AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Jeg og en venninne skal på hyttetur fredag-søndag, og tenker å ta et par joggeturer og skiturer i løpet av oppholdet. Det er dessverre ikke innlagt vann og dusj på hytta, og derfor er det ikke muligheter for å få vasket seg ordentlig. Som en nødløsning brukes det kun våtservietter for å få en liten "kattevask". Er det dumt å legge inn så mye aktivitet i løpet av oppholdet, siden vi kommer til å bli svett og ikke får dusjet ordentlig? Vil ikke bli syk etter oppholdet, så da må vi heller vurdere noe annet hvis det er stor risiko. Anonymkode: c7dbc...4b2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Det er ikke innlagt vann, sier du, men noe vann er det helt sikkert i nærheten. Enten en kran på utsiden, eller at dere tar med vannkanner. Et par liter kokt vann, blandet ut med et par liter kaldt vann, et vaskefat, en såpe, og en vaskeklut, og du er i mål. Og du blir ikke syk av å ikke få dusjet ordentlig i løpet av to-tre dager, det går mer på velvære enn helse. Anonymkode: d6cd3...aee 22
Oz- Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Varm vann og ta med deg en vaskeklut! Jeg pleier å ha håret i hestehale og så flette "halen", da blir ikke håret så svett på ski-/joggetur. God tur:-) 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke innlagt vann, sier du, men noe vann er det helt sikkert i nærheten. Enten en kran på utsiden, eller at dere tar med vannkanner. Et par liter kokt vann, blandet ut med et par liter kaldt vann, et vaskefat, en såpe, og en vaskeklut, og du er i mål. Og du blir ikke syk av å ikke få dusjet ordentlig i løpet av to-tre dager, det går mer på velvære enn helse. Anonymkode: d6cd3...aee 12 minutter siden, Oz- skrev: Varm vann og ta med deg en vaskeklut! Jeg pleier å ha håret i hestehale og så flette "halen", da blir ikke håret så svett på ski-/joggetur. God tur:-) Takk for svar! Det er ganske langt til nærmeste vann, så det er ikke mulig å ta med seg masse vann og begynne å blande. Men mulig vi får til en liten vaskebalje som vi kan bruke en klut i Og så har vi jo våtservietter. Vet det kanskje virker grisete å ikke få dusjet ordentlig før vi kommer hjem søndag kveld, og jeg gleder meg heller ikke til følelsen av å føle meg svett og ekkel. Men sånn er det jo noen ganger. Anonymkode: c7dbc...4b2
Gjest Uhumskheter Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det er ganske langt til nærmeste vann, så det er ikke mulig å ta med seg masse vann og begynne å blande. Men mulig vi får til en liten vaskebalje som vi kan bruke en klut i Og så har vi jo våtservietter. Vet det kanskje virker grisete å ikke få dusjet ordentlig før vi kommer hjem søndag kveld, og jeg gleder meg heller ikke til følelsen av å føle meg svett og ekkel. Men sånn er det jo noen ganger. Anonymkode: c7dbc...4b2 Sånn er det på hytta, da ender man opp med å lukte hytte. Smelt snø, det gjør alltid vi.
Pearl2.0 Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Nytt undertøy og rene klær gjør ofte susen og man føler seg mer fresh☺ intimservietter og tørke bort litt svette med håndkle holder fint hvis det ikke er snakk om så mange dager☺ 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 11 minutter siden, Uhumskheter skrev: Sånn er det på hytta, da ender man opp med å lukte hytte. Smelt snø, det gjør alltid vi. 4 minutter siden, Perle skrev: Nytt undertøy og rene klær gjør ofte susen og man føler seg mer fresh☺ intimservietter og tørke bort litt svette med håndkle holder fint hvis det ikke er snakk om så mange dager☺ Hvordan lukter man hytte? Det er jo ikke snakk om mange dager. Vi drar dit på torsdag, og er hjemme igjen søndag kveld, så da får vi jo dusjet når vi kommer hjem. Anonymkode: c7dbc...4b2
herremann Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 fyll ei balje med vann og bruk en klut med litt såpe. kan ikke skjønne at dette skal være så vanskelig. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 6 minutter siden, herremann skrev: fyll ei balje med vann og bruk en klut med litt såpe. kan ikke skjønne at dette skal være så vanskelig. Problemet er jo at det ikke er vann der Det er langt til nærmeste vann, så det eneste vi får tatt med oss er flasker med litt vann i sekkene. Anonymkode: c7dbc...4b2 1
Pearl2.0 Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lukter man hytte? Det er jo ikke snakk om mange dager. Vi drar dit på torsdag, og er hjemme igjen søndag kveld, så da får vi jo dusjet når vi kommer hjem. Anonymkode: c7dbc...4b2 Skjønner ikke hvorfor du siterte meg her?☺
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at det ikke er vann der Det er langt til nærmeste vann, så det eneste vi får tatt med oss er flasker med litt vann i sekkene. Anonymkode: c7dbc...4b2 Det er da vinter, dvs snø ute! Man tar inn snø, koker opp evt setter over ovnen, og får dermed smeltet til vann for å vaske seg med. Anonymkode: 359a0...2df
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lukter man hytte? Det er jo ikke snakk om mange dager. Vi drar dit på torsdag, og er hjemme igjen søndag kveld, så da får vi jo dusjet når vi kommer hjem. Anonymkode: c7dbc...4b2 Men inntil du får dusjet lukter du "hytte", altså dere lukter som om dere har vært på hytta hele helgen uten innlagt vann. Anonymkode: 886fa...34f 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lukter man hytte? Det er jo ikke snakk om mange dager. Vi drar dit på torsdag, og er hjemme igjen søndag kveld, så da får vi jo dusjet når vi kommer hjem. Anonymkode: c7dbc...4b2 Ja, det er akkurat det. Det er ikke snakk om mange dager, og dere får vasket dere der oppe, og dusjet når dere kommer hjem. Det er ikke noe problem. Anonymkode: d6cd3...aee 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg innbiller meg at det ikke er/var så vanlig å bygge hytter på steder fullstendig uten vann? Og spesielt ikke hvis det ikke er bilvei helt frem, for da er det jo veldig begrenset hvor mange dager man kan være der i slengen? Er du helt sikker på at det ikke finnes en bekk, en brønn eller noe i nærheten til å hente vann fra om det ikke er snø? Anonymkode: 703f2...836
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg innbiller meg at det ikke er/var så vanlig å bygge hytter på steder fullstendig uten vann? Og spesielt ikke hvis det ikke er bilvei helt frem, for da er det jo veldig begrenset hvor mange dager man kan være der i slengen? Er du helt sikker på at det ikke finnes en bekk, en brønn eller noe i nærheten til å hente vann fra om det ikke er snø? Anonymkode: 703f2...836 Ja, helt sikker. Det er venninnen min sin familie som eier hytta, og de har eid den lenge, så de vet nok helt sikkert om det er vann der eller ikke. De pleier aldri å være der særlig lenge, da Anonymkode: c7dbc...4b2 1
peppermyntete Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt sikker. Det er venninnen min sin familie som eier hytta, og de har eid den lenge, så de vet nok helt sikkert om det er vann der eller ikke. De pleier aldri å være der særlig lenge, da Anonymkode: c7dbc...4b2 Hvorfor ignorerer du alle forslag om å smelte snø? Du vet, snø som smelter blir vann.. Kok opp og voila! Dere kan vaske dere skikkelig. 5
minister-mio Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Etter skituren hadde jeg smeltet snø for å vaske meg, joggeturen hadde jeg spart til jeg kom hjem.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 Gni dere selv med snø, det vasker bort noe av svetten. Fyr opp i hytta først, så dere kan komme inn til en varm hytte etter snøbadet. Ellers fungerer klutvask veldig fint. Fyll en gryte med snø og sett oppå ovnen, dere må fyre uansett. Anonymkode: f9707...045
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 Vask med våtservietter, skift til rene klær og gjør det beste ut av det. Jeg pleier aldri styre med å smelte snø og vaske meg med klut for noen skarve dager på hytta. Du blir ikke syk av å ikke dusje på et par tre dager, og du blir kvitt lukten med våtservietter og rene klær. Hadde aldri giddet å stått og kokt vann, blandet det ut, tatt med klut stått og vasket meg på soverommet i en mørk tømmerhytte. Hadde neppe følt meg så mye freshere eller renere av vask med klut enn våtservietter uansett. Det er bare for en kort stund. Anonymkode: bc38c...87e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 24 minutter siden, peppermyntete skrev: Hvorfor ignorerer du alle forslag om å smelte snø? Du vet, snø som smelter blir vann.. Kok opp og voila! Dere kan vaske dere skikkelig. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gni dere selv med snø, det vasker bort noe av svetten. Fyr opp i hytta først, så dere kan komme inn til en varm hytte etter snøbadet. Ellers fungerer klutvask veldig fint. Fyll en gryte med snø og sett oppå ovnen, dere må fyre uansett. Anonymkode: f9707...045 Jeg ignoerer ikke forslag om å smelte snø Vi skal nok få til en liten balje med vann og en klut, i tillegg til våtservietter. Men for meg er dette uansett ikke å dusje ordentlig, og det er derfor jeg spør her: Er det dumt å gå et par dager uten å få dusjet ordentlig, når vi skal både jogge og gå på ski? Jeg vet jo at vi får bort det verste med feks. våtservietter, men det er fortsatt ikke snakk om en skikkelig dusj hvor vi får bort all skitt. Har hørt at det kan føre til sykdom å ikke dusje etter svetting, og derfor spør jeg. Vil ikke bli syk, naturligvis. Anonymkode: c7dbc...4b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå