Gå til innhold

Reise alene til Roma. Tenker du at det er stusselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har funnet en veldig bra pakkepris med avreise om noen uker. Er singel og ingen av mine venner er noe spontane av seg. Dette er også med avreise på en onsdag, tilfeldigvis da jeg har fri, men de fleste har jo ikke det. Så jeg tenker at hvis det skal bli noe av denne turen nå så må jeg bare hoppe i det alene. Men er det stusselig? å reise alene til en så romantisk by? 

Anonymkode: 8688d...b0c

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet en veldig bra pakkepris med avreise om noen uker. Er singel og ingen av mine venner er noe spontane av seg. Dette er også med avreise på en onsdag, tilfeldigvis da jeg har fri, men de fleste har jo ikke det. Så jeg tenker at hvis det skal bli noe av denne turen nå så må jeg bare hoppe i det alene. Men er det stusselig? å reise alene til en så romantisk by? 

Jeg ville absolutt ha hoppet på dette!
 Å reise aleine er faktisk den aller beste måten å reise på!
 Da slipper man også å måtte ta hensyn til alle andre - som man reiser sammen med - heile tiden!

Anonymkode: ca8cd...4b5

• Liker 7

Stusslig ?  Nei. Absolutt ikke.

Du får oppleve Roma med alle sanser og med et åpent blikk. Du får oppdage og undersøke, smake, se og le med andre besøkende og med Romas befolkning.

Ønsket deg en fantastisk tur :)

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville absolutt ha hoppet på dette!
 Å reise aleine er faktisk den aller beste måten å reise på!
 Da slipper man også å måtte ta hensyn til alle andre - som man reiser sammen med - heile tiden!

Anonymkode: ca8cd...4b5

Ikke sant? Er det jeg prøver å fortelle meg selv. Og jeg har så mye å lære på dette. Jeg har aldri reist alene før og jeg er 30(!!) år..Trenger å utfordre meg selv litt.

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
6 minutter siden, John_Felipe skrev:

Hvor mye kom pakkereisen på og fra hvilken selskap? Har selv tenkt å dra til Roma men bare sjekket flybilletter hittil for 1300kr begge flygninger direkte (tirs-man) på Norwegian

2400, fem dager fra 13 April. Expedia:)

AnonymBruker

Jeg planlegger også å reise alene :) Blir litt lengre tur da, noen uker kanskje. Flere som har hintet frempå om å reise med meg men denne turen ønsker jeg rett og slett å ta alene. Mye mer spennende å se hva som skjer da, men kan gjøre som man vil, følge egne innfall osv. Det helt motsatte av stusselig med andre ord :) 

Anonymkode: f47c0...b91

Det går helt fint å reise til Roma alene :) Joda, byen er romantisk. Men det er ikke slik at alle som reiser der er nyforelskede par :) Når du drar alene så kan du jo gjøre akkurat som du vil når du vil. Du slipper å måtte vente på andre eller måtte innstille deg etter deres ønsker for turen. 

Annonse

AnonymBruker

Dere som har erfaring med å reise alene: Hvordan føles det å sitte alene på restaurant og kafe? Er det ubehagelig? Det er nok det som skremmer meg mest ved reisen. Også det å finne frem til hotellet fra flyplassen, hehe.

Ts

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har erfaring med å reise alene: Hvordan føles det å sitte alene på restaurant og kafe? Er det ubehagelig? Det er nok det som skremmer meg mest ved reisen. Også det å finne frem til hotellet fra flyplassen, hehe.

Ts

Og hvordan blir man mottatt som enslig kvinne når man går gatelangs om kvelden? Er italienere litt samme type som tyrkere og grekere, veldig flørtete og pågående osv? Eller mye mer sofistikerte?:)

Annonse
AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så har jeg aldri tenkt noe særlig over om jeg sitter alene på en kafé. Jeg tok meg en tur i operaen forrige gang jeg reiste alene og kom i kontakt med en sjarmerende, eldre mann som lærte meg masse om stykket vi så. Det hadde aldri skjedd om jeg hadde selskap.

Jeg pleier å gjøre det enkelt for meg selv og ta taxi fra flyplasset til hotellet, om jeg da ikke har vært der eller i området før. 

Anonymkode: 36e44...bb6

• Liker 4

Synes det høres fantastisk ut! Ta med bok eller avis på café/restaurant, men tror du venner deg kjapt. :) I andre land er jo det vanligere å spise ute "hele tiden" og ikke bare i festlige lag.

God tur!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...