AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Eller er det til mors glede? Skal ikke barnerommet være nettopp barnas sted? Ett fristed hvor de kan utfolde seg, leke og ha det gøy? Klart det er lekre og fine rom, men er det då viktig? Er det ikke viktigere med farger, leker og stimuli i form av de først nevnte? Barnerom i bare grå nyanser, hvitt og sort må jo være litt trist og kjedelig for de barna som har det rommet? Anonymkode: 81e77...222 1
stan Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Flotte rom, men jeg kunne tenkt meg å sett dem når ungene er i full sving med å leke. Ungene tror jeg ikke bryr seg. En annen ting er hvem er det som har innbilt folk at grått er stilig? Er ikke det heller et uttrykk for feighet og manglende fantasi?
Biloba Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Hvor mange tråder trengs om hvor mye dårligere foreldre andre er? Jeg tipper flertallet av slike barnerom blir fylt til randen av leker i alle farger og stilarter når kameraet er av. Vår baby sover på foreldresoverommet, helt uten babystimulerende interiørelementer eller leker, uten styling til voksne heller for den del. Regner med det går bra. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1
Petra76 Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Jeg har tenkt på det samme når jeg ser interiørreportasjer i avisene. Unger pleier vel å like sterke farger? Og rom der de kan utfolde seg fritt og ikke være redd for å ødelegge? En litt svett hånd setter fort stygge merker på hvite møbler...
Cata Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Jeg tror ikke ungene bryr seg nevneverdig om hvordan rommet ser ut. Det viktigste er at de har et rom der de kan holde på med sitt og ha venner på besøk når de blir litt større. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Det spiller neppe noen rolle. Jeg hadde aldri fargerike barneom, jeg hadde en kjedelig sovesofa osv. For meg var det viktigste at jeg hadde et eget rom og at jeg (etter hvert) hadde mange tegneserier og bøker i det. Anonymkode: dbbfd...dd4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 De to første rommene var rett og slett triste! Et barnerom skal være koselig! Jeg har brukt lang tid på å planlegge barnerommet. Nå er vi nesten i mål. Barnerommet vårt er inspirert av den skandinaviske stilen, noe som er moderne nå og som passer til huset vårt. Samtidig har jeg prøvd å gjøre det mer "lekent" og personlig. Veggene er hvite, men vi har prikker (wallstickers) i gul, rosa og lyseblå/turkis på den ene veggen. Holder meg til samme fargetone slik at det blir en helhet. Begynner å bli veldig fornøyd med rommet nå Anonymkode: 2c51c...149
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 42 minutter siden, Biloba skrev: Hvor mange tråder trengs om hvor mye dårligere foreldre andre er? Jeg tipper flertallet av slike barnerom blir fylt til randen av leker i alle farger og stilarter når kameraet er av. Vår baby sover på foreldresoverommet, helt uten babystimulerende interiørelementer eller leker, uten styling til voksne heller for den del. Regner med det går bra. Har ikke noe med hvor dårlig foreldre er som gir barna sine slike rom. Jeg bare lurer på hvor mye glede barna har av et rom som ser ut som det er i et interiørblad. Jeg tror faktisk ikke disse barna har leker i masse farger, men leker som matcher interiøret. Jeg bare skjønner ikke den instagram trenden med å legge ut bilder av rom som ser ut som interiør blader. Barnerom skal ikke være trendy, de skal passe til små barn. Anonymkode: 81e77...222 1
Jolene Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Synes de rommene var stilige jeg da! Likte spesielt godt den sorte sprinkelsengen! Den kunne jeg tenkt meg dersom jeg skulle ha barn nå
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Samtidig i min leilighet så har ikke ungen eget rom engang 🙊🙊 Men for å svare ts: har sett flere skyve lekene bort i andre siden av rommet og ta bilder for å få det til å se sånn nøytralt ut. Et bilde er kun en brøkdel av et sekund der og da. Kanskje drømmer barna om andre farger ja, men hvor mange barn vokser ikke opp i hjem de misliker da? Mener ikke at de lider altså, men da jeg var barn og vi hadde stue i knall rød med stygg tapetbord midt på veggen som på en måte delte opp veggen.. Under der var veggen knallgul! Så ble jeg ille til mote. Tror faktisk ikke grå vegger ødelegger for barnas fantasi. Om det er sånn at de ikke får lov til å røre bilder/pynt på eget rom derimot fordi det ikke skal se skjevt ut osv så synes jeg det er ille. . Anonymkode: 912cd...8cf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Siden jeg er født i 1971, vokste jeg opp med en oransje tapet med store roser, hatet veggene da jeg var liten, og er fremdeles ikke glad i skarpe farger. Jeg tror ikke at lyse vegger hemmer barns fantasi og lek, tror faktisk heller ikke at skarpe farger er så innmari bra. Jeg kjenner mange som lager til flotte rom til barna, men uten unntak er rommene helt annerledes når det går noen år. Plakater, leker og lekemøbler i mer grelle farger smyger seg inn. Anonymkode: 1d4da...2f9
Lerkeliten Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Faktisk, så tror jeg ikke det er så galt. Hvor hadde du sovet best, i et knall gult/rosa/grønt rom eller i et rom med duse, rolige farger? Barna skal først og frems sove på et soverom. Leke tror jeg de fint klarer i et hvilket som helst rom og jeg er sikker på at de har mange fargerike leker gjemt bort i duse lekekasser ;-) De to øverste bildene er tydelig babyrom, med hevet sprinkelseng. Og det nederste tror jeg mange barn hadde funnet inspirerende og kult! Det har jo gravemaskin på veggen, billampe, fuglespor på gulvet og et digert fly man kan sitte på Romma endrer seg som regel etter hvert som barna blir eldre og får bestemme mer selv.. Jeg er enig i at man ikke bør ha det helt sterilt og voksent, men et sånn rom har jeg enda til gode å se. Man må huske at slike bilder ofte er stylet "til inspirasjon" og ikke er tatt "in action" når barna roter med lekene sine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå