etter på husleien og akuratt fått kjæreste som ofte kommer over, da lager vi mat sammen eller jeg til han men det har gått mest i dyre retter da jeg jo vil imponere og ikke virke gjerrig eller fattig. Blir kjempe takknemmelig for tips om billige men gode (smak og næringsrikt) retter jeg kan lage de neste ukene! trenger en god del tips for er fem uker jeg må leve på minimalt budsjett for å hente meg inn igjen og blir klamt å spise ris med ketchup på hver dag... Anonymkode: aeefc...fef
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Henger en måned etter på husleien og akuratt fått kjæreste som ofte kommer over, da lager vi mat sammen eller jeg til han men det har gått mest i dyre retter da jeg jo vil imponere og ikke virke gjerrig eller fattig. Blir kjempe takknemmelig for tips om billige men gode (smak og næringsrikt) retter jeg kan lage de neste ukene! trenger en god del tips for er fem uker jeg må leve på minimalt budsjett for å hente meg inn igjen og blir klamt å spise ris med ketchup på hver dag... Anonymkode: aeefc...fef Aller først så kan man imponere med retter som ikke koster skjorta,og hvis dette er et forhold du tenker at vil vare så kan du ikke fortsette sånn i lengden så det er bare å stoppe med en gang. Og har man ikke mye penger å rutte med så betyr ikke det at man er gjerrig og hvis han virkelg liker deg så er det fordi han liker deg som person og ikke fordi du er rik eller fattig. Så over til spørsmålet. Har du innvandrerbutikk i nærheten? For mitt tips er å kjøpte bønner,kikerter,linser,etc Det er rimelig,kan brukes til det meste og er næringsrikt. Kjøp også inn litt krydder ofr å få frem litt smaker. Man kommer lang med f.eks karri og hvitløk Supper av ulike slag.Her går det mye i gulrot og linsesuppe Falafler Bygggrynskaker Chili con carne(eller vegetarisk. Bytt ut kjøtt med bønner) Stekt ris med bønner,linser ande rønnsaker Omeletter Anonymkode: f28fa...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du innvandrerbutikk i nærheten? For mitt tips er å kjøpte bønner,kikerter,linser,etc Det er rimelig,kan brukes til det meste og er næringsrikt. Kjøp også inn litt krydder ofr å få frem litt smaker. Man kommer lang med f.eks karri og hvitløk Supper av ulike slag.Her går det mye i gulrot og linsesuppe Falafler Bygggrynskaker Chili con carne(eller vegetarisk. Bytt ut kjøtt med bønner) Stekt ris med bønner,linser ande rønnsaker Omeletter Anonymkode: f28fa...f1a Takk! Ja jeg har innvandrer butikk i nærheten og kjøper mye der, men jeg og daten er begge veldig glad i kjøtt... Og desserter..Dessert kan vi nok hoppe over i noen uker, men å servere vegetar+ris mer enn en gang i uka føler jeg er utrolig kjedelig og "cheap"... Fler tips!? Anonymkode: aeefc...fef
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Pannekaker (bruk basisvarene) + blåbærsyltetøy og bacon. Chili con carne - stek kjøttdeig, hiv oppi bønner og hakkede tomater og chili. Server med ris og salat. Hjemmelaget hamburger (lag hamburgerbrød av basisvarer), kjøp en kjøttdeig og løk som du steker burgere av. Del poteter i båter og lag potetbåter av det. Pizza (bruk basisvarer) - stek kjøttdeig og legg på ost og det du/dere liker. Wok - Kjøp en pakke nudler, en pakke svinekjøtt og en wok blanding. Anonymkode: 8c0ca...b62
OppNedPåAlt Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Siri Fossing har en fin blogg med hverdagsmat, der mange er relativt rimelige! Elsker hennes enkel svinegryte (mener det er det den heter) og den er jo superbillig!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Ja jeg har innvandrer butikk i nærheten og kjøper mye der, men jeg og daten er begge veldig glad i kjøtt... Og desserter..Dessert kan vi nok hoppe over i noen uker, men å servere vegetar+ris mer enn en gang i uka føler jeg er utrolig kjedelig og "cheap"... Fler tips!? Anonymkode: aeefc...fef Kjøp billig kjøttdeig og lag egne karbonder/kjøttboller. Som tilbehør kan du f.eks bruke pasta(first price/best pris etc) og lag din egen tomat saus. Kjøttboller kan også brukes i f.eks pitabrød eller sammen stekt ris og grønnsaker. Anonymkode: f28fa...f1a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 Kjøp hermetiske kikerter på boks nå i priskrigen til ca kr 2 pr boks hos Rema1000, google Humus og Falaffel, samt andre oppskrifter med kikerter. Falaffel er nydelig mat som har kikerter som en av ingrediensene Kikerter er rike på proteiner Anonymkode: 897d2...349 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Den 14.3.2016 at 22.58, AnonymBruker skrev: Takk! Ja jeg har innvandrer butikk i nærheten og kjøper mye der, men jeg og daten er begge veldig glad i kjøtt... Og desserter..Dessert kan vi nok hoppe over i noen uker, men å servere vegetar+ris mer enn en gang i uka føler jeg er utrolig kjedelig og "cheap"... Fler tips!? Anonymkode: aeefc...fef Falaffel smaker nesten som kjøtt Anonymkode: 897d2...349
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Falaffel smaker nesten som kjøtt Anonymkode: 897d2...349 http://www.nrk.no/mat/falafel-_-kikertboller-1.12152010 Falafel mente jeg Anonymkode: 897d2...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå