AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Hei. Mine foreldre er skilt jeg er enebarn, og har nå fått beskjed om at min far på 47 år venter et nytt barn med sin nye( ferskt forhold) kjæreste . Jeg er snart 30 år og veletablert. Jeg sliter veldig med situasjonen og ønsker litt tanker rundt dette... Anonymkode: b353a...88d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig, har du pratet med han om dette? Anonymkode: b353a...88d
Bokdamen Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Klarer du sette ord på hva du synes er vanskelig med det? Hvis du klarer det, kan det være enklere å ha en samtale med noen som står nær deg. Dette er noe som sikkert vil være godt å snakke om og ikke bli gående å bære på alene. Kanskje det kan være godt å først få oversikt over egne følelser, så ha en ærlig samtale med din far. Hvordan er forholdet mellom deg og din far etter at han fikk ny kjæreste? Mellom deg og henne? Er det lenge til termin?
Gjest Splitterpine Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Føler med deg. Har dessverre ingen gode råd, annet enn å erkjenne følelsene dine. Her kommer en klem
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Ikke lenge til termin ca 3 mnd igjen. Det er vanskelig å si hva jeg føler men veldig mye frustrasjon, sinne , jeg er veldig skuffet over uforsvarligheten i situasjonen. Jeg forstår det slik at dette ikke var planlagt. Han er ingen ung mann lenger, selv om hun er betraktelig yngre med 1 barn på 10 fra før. Vi har et greit forhold, ikke spesielt nære men heller ikke "uvenner" Lurer veldig på hvordan dette kommer til å påvirke han, meg og vært forhold Anonymkode: b353a...88d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer veldig på hvordan dette kommer til å påvirke han, meg og vært forhold Herregud, bli voksen. Du er snart 30! Dette burde du klare å håndtere helt fint. Anonymkode: f4b41...437 32
EvaLena Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Det går så bra atte 😊 Uansett så må du jo bare akseptere det. Du får sikkert lov å være barnevakt etterhvert 😊
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Ingenting som tilsier du må ha kontakt med det nye søskenet.
Fireflies Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Trekk pusten dypt og kom deg over det. Både unge voksne og godt voksne får får ofte barn som ikke er planlagt. Det kommer til å bli koselig når ungen blir født. Har du barn selv? Da vil jo de kunne knytte seg sterkt til den nye i familien. Det kommer til å bli koseligere enn du tror. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Faren din er jo bare 17 år eldre enn deg, altså fortsatt ung. Hadde skjønt reaksjonen din dersom han var 67. Dette barnet vil jo ikke bli en rival for deg når aldersforskjellen er såpass stor. Anonymkode: 3f4d7...920 13
Gjest chisandra Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Du er voksen, så dette burde du takle.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være stas å endelig få søsken? Kanskje en uvant tanke, men det vender du deg nok fort til. Faren din må ha vært rundt 17 da du ble født, og er enda ikke "for gammel" til å få barn. Min venninne opplevde det samme i fjor, men faren hennes var 62 da. Syns det var verre. Gratulerer som kommende storesøster Anonymkode: 181e3...4a3 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Ingenting som tilsier du må ha kontakt med det nye søskenet. Er du seriøs? Om du mener faren eventuelt gjør noe galt, så er ikke det barnet som er på vei sin feil. Anonymkode: f86e6...026 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Du er "skuffet over uforsvarligheten i situasjonen"? Ærlig talt. Vi får nå tro at en mann på nesten 50 har ballast og erfaringer nok til å takle sitt eget liv og ta sine egne avgjørelser. Jeg har forståelse for at det kommer som et sjokk, men det er ikke din sak å mene så mye om det. Du kan jo ta det opp, men hva skal du si? Kritikk fra et godt voksent halvsøsken høres raskt ut som "Heeeey, jeg vil ha faren og arven min for meg selv!" dessverre. Anonymkode: 77120...541 16
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Jeg hadde blitt bra sur om faren min gjorde noe sånt. Går an å tenke litt før man får barn med gud og hvermann. En aldersforskjell på 30 år er ganske mye mellom søsken. Man får ikke samme forhold til de som en som er mer jevnaldrende. Ekkelt syns jeg det er. Anonymkode: 2dad7...6b7 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det slik at dette ikke var planlagt. Vel, var du et planlagt barn? Hvis faren din var sytten-atten da du ble laget tviler jeg i grunnen på det. Anonymkode: f4b41...437 17
Snurrepurre Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Han er ikke for gammel til å få barn når han pusher 50?? Når ungen er 20 så er pappaen nesten 70, og når 30-åringen skal gifte seg så er pappa 80, om ikke han har dødd av alderdom da.. Nei, jeg skjønner TS godt, det å få søsken når man er i startgropen til å få barn selv er kjipt. Barna får en bestefar som er mer opptatt av sin nye baby enn barnebarna. Snakker av erfaring. Det er LOV å syntes dette er kjipt. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Jeg synes du burde jobbe med et bedre forhold til far din, nye dama hans. også ta imot det nye medlemmet i familien . Jeg har 2 søsken som er ganske mye yngre enn meg på begge sider. De er gullklumpene mine. har så klart en annerledes forhold til de enn de som er 3 år yngre enn meg.Har de med på hytteturer, ferier osv. De har virkelig beriket livet mitt. Anonymkode: 3892b...5d7 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går an å tenke litt før man får barn med gud og hvermann. Dette er da hans andre barn på 30 år. Anonymkode: f4b41...437 18
peppermyntete Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer veldig på hvordan dette kommer til å påvirke han, meg og vært forhold Anonymkode: b353a...88d Det påvirker så mye som du lar det påvirke. Jeg skjønner at dette er en rar situasjon for deg, men vil du virkelig risikere forholdet ditt til faren din fordi han skal ha barn? Ja, han er kanskje litt gammel, men han kan fint leve lenger enn både deg og den nye kjæresten for den del. Jeg tror du bør ta en prat med han og forklare at du er usikker. Han forstår deg sikkert, men det er vanskelig å bevare et godt forhold hvis man ikke kommuniserer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå