Gå til innhold

Kan yoga være bra for en med smerter/ryggplager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pådratt meg en stygg ryggskade på jobb. Den er blitt endel bedre, men sliter med å være veldig stiv og plaget med smerter i perioder. Vanlig fysio og turgåing har ikke hjulpet. Er delvis tilbake i jobb, og merker det tar på for ryggen og smertene når jeg er/har vært på jobb.

Har ikke trent aktivt på mange år, men alltid vært aktiv med mye turer etc. Har blitt litt nysjerrig på yoga - også fordi jeg plages med mye bekymringer og lurer på om dette kan være bra for meg. Men kan absolutt ingenting om yoga.. Men kunne det være bra for en i min situasjon? 

Anonymkode: 1ca28...7e4

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Yoga er bra for både kropp og sinn - så kjør på. Men ingenting er bedre for ryggplager enn turgåing i ulent terreng. :) 

Skrevet (endret)

Yoga kan absolutt være bra for en med ryggsmerter. men det kommer helt an på skaden din. Ta kontakt med et seriøst yogastudio og forhør deg med fysioterapeuten din, så får du svar på om det er noe for nettopp deg. 

Ellers har incognita helt rett, ulendt terreng er alfa omega for de fleste med ryggplager

1 minutt siden, incognita skrev:

Men ingenting er bedre for ryggplager enn turgåing i ulent terreng. :) 

Endret av Oz-
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilken ryggskade du har, men roing skal være bra. Yoga er en del styrke i kjernemuskulaturen som også er bra for ryggen. Jeg selv fikk prolaps, jeg jogget den bort. Startet med å ikke greie å løpe mer enn 10sek pga smerter, nå løper jeg så langt kondisen vil og ryggen er ikke noe som påvirker meg lenger. Skal sies at legen nesten nektet meg å jogge, men det er kun det som har gjort meg bra. Så kanskje hør med fysio og lege før du starter på noe intenst

Anonymkode: 864de...d41

AnonymBruker
Skrevet

Yoga kan absolutt være til hjelp for vond rygg, det er er gjort en rekke studier på at yoga kan hjelpe vonde rygger. :)

Anonymkode: 3a1a1...a19

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt! Jeg har slitt med ryggplager i mange år, og yoga er det eneste som holder det i sjakk.

Hvis du har lite erfaring med yoga er det viktig at du får hjelp hos et skikkelig yogastudio, og ikke bare hiver deg med på yoga på et tilfeldig treningsstudio.

Anonymkode: 7d3b2...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...