AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Vi har alt for dårlig fantasi når det gjelder fiskeretter, og lager stort sett det samme hver gang. Lurte derfor på hva dere pleier å lage når dere skal ha fisk til middag? Barnet i huset er sju år og liker egentlig fisk, men er skeptisk til sterke smaker. Anonymkode: 1494b...eb4
skruf Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Her er jentungen sin favoritt lettsaltet torsk med potetmos og sprøstekt bacon! Strør salt over fisken kvelden i forveien og lar det ligge over natta. Koker opp vann og lar fisken trekke til den er ferdig. Lager potetmos selv. Det er også godt å dele opp fisken i biter (torsk eller sei), visp sammen egg i en bolle og ta griljermel/salt/pepper i en annen. Dypp fiskebitene i egg, deretter oppi griljermelet og stek i smør på stekepannen. Serveres med hvilket som helst tilbehør dere liker best. Stekt løk og potet er veldig godt til, og en klatt rømme ved servering. Du kan og lage "havets skattekiste": ta alu-folie i passende størrelser (porsjonsbiter), legg i biter av laks, gulrot, purreløk, blomkål, brokkoli (hva dere liker av grønnsaker), en klatt smør og en klatt rømme. Strø over salt og pepper, og pakk det sammen. Stekes i stekeovnen på 200g i ca 15min. Veldig godt med ris til.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Her er det laks med pasta og fløtesaus. Anonymkode: 70900...0ea 1
ekkoet Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Både vi og barna (4,7) liker denne godt når det skal være raskt og enkelt. http://www.stabburet.no/Merker-Produkter/Kategori/Middag/Kokkeklar-middag/STABBURET-KOKKEKLAR-FISKESUPPE-800g Sper på med noen suppeboller og laget pitabrød/hvitløksbaguette til. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Hjemmelagde fiskekaker, er gjort på et kvarter å lage med foodprocessor. Med feks ovnsbakte rotgrønnsaker til, og kanskje en rømmesaus som dip ved siden av. Fish and chips der man selv panerer og steker fileter av hvit fisk (jeg synes rødspette er godt om du finner), båtpoteter og puré av frosne erter og litt creme fraiche. Jeg synes ellers en sitronbåt er et must til begge retter - gjør alltid fiskeretter friskere. Anonymkode: b29f4...8f2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Kok torsk å nokke grønnsaker til Laga det til meg sjøl! Anonymkode: f4abf...900
Gjest bruker83924 Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 En storfavoritt som barn var fiskegryte i terteskjell/smørdeig. Lag en tykk hvit saus av smør, mel, fiskebollekraft og melk. Ha i ønsket grønnsaker, vi ha bleid å bruke erter, gulerøtter, og blomkål. Husk å skjær de i små biter. Ha i laks og fiskeboller, som har blitt skjært i passe biter. På slutten har du reker i. Serveres da i terteskjell, toppet med aspargis. Vi har pleid å bruke pakkene med smørdeig, som finnes i frysedisken på nesten alle butikker. Disse deles i to, også risser man inn en passe stor firkant øverst. Etter de er stekt blir det som en boks med lokk. Skjær av lokket, og ha fiskegryta oppi.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Hjemmelagde fiskpinner/nuggets med dip Hjemmelagde fiskekaker Hjemmelagd fiskegrateng Fiskesuppe/fiskegryte Pasta,laks,erter(her i huset går erter ned på høykant) og hvitsaus Laks i pitabrød med grønnsaker Fiskeburger Fisk i form Fisk i folie Lakselasange(eller annen fisk) Høres kanskje sært ut,men det er faktisk veldig godt. http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Lasagne-med-laks Anonymkode: 39959...e91
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Fiskegrateng pleier å være greit for småkresne barn. Anonymkode: 9a5c8...f7a
Kristanna Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Kjøper de 80% fiskekakene og serverer i hamburgerbrød, hjemmelagde pommes frites ved siden av Hjemmelagde fiskepinner, det går superraskt å lage Har også en ovnsrett som barna liker, torskefileter som krydres med pepper og provencekrydder. Serveres med ovnsbakte poteter og peppersaus. Lager også Hellstrøms fiskegrateng, den faller nok desidert best i smak
Gjest Tekola Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Ryddet for kontaktannonse og tull. Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Fiskekaker og salat i pitabrød Anonymkode: 21f89...25a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 Sushi? Mange barn liker det. Bare dropp wasabien. Anonymkode: adc1e...c5d
anybody Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 Tacotorsk var min favoritt da jeg var liten, lik denne oppskriften men med tacochips i formen https://www.coop.se/recept--mat/recept/t/tacofisk/
Amys Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Fiskegrateng med makaroni, stekt torsk med hvit saus og bacon og fiskeboller er mine (1 og 3 år) veldig glade i. Og sushi med laks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå