AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Del gjerne dine gleder og sorger med å ha hund! Vi skal få en liten valp om en måneds tid, og vil gjerne ha erfaringer og "historier" Anonymkode: 428c5...8c0
EvaLena Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Det er stort sett bare gleder. Til og med trassalderen er morsom. Sorgen er når de er syke og når de dør. Ubeskrivelig tomt når en hund dør 😒 Kos dere masse med valpen og lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Det er stort sett bare gleder. Til og med trassalderen er morsom. Sorgen er når de er syke og når de dør. Ubeskrivelig tomt når en hund dør 😒 Kos dere masse med valpen og lykke til Tusen takk! Anonymkode: 428c5...8c0
Baktusen Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Mye moro, mye frustrasjon, mest glede og mye kjærlighet!
finnbjarne Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 vet ikke om jeg er i overkant hysterisk, men jeg kan bli ganske stressa med tanke på alt valpen må lære seg. Alt fra å ikke hoppe, kunne omgås med andre hunder, være alene hjemme, til basic lydighet. Kjenner ofte på alt dette ansvaret! Min valp er i underkant av 6 måneder, og kan masse allerede. Likevel klarer jeg ikke la være å tenke på alt det hun ikke kan..
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Holdt på å klikke på min hund når han var i trass alderen og tygget i stykker sko, bh-er, sofa, dvd'er, fjernkontroller og kjøkkenredskaper. Han er heldigvis sluttet med det nå, men han stjeler fremdeles mat når han får sjansen og bjeffer som en gal når jeg får besøk. Likevel er jeg uendelig glad i ham, han er en herlig, kjærlig og kosete bamse med en helt egen personlighet. Han elsker å kjøre bil og båt, og piper foran stuevinduet til jeg åpner det og han får henge ut med overkroppen og kikke på forbipasserende.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 blir lykkelig av å lese dette Anonymkode: 428c5...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Jeg hadde ønsket meg hund hele livet, og når jeg ble tretten ga foreldrene mine endelig opp og lot meg få min egen valp. I år er det hunden min som blir tretten, mens jeg fyller 26, og jeg kan ikke se for meg hvordan halve livet mitt ville vært uten henne. Hele familien min har blitt utrolig glad i hunden, og sier at det å skaffe oss hund var det beste valget vi har gjort. Alt i alt har det vært minimalt med sorger, og maksimalt med gleder. Det er ufattelig hvor glad man kan bli i en hund. Lykke til med valpen! Anonymkode: 9b8a2...32f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ønsket meg hund hele livet, og når jeg ble tretten ga foreldrene mine endelig opp og lot meg få min egen valp. I år er det hunden min som blir tretten, mens jeg fyller 26, og jeg kan ikke se for meg hvordan halve livet mitt ville vært uten henne. Hele familien min har blitt utrolig glad i hunden, og sier at det å skaffe oss hund var det beste valget vi har gjort. Alt i alt har det vært minimalt med sorger, og maksimalt med gleder. Det er ufattelig hvor glad man kan bli i en hund. Lykke til med valpen! Anonymkode: 9b8a2...32f åhhh, nå gleder jeg meg bare enda mer!! Tusen takk. Anonymkode: 428c5...8c0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, finnbjarne skrev: vet ikke om jeg er i overkant hysterisk, men jeg kan bli ganske stressa med tanke på alt valpen må lære seg. Alt fra å ikke hoppe, kunne omgås med andre hunder, være alene hjemme, til basic lydighet. Kjenner ofte på alt dette ansvaret! Min valp er i underkant av 6 måneder, og kan masse allerede. Likevel klarer jeg ikke la være å tenke på alt det hun ikke kan.. Jeg kjenner på det samme; ansvaret det er å oppdra valpen. Min hund er 3 måneder gammel, og det er biting på absolutt ALT. Bjeffing og gneldring når han er trøtt. Klarer ikke falle til ro på et fang eller i hundesenga ved sofaen. Tissing og bæsjing inne dersom jeg i et lite minutt ikke følger med på ham. For ikke å snakke om skiten han drar med inn i på helt lys parkett... Men det går seg nok til, og oppdragelsen får jeg ta dag for dag. Anonymkode: 70d94...3df
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Fikk en liten valp i huset for rundt to mnd siden, og er stort sett glede. Hun har vært en stor motivasjon for å komme meg ut om dagene for turer, hun er veldig flink i å oppføre seg og en veldig happy-go-lucky type. Men selvfølgelig er det ikke bare solstråler med en valp. Må lære henne å gå på do ute, lære henne å sosialisere uten å hoppe, lære henne å gå skikkelig uten å dra på turene - og hun er fæl til å bli 'aggressiv' når vi leker og angriper fort føtter og armer. Men er definitivt mer positivt enn negativt, selv om det kanskje ikke virker slikt. En hund er et kjæledyr ulikt alle andre. Anonymkode: d6e47...c1c
Tabris Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 (endret) Gleder: - Selskapet - Turene - Treningene - Se hunden lære og utvikle seg - Samarbeidet Sorger: - Jobbe med usikkerhet og utrygghet - som aldri helt forsvinner - Når hunden ikke blir som du hadde trodd - Når de dør Endret 15. mars 2016 av Tabris
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Tusen takk for masse gode tilbakemeldinger! Anonymkode: 428c5...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå