Gå til innhold

Samvær og trøbbel med barnepass/overnatting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min ekskone har delt samvær når det gjelder vårt barn, altså annenhver uke, noenganger et par dager mer og andre ganger mindre, alt ettersom hvordan det passer seg med hensyn til barnets aktiviteter, jobb osv! Dette fungerer bra for oss alle og vi voksne har til nå samarbeidet godt!

Det er jeg som har barnet denne uken, men det har imidlertid dukket opp en situasjon (kurs utenbys) som gjør at jeg ikke kan hente barnet etter skolen på torsdag! Mor har derfor sagt at hun gjerne henter og har barnet i et par timer den ettermiddagen! Det er til stor hjelp, men det aller beste hadde vært om barnet også kunne overnattet hos mor denne natten, da jeg uansett ikke vil være tilbake før etter leggetid!

Mor er i mot dette, da en overnatting hos henne i "feil" uke ikke vil være bra for barnet. Jeg mener at så lenge barnet er hos sin mor, i sitt hjem, i sin egen seng med sine egne ting så burde det være uproblematisk?

Er det bedre for barnet å sove hos en annen slektning i stedet? Jeg trenger innspill! 

Barnet er 6 år og vi har hatt delt samvær i 3 år!

 

 

Anonymkode: 994aa...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det noe galt i at barnet er hos mor en natt i "feil" uke når dere åpenbart allerede forlenger ukene hvis det passer til barnets aktiviteter?

Hvis hun er så vrang så ville jeg heller skaffet barnevakt fra barnehagen er ferdig og at barnet ikke er hos mor i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre mor har planer for kvelden fra før, så ser jeg ikke problemet. En 6-åring skjønner såpass at dette ikke bør være noe problem, spesielt ikke når dere allerede forkorter/forlenger ukene slik det passer best.

Kunne forstått mor litt om det var en 2-3-åring, men selv da ville det nok egentlig ikke vært noe problem så lenge det ikke skjer så ofte. Det er jo mor og far det er snakk om her! 

Har samme opplegg med min ex og barnet, slik at vi er begge veldig fleksible ift jobb og barnet, og det går helt fint med 5-åringen her i hvertfall. Hun syns det bare er stas å få en kveld/natt hos den hun ikke er hos den uken, da det fortsatt blir litt savn i løpet av uken. 

Anonymkode: e09b8...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke mor passe hjemme hos deg, og legge barnet der? (Selv om det sikkert hadde vært mer forvirrende, men da lærer kanskje mor.. )

Anonymkode: 64c18...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Mor har ingen planer den kvelden, men jeg kan selvsagt ikke tvinge henne til å ha barnet likevel!

Det blir nok til at det blir overnatting hos annet familiemedlem i stedet..

Anonymkode: 994aa...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...