Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hvor lenge sponser tannfeen tannfelling? Gjør man det når det er tannfelling i 10-12 års alder også?

Endret av makkapakka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det var melketenner. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er melketenner :) Hvor mye gir dere?

Jeg har ikke så ofte cash, men tar det jeg finner av mynter. 
Har jeg "planlagt" blir det 20-25 kr :) 5åringen syns det er spennende om det så hadde vært 1 kr.

Merker en del yngre er det om å gjøre å gi 100 lapper og sånn... snakk om å gjøre ungene kravstore!
Da forsvinner jo den symbolske virkningen. Jeg overfører 150 kr hver mnd, av og til mer til deres bankkonto, så det får jaggu holde. I tillegg skjemmer jeg de vekk når jeg får lønn og tar en tur på kjøpesenteret, da får de gjerne litt cash selv så de får betale selv, det er stas :) 

Så jeg skjemmer de vekk ja - men ikke på tannfeen, der er det greit å ha en sum syns jeg, og det med noen mynter er stor stas :) Det blir liksom litt mer magisk da. Sedler er ikke magiske...

Anonymkode: 06288...373

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er melketenner :) Hvor mye gir dere?

Anonymkode: 06288...373

Vi har ligget på 20-30 kr hver gang nå :) (Og jeg tipper jeg er av de yngre du er inne på) Tannfelling begynner jo gjerne når de ikke har så stort begrep om hvor mye penger det er, og de blir jo glade bare det er noe der! Penger fra tannfeen er en ekstra-ting hvor e kan bruke det på hva de vil, eller spare det i lommeboka.. Ikke noe de må legge i bøssa for å ta lappen om 13 år :)
Dog, mitt barn mistet en tann når vi var på ferie med bestemor - da var summen plutselig oppi 60-80 ,- men det skjønte jo ikke lille :) 

Anonymkode: 01762...cb5

Skrevet

Så lenge det er melketenner, ja. Det ser ut til at vår tannfé har lagt seg på 20 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...