Gå til innhold

Er kvinne og har adamseple...

Sp89123

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en ung kvinne som siden rundt 13-årsalderen har hatt noe som ligner på et "adamseple." Jeg ble født kvinne og har alt som følger med inkl. menstruasjon osv, så tror ikke jeg kan være "delvis mann." Dette er naturligvis ekstremt skjemmende og jeg får høre det til stadighet. Går ofte med hode bøyd eller med store skjerf for å skjule dette mest mulig, og blir veldig flau om jeg ser bilder av meg selv der adamseplet synes. Ser bestandig kommentarer om at man kan avsløre de som "egentlig er menn" ved å se på halsen deres, og jeg blir svært fortvilt i og med at jeg faktisk er en kvinne... så vidt jeg vet :icon_frown: 

Adamseplet er relativt lite, men jeg kan fortsatt se det om jeg tar hodet opp, og det har en spiss overflate. Har så veldig lyst til å fjerne dette og har ønsket dette i år etter år, men finner ingen klinikker i Norge hvor dette ser ut til å la seg gjennomføre. Er det mulig for meg å gå via fastlegen og for eksempel få det dekket på Ullevål der de uansett har en avdeling for transeksuelle, så kunne jeg gått der og fått hjelp likevel? Setter utrolig stor pris på svar, trenger virkelig hjelp/erfaring fra noen i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså, det har jeg også. Ganske stort også. Alle har vel det sånn egentlig? bare at man legger mer merke til det på seg selv.
Nei du kan ikke få operasjon eller dekket operasjon for å forminske adamseple.

Anonymkode: a7574...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plastic Heart

Både kvinner og menn har adamseple. Det er bare som regel mindre fremtredende hos kvinner. Du er ikke unormal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for hjelpen :) Dere aner ikke hvor mye det betyr for meg!

Tar det som en lettelse å høre at det er noe som "alle" har, så da er det i hvertfall ikke noe gale med meg kjønnsmessig (?) Problemet er at jeg ser mye på halsen til venninner, kjendiser osv (som også er kvinner) for å undersøke om de har samme grad av fremtredelse som meg, og det ser det ikke ut til at noen har.

Jeg har en faktisk rund (spiss) klump i øvre del av halsen som stikker ut i vinkel når jeg løfter opp hodet og som beveger seg når jeg svelger ... Har aldri sett en annen kvinne (som ikke er transeksuell) som har det samme som meg. Har lest på nettet og ser ut som at mange mener Megan Fox har et slikt type "adamseple" men det er ikke en fremtredelse av selve halsen (eller deler av halsen) jeg stusser over, men et faktisk adamseple, som en mann.

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grunnen til at det er mer fremtredende er nok at du er slank. Jeg tviler på at det er særlig stort og at folk kommenterer det er jo bare fordi de totalt mangler folkeskikk.

Jeg fikk kommentarer på mine store hender som tenåring, tror du det var gøy?

Anonymkode: d313d...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
18 timer siden, Sp89123 skrev:

Hei,

Jeg er en ung kvinne som siden rundt 13-årsalderen har hatt noe som ligner på et "adamseple." Jeg ble født kvinne og har alt som følger med inkl. menstruasjon osv, så tror ikke jeg kan være "delvis mann." Dette er naturligvis ekstremt skjemmende og jeg får høre det til stadighet. Går ofte med hode bøyd eller med store skjerf for å skjule dette mest mulig, og blir veldig flau om jeg ser bilder av meg selv der adamseplet synes. Ser bestandig kommentarer om at man kan avsløre de som "egentlig er menn" ved å se på halsen deres, og jeg blir svært fortvilt i og med at jeg faktisk er en kvinne... så vidt jeg vet :icon_frown: 

Adamseplet er relativt lite, men jeg kan fortsatt se det om jeg tar hodet opp, og det har en spiss overflate. Har så veldig lyst til å fjerne dette og har ønsket dette i år etter år, men finner ingen klinikker i Norge hvor dette ser ut til å la seg gjennomføre. Er det mulig for meg å gå via fastlegen og for eksempel få det dekket på Ullevål der de uansett har en avdeling for transeksuelle, så kunne jeg gått der og fått hjelp likevel? Setter utrolig stor pris på svar, trenger virkelig hjelp/erfaring fra noen i samme situasjon

Du vet det er dette, og ikke en cyste el.l..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev:

Du vet det er dette, og ikke en cyste el.l..?

Har hatt det i 6 år, og kjennes ut som brusk/skjelett.. Bør jeg sjekke ut om det kan være en cyste? Er det mulig å ha en slik i halsen som er såpass spiss, men ikke "ruglete" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også en adamseplelignende sak og er født kvinne. Men jeg er veldig slank, og dersom du også er slank vil jo halsanatomien være mer prominent enn dersom man har mer fett på kroppen, inkludert halsen. Jeg har aldri tenkt noe særlig over det.

Anonymkode: 88db7...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert bare strupehodet ditt...

Anonymkode: 69efe...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...