Gå til innhold

Utedress, 74 for lite og 80 for stort? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei lita jente på 1 år som skal være med på hytta i påsken. Vi har en parkdress i str 74 som er småtrang. Den er heller ikke vanntett, så det er uaktuelt å bruke den når hun skal leke ute uansett. Vi fikk også en vinterdress i str 80 for en stund siden fra Kappahl, men den er enda for stor! Hun må ha en dress som hun kan bruke nå om våren og jeg aner ikke hvilken dress som kan passe henne. Vil en softshelldress virke mindre stor pga. stoffet enn en tykk vinterdress? Vil en slik i str 80 passe bedre da? Vet dere om noen dresser som er små/store i størrelsen, annet enn Reima (for dyrt)?

Anonymkode: 470ac...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske store forskjeller på str i forskjellige merker. Mange synes at Name it sine softshelldresser er små i str, så kanskje prøve en sånn i str 80? Kan være du må brette den opp litt i armer og ben nå i starten, det må vi på den vi har til vår på 13 mnd som er lang og tynn. De ligger på 599,-

om ikke har barnashus tilbud på skalldresser nå, blant nnet reima sine. Vi har også en reima tec dress i str 80, den er kortere enn name it sin og passer best på vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SjiraffenLaffen skrev:

Det er ganske store forskjeller på str i forskjellige merker. Mange synes at Name it sine softshelldresser er små i str, så kanskje prøve en sånn i str 80? Kan være du må brette den opp litt i armer og ben nå i starten, det må vi på den vi har til vår på 13 mnd som er lang og tynn. De ligger på 599,-

om ikke har barnashus tilbud på skalldresser nå, blant nnet reima sine. Vi har også en reima tec dress i str 80, den er kortere enn name it sin og passer best på vår. 

Tusen takk for svar! Jeg har også sett på Name it sine, de er kjempefine. Jeg var innom Barnas Hus for bare noen dager siden og da var det ribbet for tilbudsvarer. Vi får ta turen innom Name it og prøve da :) Lang kjørevei, så tenkte jeg måtte høre om råd først :)

TS

Anonymkode: 470ac...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg har også sett på Name it sine, de er kjempefine. Jeg var innom Barnas Hus for bare noen dager siden og da var det ribbet for tilbudsvarer. Vi får ta turen innom Name it og prøve da :) Lang kjørevei, så tenkte jeg måtte høre om råd først :)

TS

Anonymkode: 470ac...68a

Vi har som sagt Name it sin også, fikk i gave i str 86 for det hadde hun som jobbet der ment at en 1 åring skulle ha, måtte bytte til 80, litt lang på armer og ben men er bare å brette de opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SjiraffenLaffen skrev:

Vi har som sagt Name it sin også, fikk i gave i str 86 for det hadde hun som jobbet der ment at en 1 åring skulle ha, måtte bytte til 80, litt lang på armer og ben men er bare å brette de opp :) 

Hvilken størrelse bruker ettåringen din i vanlige klær? Bretter dere opp ermer og bukser der også? :)

TS

Anonymkode: 470ac...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte utedresser er store i str og må som oftest ned en str i dresser. Har ei på 2 år som ligger rett over gjennomsnittet på høyde/vekt, men hun bruker allikevel str.80 i utedress (det er Didriksons og de har bare str.80 og 90, og 90 ble altfor stor). 

Anonymkode: 76f3b...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ofte utedresser er store i str og må som oftest ned en str i dresser. Har ei på 2 år som ligger rett over gjennomsnittet på høyde/vekt, men hun bruker allikevel str.80 i utedress (det er Didriksons og de har bare str.80 og 90, og 90 ble altfor stor). 

Anonymkode: 76f3b...d4d

Oi! Ja, da må de være store i størrelsen... Dressen i 74 ser jeg er fra Coop, kjøpt brukt. Den er langt i fra stor. Jeg vil tro at andre vinterdresser har lett for å bli store fordi det er så tykke og stivere i stoffet? Jenta vår forsvinner helt i vinterdressen i str. 80. :fnise:  -ts

Anonymkode: 470ac...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse bruker ettåringen din i vanlige klær? Bretter dere opp ermer og bukser der også? :)

TS

Anonymkode: 470ac...68a

Der brukes det nå 86, hoppet fra 74 til 86 :P bretter ikke opp noe særlig der, noen plagg bare. Lang og tynn.

men som ab under her skriver, ofte er uteklær romsligere i str enn inneklær, skal jo kunne ha plass til litt mer under de.

 

edit: har en vinterdress fra Nordbjørn i str 80, den er også sikkelig romslig og ikke så lett å brette opp siden den er tykk.

esit2: reima tecen i 80 er minst og passer best til vår nå, trenger ikke å brettes opp. 

Endret av SjiraffenLaffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...