Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 How Humanist Are You? https://humanism.org.uk/humanism/how-humanist-are-you/ Jeg fikk We calculate you are 77% humanist. You are a humanist, or very close to humanist thinking. Many people are, often without even knowing it.
Gjest Stringfellow1 Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 We calculate that you are 67 % humanist. You may be an agnostic, or culturally religious.
Pawn Hearts Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 90 prosent. Jeg var delt i noen av spørsmålene, så jeg balanserte det ved å velge det "korrekte" humanistiske svaret på to av dem mens jeg bevisst svarte "feil" på det tredje. Men det er en grunnleggende feil i premissene siden humanismen i historisk forstand fint har latt seg forene med gudstro, og religiøse humanister vil få problemer med en del av spørsmålene.
pautina Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 We calculate you are 71% humanist. Hmm ble glad jeg, trodde i grunn jeg sto i fare for å være for arrogant på dette området:)
Gjest Badebuksa Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 For en idiotisk test, jeg tok den og det er helt tydelig at de ikke har peiling på hva de snakker om. Jaja, kan ikke annet enn å le! Jeg er 8% "humanist". Det er 8% for mye. Greit nok at jeg har mine perioder der jeg tviler på meningen med livet, men det får da være måte på.
Gjest cheshirecat Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Tok testen og fikk 77% men synes det er merkelig at den hadde så mange spørsmål som satte religion opp imot humanisme. Kan ikke religiøse også være humanetikere?? Eller agnostikere? Hvis så, hva er vitsen med å sette slike enten-eller spørsmål ..?!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 For en teit undersøkelse Anonymkode: 24542...278
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en teit undersøkelse Anonymkode: 24542...278 For et teit svar. Hva er poenget med å skrive i tråden om du bare skal oppføre deg som en liten drittunge ?
Mann 42 Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Jeg ble skåret til å være 100% humanist. Så nå er det offisielt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 14 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: For et teit svar. Hva er poenget med å skrive i tråden om du bare skal oppføre deg som en liten drittunge ? For et teit svar. Hva er poenget med å svare meg om du bare skal oppføre deg som en liten drittunge ? Anonymkode: 24542...278 1
Mann 42 Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en teit undersøkelse Anonymkode: 24542...278 Hva var det du syntes var teit med undersøkelsen?
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et teit svar. Hva er poenget med å svare meg om du bare skal oppføre deg som en liten drittunge ? Anonymkode: 24542...278 jeg forstår du er 5 år gammel.
pautina Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 4 timer siden, Badebuksa skrev: For en idiotisk test, jeg tok den og det er helt tydelig at de ikke har peiling på hva de snakker om. Jaja, kan ikke annet enn å le! Jeg er 8% "humanist". Det er 8% for mye. Greit nok at jeg har mine perioder der jeg tviler på meningen med livet, men det får da være måte på. Hmm , bare 8% er fryktelig lite, jeg håper de fleste religiøse er men humanistiske enn det. Det er da ikke ingen mening med livet som gjør deg til humanist? Dette var litt nifst synes jeg at hvis man er religiøs så skal man ikke tro på menneskeverd? 1
Gjest Egiett Skrevet 17. mars 2016 #19 Skrevet 17. mars 2016 Jeg endte på 38 % eller noe slikt, men syntes egentlig testen var litt tullete. Det er tydelig et behov for å sette religion og humanisme opp mot hverandre, på mange av spørsmålene også i humanismens favør. Jeg var delt i mange av spørsmålene, da jeg har mange verdier til felles med humanismen. Det er ikke slik at jeg som kristen lar livet mitt dikteres av hva som står i ei gammel bok, og ikke evner å tenke selv. Jeg har tenkt og reflektert over mye av det Bibelen sier, og driver stadig og vurderer om jeg kan stå inne for de verdiene både Bibelen og religiøse ledere forkynner - og har kommet fram til at den kristne tro og livssyn er noe jeg selv kan stå inne for.
Vulpes Skrevet 17. mars 2016 #20 Skrevet 17. mars 2016 100% humanist. Passer jo godt, da jeg anser meg selv som en human-etiker og ateist. I think the universe: Is a natural place and can be understood best through science.On the question of whether there's a god: I see no evidence for any gods or goddesses, so I don't think they do exist. I can tell right from wrong by... Thinking for myself about the probable consequences of my actions and their effects on others. I am most likely to believe something is true if: Trustworthy people tell me they've seen evidence that they judge to be valid.(Her måtte jeg tenke litt, ettersom jeg også vurderte « I personally see evidence that I judge to be valid.», men så kom jeg fort frem til at jeg verken har kapasitet, myndighet eller kompetanse til å skulle se alle bevisene på egenhånd, så jeg må stole på andre. Hvis ikke trenger jeg mange livsaldere til å kunne studere alt innen forskning, medisin og vitenskap.) When I die... I see no evidence that I will continue in any way, so death will most likely be the end of me. Other animals should be treated... With respect because they can suffer too.The meaning in my life comes from: My connections with others, my experiences, and the emotions I feel.(Jeg tror ikke at livet har noen forutbestemt mening, men jeg mener jo jeg personlig kan finne flere ting som gir mitt liv en følelse av mening og innhold.) Other people matter and should be treated with respect because... They are people with feelings like mine. When it comes to religion, I think governments should: Be impartial - governments should not favour or discriminate against any person because of religion.When I look at a beautiful natural view I think that... We ought to do everything possible to protect this for future generations.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå